Page 2 of 4
Posted: Thu Apr 19, 2007 21:10
by Faile
Får jeg igjen stemme for denne?:
Mat, Perrin og Rand blir skikkelige perlevenner igjen.
I første slaget mot skyggen dauer kvinnfolka til Rand + Gawyn.
Rand blir gal, og verden kommer til å gå under.
Skaperen innser at dette er en dum ide, inngår forlik med sin slemme bror, og kurerer Rand. Dette innebærer at evnene til å lede kraften blir tatt ut av systemet.
Rand gifter seg med Egwene, Mat med Tuon, Moiraine med Thom, og Perrin og Lan holder ut med Faile og Nynaeve. De bosetter seg litt rundt omkring og lever lykkelige alle sine dager
Hm. Jeg er fremdeles skikkelig spent på hvilken rolle Semirhage kommer til å få. Og de andre Fortapte for den saks skyld. Og det at Loial og gjengen nå ruster til kamp på mange vis. Kan bli spennende å se.
Posted: Mon Apr 23, 2007 8:31
by Dovienya
Enig med Faile. Spesielt det med at Rand og Egwene gifter seg..
Og Skaperen må gi opp det 'trukket seg tilbake'-tullet sitt.
Posted: Mon Apr 23, 2007 21:21
by stefan_hoy
Rand og Egwene gifter seg igjen? Høres ut som ønsketenkning for meg, og kan ikke se at det er særlig sannsynlig gitt.
De andre tingene har jeg mer sans for, men om det blir noe forlik mellom Skaperen og Den Mørkeste anser jeg også for usannsynlig, ettersom man ikke kan inngå forlik med Skyggen. Men en artig tanke er det dog.

Posted: Mon Apr 23, 2007 21:31
by Dovienya
Hvor sannsynlig er det i utgangspunktet at en sauegjeter fra Tvillingelvene drar bort og blir verdens hersker?

Alt kan skje...
Thom kan forresten fortsette å være singel, synes jeg. Han kan reise ut i verden med kappen sin og spre historiene om Rand uten irriterende Aes Sedaier i hælene.
Posted: Mon Apr 23, 2007 21:37
by Faile
Nehei! Det er jo sjebnebestemt jo! Thom og Moiraine^^
Jeg håper jeg får se mer spennende skyggeyngel i siste boka. Disse merkelige skapningene slutter ikke å overraske meg. Tankelesende zombier med kortidsminnet som en gullfisk liksom.
Posted: Mon Apr 23, 2007 22:10
by stefan_hoy
Dovienya wrote:Hvor sannsynlig er det i utgangspunktet at en sauegjeter fra Tvillingelvene drar bort og blir verdens hersker?

Alt kan skje...
Thom kan forresten fortsette å være singel, synes jeg. Han kan reise ut i verden med kappen sin og spre historiene om Rand uten irriterende Aes Sedaier i hælene.
Hehe, joa, men det er jo utgangspunktet for hele serien. Og selv om det er fantasy, forsvinner ikke kravet om følgeforhold; årsak - virkning. Med andre ord: Rand elsker og har tre (!) andre damer enn Egwene, og ser på henne som sin søster. Så selv om alle Rands kvinner, Min, Elayne og Aviendha skulle dø, tror jeg ikke han vil fly til Egwene (heller bli gal av sorg, spør du meg..).
I tillegg må jo Gawyn dø og Egwene komme over Gawyn og igjen se på Rand med en annen kjærlighet enn en søster ser på sin bror.
Trolig? I think not.
Posted: Wed May 02, 2007 18:57
by Tallanvor
Jeg håper vi får se litt mer til skyggeyngelen, den har liksom
forsvunnet litt gjennom bøkene. i de første bøkene var det masse skyggeyngel de kjempet mot, mens i de nyere bøkene har det liksom vært mennesker mot mennesker ens det bare er enkelte inngrep fra gholamer
skyggere og trolloker!

Posted: Wed May 02, 2007 19:06
by Tallanvor
Tror ikke Rand overlever den siste strid, det stod ettellerannet sted i drage
profetiene at hans blod på Shayol Ghul skulle skulle ende den siste strid eller noe sånt.
Posted: Wed May 02, 2007 21:44
by stefan_hoy
Ja, men Mins syn sier at han skal dø for så å leve igjen. Og litt blodtap kan man jo ellers overleve..
Posted: Thu May 03, 2007 10:39
by Faile
Ohhh. D.O. tar livet av Rand, men rett etterpå tar alle de snille som kan lede kraften og danner en sånn forbindelsessak, og banker slemmingen ut med verdens største bannbluss. Så lever Rand igjen og alle er happy.
Ikke at jeg tror noe mer på det selv så.

Men det hadde vært gøyalt.
Posted: Fri May 04, 2007 17:26
by Dovienya
Er det ikke en eller annen (husker ikke hvem) som er sagt å skulle hjelpe Rand å dø?
Så lenge Matt overlever går det forresten bra for min del.
Posted: Fri May 04, 2007 17:41
by davram bashere
Jo det tror jeg du har rett i. Det var vel en seanchaner. Aida tror jeg hun het...
Posted: Fri May 04, 2007 17:56
by Torbjørn
Ho heiter Alivia. Min hadde eit syn som gjekk ut på at Alivia ville hjelpe Rand å døy.
Posted: Fri May 04, 2007 20:00
by Siri Sedai
Trodde det var Matt som skulle dø og leve igjen.

Posted: Fri May 04, 2007 20:45
by Torbjørn
Matt:
Aelfinnane: «When Mat demands to know his fate, the Aelfinn continue, "To marry the Daughter of the Nine Moons! To die and live again, and live once more a part of what was!»
Rand:
Aelfinnane: «If you would live, you must die.»