Posted: Sat Jun 23, 2007 19:08
jeg gir sjelden opp en bok, med mindre jeg holder på å sovne av og lese den, men jeg har til nå gitt opp, Golemens Øye og Anne Franks Dagbok, de var greie nok, men jeg fant noe bedre å lese 
Through Webs and Threads, The Pattern Evolves
https://www.tidshjulet.net/forum/
Golemenes øyne er da ikke tung, litt barnslig og uten gode plott men ikke kjedelig. Slukte den på to dager eller no...Chiad wrote:jeg gir sjelden opp en bok, med mindre jeg holder på å sovne av og lese den, men jeg har til nå gitt opp, Golemens Øye og Anne Franks Dagbok, de var greie nok, men jeg fant noe bedre å lese
Har aldri våget meg på Ulysses av James Joyce, men jeg hører det blir sagt at boka er fryktelig overvurdert.creutzfeldt wrote:Den boka eg har slete mest med å koma igjennom er Ulysses av James Joyce. Har prøvd tre-fire gonger, men kjem ikkje meir enn 10-15 sider før eg må gi tapt. Boka vinn jo meir eller mindre alle kåringar blandt bøker utgitt i det 20. århundret - byrjar å mistenka at boka vinn på knockout...
Av meir lettfatteleg litteratur, måtte eg gi opp Jonathan Strange & Mr. Norrell. Boka var rett og slett dødsens kjedeleg.
Du har nok rett i at det ikke er noen ordentlig kvalitets bok. Men jeg mener nå den er bedre enn mange andre, men dårligere enn eneren i serien.Golemens Øye ga jeg opp også. Grunnen til det var nok heller at jeg holdt på med en av Martin's bøker samtidig, og den kan ikke måle seg.
Du har i alle fall prøvd. Kanskje en mindre eksklusiv klubb enn den som består av de som faktisk har kommet seg gjennom den, men like fullt en eksklusiv klubb.creutzfeldt wrote:Den boka eg har slete mest med å koma igjennom er Ulysses av James Joyce. Har prøvd tre-fire gonger, men kjem ikkje meir enn 10-15 sider før eg må gi tapt. Boka vinn jo meir eller mindre alle kåringar blandt bøker utgitt i det 20. århundret - byrjar å mistenka at boka vinn på knockout...
Fatter ikke hva det går av dere. Strange&Norrell er jo festlig skrevet, detaljrik, spennende -- hva er det ikke å like?Av meir lettfatteleg litteratur, måtte eg gi opp Jonathan Strange & Mr. Norrell. Boka var rett og slett dødsens kjedeleg.
Hmmm. Det virker som om store hjerner tenker likt. Det vil si... Min hjerne er ikke i nærheten av den størrelsen som Terjes har men jeg måTerje wrote:Når jeg gir opp ei bok, skjer det som regel sakte og gradvis. Jeg begynner på den med friskt mot, og leser kanskje en god del de første dagene. Så går det saktere og saktere, samtidig som det blir lengre og lengre mellom hver gang jeg leser i den. Helt til jeg til slutt ikke lenger leser noe som helst i den.
Hvorfor dette skjer har forskjellige årsaker. Er det sakprosa skyldes det kanskje at jeg synes forfatteren gjentar det samme igjen og igjen og igjen, noe som er slitsomt i lengden. Sakprosa -- og da særlig polemiserende sådan -- gjør seg best i artikkelformat.
Ellers er det ofte at jeg forventer meg noe annet enn det jeg får, at jeg finner noe annet å lese, eller at jeg bruker tida på andre ting enn å lese.
Når det gjelder skjønnlitteratur... her gir jeg som regel opp bare dersom det ikke er noe som helst som fenger meg. Er det en eller to tig jeg liker ved boka, er sjansen naturligvis større for at jeg gidder å være mer tålmodig.
Ashan'Sei wrote: til nå har jeg gitt opp: Amuleten fra Samarkand og Den mørke Materie.
det er egentlig ingen ting som kan måle seg med WOT. men wurderer å lese Tolkin bøkene.
400 siders kneik! Det er jo lenger en i tLotR!!Sauegjeteren wrote:Godt mulig det. Det er de 400 første som er kneika, hvertfall.
Jeg fikk den første boka i denne serien av lederen for Bjørnsonfestivalen, siden hun vet at jeg liker fantasy, men har ikke helt vært i form til barnefantasy i det siste. :\davram bashere wrote:Skjønner ikke at folk kan gi opp Bartimeus triologien. Alle de tørre, sarkastiske og vittige kommentarene som strømmer fra munnen til den ånden er jo hysteriskt morsomme.