Paperback/hardback?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
De første norske oversatte opplagene med bøkene 1-6 ble jo delt i to eller tre deler først. De har gitt ut de som "hele bøker" nå da. Dersom de ble gitt ut i pocket kan det jo være at de har blitt delt først, men har blitt samlet i senere opplag, men jeg vet ikke. Jeg bare tenker høyt 
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Tenkte litt på denne og da, så derfor tenkte jeg bare at kanskje de er utgitt i forskjellige opplag og delt i de tidligste og samlet i de seneste. Men hvis dine er kjøpt for lenge siden så... Nei da vet jeg ikke hva jeg skal tro...Torbjørn wrote:Eg har ogso dei tre fyrste bøkene på norsk i paperback. Dei to fyrste er i eitt bind, men to deler, den tredje er i to bind.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Mine er litt over seks år gamle meiner eg. So vidt eg hugser fekk eg dei to fyrste bøkene til jol i 2001.Chriz wrote:Tenkte litt på denne og da, så derfor tenkte jeg bare at kanskje de er utgitt i forskjellige opplag og delt i de tidligste og samlet i de seneste. Men hvis dine er kjøpt for lenge siden så... Nei da vet jeg ikke hva jeg skal tro...Torbjørn wrote:Eg har ogso dei tre fyrste bøkene på norsk i paperback. Dei to fyrste er i eitt bind, men to deler, den tredje er i to bind.
Nei, ikkje nødvendigvis. Paperback er slike bøker som ein kan bøye (som Mierin sa over), i motsetnad til hardback, som har stiv perm. Det som vert kalla «trade paperback» er paperback, men kan ikkje kallast pocket.Chriz wrote:Er ikke paper-back og pocket det samme?
For døme på dette, sjå nederst til høgre i bokhylla mi. Dei fem fyrste bøkene av Malazan-serien er vanleg paperback, dei to siste er trade paperback, og tilsvarande med siste av ASoIaF i høve til dei før. Det er ein viss forskjell i storleiken ...
Redigert: Er slik eg har forstått dette iallfall, gjennom kva andre på forumet her har sagt.
Ser slik ut:Mizu wrote:Hva er Mass Market Paperback da? Er det vanlig pocket?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_marke ... _paperback
Redigert: La til sitat.
Takk!Torbjørn wrote:Ser slik ut:Mizu wrote:Hva er Mass Market Paperback da? Er det vanlig pocket?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_marke ... _paperback
Redigert: La til sitat.
Har tenkt til å bestille en del bøker fra amazon.com, så jeg lurte bare på om det var trygt å bestille en serie med paperbacks og mass market paperbacks (de så ut som samme serie på bilde)... du skjønner
Mass market paperback er sikkert trygt, men om det berre står paperback kan det like gjerne vere trade paperback.Mizu wrote:Har tenkt til å bestille en del bøker fra amazon.com, så jeg lurte bare på om det var trygt å bestille en serie med paperbacks og mass market paperbacks (de så ut som samme serie på bilde)... du skjønner
-
Mierin Eronaile
- Sitter