Page 11 of 11

Posted: Mon Oct 17, 2005 19:02
by Ceres
Ah... deilig å slippe slike skikker.... (til tross for at jeg er i mot kjønnsdiskriminering og helst skulle sett at kvinner også hadde almenn verneplikt.)

Posted: Mon Oct 17, 2005 19:58
by Terje
Tror hæren hadde hatt godt av å få inn noen jenter blant de gutta der ja... :P

Posted: Tue Oct 18, 2005 10:36
by Faile
men jeg har fått sånn brev om at jeg kommer til å bli spurt om å bli med på sesjon til neste år. alle 17 år gammle jenter får valget...

Posted: Tue Oct 18, 2005 13:09
by Damien Frost
Faile wrote:men jeg har fått sånn brev om at jeg kommer til å bli spurt om å bli med på sesjon til neste år. alle 17 år gammle jenter får valget...
Møt opp! Du får gyldig fravær fra skolen hvertfall!
Militæret er ikke så dumt som det høres ut som! (Selv om det er en del dumt der å da...)

Posted: Tue Oct 18, 2005 16:54
by Ceres
Gyldig fravær fra skolen? Ønsker man fravær fra timer dersom alternativet er å drive å løpe rundt og dra seg opp i ribbevegger og slikt?Neitakk... heller 3 MX da ja! :) (Jada... er litt nerd... )

Posted: Wed Oct 19, 2005 16:55
by Ashaman
Skal nok holde meg LANGT borte fra den leken ja, dersom jeg joiner militæret ihvertfall!!

Posted: Wed Oct 19, 2005 21:11
by Faile
Damien Frost wrote:
Faile wrote:men jeg har fått sånn brev om at jeg kommer til å bli spurt om å bli med på sesjon til neste år. alle 17 år gammle jenter får valget...
Møt opp! Du får gyldig fravær fra skolen hvertfall!
Militæret er ikke så dumt som det høres ut som! (Selv om det er en del dumt der å da...)
har vel tenkt meg dit en tur ja :P

Posted: Thu Oct 20, 2005 15:18
by Damien Frost
Ceres wrote:Gyldig fravær fra skolen? Ønsker man fravær fra timer dersom alternativet er å drive å løpe rundt og dra seg opp i ribbevegger og slikt?Neitakk... heller 3 MX da ja! :) (Jada... er litt nerd... )
Sesjon er jo ikke slik da. En møter opp å tar en liten legesjekk å noe slikt. Stiller deg noen spørsmål, åsse er det ut igjen. Fort gjort, å da har man mye tid til overs! Men jeg måtte jo reise et stykke for å komme meg på sesjon da, så for meg ble det ikke så mye fri!

Posted: Thu Oct 20, 2005 16:59
by Eivind
Ja, jeg måtte helt opp til Hamar på sesjon :x Husker jeg var veldig frustrert på forsvaret :P

Posted: Thu Oct 20, 2005 23:15
by Taraisilwèn
Tror jeg hadde ligget død etter de første uka i militæret :P så er glad jeg slipper, selv om jeg forstår hvorfor folk spør seg hvorfor ikke jentene skal gå.
Venner sier forøvrig at jeg er på grensen til å være døv og det hadde vel vært et problem..? mitt forsvar er selvsagt at jeg kan høre det er bare det at jeg sitter i min egen verden (hm...ikke så bra det heller kanksje? :P )

Har en venninne som sier hun har tenkt å dra, jeg tror det ikke før jeg får se det, men det hadde vært tøft om hun gjorde det da!

Posted: Fri Oct 21, 2005 9:44
by Faile
jeg har ei venninne som drar til neste år. tror hun bare våkna en dag og sa til seg selv at nå ville hun jammen meg til millitæret, og siden den gang, har hun jobba hardt for å nå det målet(trent masse og sånn)

men jeg vil bare innom og se jeg.. skulle ønske de ikke hadde lagt ned heistamoen rett utafor byen her... nå må jeg vel dra langt for å komme til nærmeste anlegg :(

Posted: Sat Oct 22, 2005 14:08
by Damien Frost
Faile wrote:jeg har ei venninne som drar til neste år. tror hun bare våkna en dag og sa til seg selv at nå ville hun jammen meg til millitæret, og siden den gang, har hun jobba hardt for å nå det målet(trent masse og sånn)

men jeg vil bare innom og se jeg.. skulle ønske de ikke hadde lagt ned heistamoen rett utafor byen her... nå må jeg vel dra langt for å komme til nærmeste anlegg :(
Hvis du blir med, havner du nok oppi ei lita bygd i Nord-Troms du også! :wink:

Edit: Men det er ikke så ille egentlig da, man kan jo havne helt oppi Finnmark!

Posted: Sun Oct 23, 2005 15:53
by Faile
hehe... helt sikkert... :P

Posted: Mon Oct 24, 2005 15:41
by Terje
Når vi snakker om militæret; jeg skulle egentlig møte der samme dag som første forelesning var i fjor høst, men heldigvis fikk jeg legeerklæring på både Gilbert og Schamberg, så jeg slapp. :D