Page 11 of 17

Posted: Fri May 19, 2006 22:26
by stefan_hoy
Du kan kjøpe rullings! Er så billig atte :D

Posted: Fri May 19, 2006 22:28
by Stine
nei, da slutter jeg heller. :P

Posted: Fri May 19, 2006 23:01
by Akira
Skal du først røyke så gjør du det med stil. Noe annet enn tykke gode sigarer duger ikke. Sigarer all the way. Den skal forøvrig bare tennes med fyrstikker eller Zippo-lightere. For det er stil. Ellers kan man gå for sånn dritlang tøff pipe. Det er stilig til 1000. Kanskje jeg skal begynne for the sake of it? J/K :lol:

Posted: Fri May 19, 2006 23:25
by stefan_hoy
Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:

Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.

Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.

Posted: Sat May 20, 2006 12:24
by Shallis
Nå får dere slutte assa=P Det er ikke noe stil ved å røyke...

Posted: Sat May 20, 2006 12:51
by Stine
stefan_hoy wrote:Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:

Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.

Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
altså.. vet ikke helt om hverken smoking eller skjegg hadde sett spesielt stilfullt ut på meg.

Posted: Sat May 20, 2006 13:30
by stefan_hoy
Stine wrote:
stefan_hoy wrote:Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:

Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.

Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
altså.. vet ikke helt om hverken smoking eller skjegg hadde sett spesielt stilfullt ut på meg.
Neida, men da har vi en stulfull versjon for damene også: den klassiske damen i rødt. Da har man gjerne sånn stilig "tut" på røyken som man innhalerer gjennom, silkehansker og silkekjole i rødt og perlekjede. Til hverdags kan du jo alltids bytte silken i noe annet stoff, som bumull? hm..

Posted: Sat May 20, 2006 22:08
by Faile
nå stine. hvordan går det? :P

Posted: Sun May 21, 2006 0:41
by Stine
Faile wrote:nå stine. hvordan går det? :P
ehem. jeg påsto aldri at jeg skulle slutte å festrøyke. så hvis vi ikke regner med den halve tipakningen som forsvant i kveld, går det bra. :P

Posted: Wed May 31, 2006 18:58
by Akira
Ja folkens. Det er uhipt å røyke, stump den NÅ. http://www.femina.no/php/art.php?id=305758

Posted: Wed May 31, 2006 19:32
by Eivind
De hadde veldig bra bildetekst der.
femina.no wrote:Det er til enhver tid tre av fire nordmenn som ønsker å slutte å røyke, i følge Sosial- og helsedirektoratet.
Imponerende med tanke på at bare en av tre røyker.

Posted: Thu Jun 01, 2006 17:41
by Kjetil
Det er til enhver tid tre av fire sigarettrøykende nordmenn som ønsker å slutte, ifølge Sosial- og helsedirektoratet.


Leste ihvertfall jeg,

Posted: Thu Jun 01, 2006 17:53
by Simen
Jeg tror de har endra på den, for hvis du ser på diskusjonstråden nederst er det flere som har pekt på det. Hvis ikke det var eivind som skrev der òg.

Posted: Thu Jun 01, 2006 18:00
by Kjetil
De har nok det, copypaste er jo ikke verdens vanskeligste kunst, så Eivind klarte nok det riktig.

Posted: Mon Aug 28, 2006 16:47
by Ajah!
Akira wrote:Skal du først røyke så gjør du det med stil. Noe annet enn tykke gode sigarer duger ikke. Sigarer all the way. Den skal forøvrig bare tennes med fyrstikker eller Zippo-lightere. For det er stil. Ellers kan man gå for sånn dritlang tøff pipe. Det er stilig til 1000. Kanskje jeg skal begynne for the sake of it? J/K :lol:
I all verden, hva er det De insinuerer? Zippo-lightere er noe av det mest bannlyste som finnes i sigarverdenen. Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte. Jeg røyker forresten sigarer iblant, men jeg har ingen problemer med det, og det kan ofte gå et par måneder uten.