Page 11 of 16
Posted: Wed Oct 04, 2006 13:08
by Moiraine Sedai
Ja, jeg tror ikke at egenskapen maktgal tulling er krevd for å være i den svarte ajah. Det finnes sikkert de som er med fordi de virkelig tror at ingen kan slå den Mørkeste, og derfor er den "tryggeste" siden å være på.
Hvor mange skruer som mangler i de forvridde hodene deres, er derimot et annet spørsmål...
Posted: Wed Oct 04, 2006 14:48
by Sauegjeteren
Mayorearth wrote:Snakket ikke om BLEIER...
Den brune ajah er bleieskift ajahen!

Feil, den Brune ajah er kunnskapsajahen.
Nå, om du kunne holde deg til tema?
Admin: slettet noen poster. Dagens hete tips: hør på gjeteren.
Posted: Sun Oct 15, 2006 17:07
by Elayne
Bruun ajah

jeg er veldig kunnskapsgal... fant en gan på å prøve å lese et leksikon fra perm til perm... det gikk ikke så veldig bra akkurat...
hvordan blir man Aes Sedai egentlig??
Posted: Sun Oct 15, 2006 17:42
by Moghedien
Elayne wrote:hvordan blir man Aes Sedai egentlig??
Tja.. Du kan enten vente til det kommer en Aes Sedai innom på novisejakt, eller prøve å finne det hvite tårnet selv. Det er en stor fordel å ha gnisten da, selvfølgelig.
Posted: Sun Oct 15, 2006 18:34
by Lieungh
Elayne wrote:hvordan blir man Aes Sedai egentlig??
Du lurte vel kanskje heller på hvordan man blir Aes Sedai her på forumet? Det er en slags rangstige etter hvor mange innlegg du har, så det kommer etterhvert som du poster mer. Det finnes noen tråder rundt omkring på forumet her med mer detaljer hvis du er interessert.
Posted: Fri Nov 10, 2006 10:01
by Lieungh
Sorry about the dobbeltposting

Som en ekte Grønn må jeg jo ha en Vokter (eller flere, men det holder med en for meg), og nå har jeg funnet en som kan passe på meg, siden jeg er så forsvarsløs
Så nå har jeg en barsk og tøff Vokter: Akira.
Posted: Fri Nov 10, 2006 13:28
by Akira
Lieungh wrote:Sorry about the dobbeltposting

Som en ekte Grønn må jeg jo ha en Vokter (eller flere, men det holder med en for meg), og nå har jeg funnet en som kan passe på meg, siden jeg er så forsvarsløs
Så nå har jeg en barsk og tøff Vokter: Akira.
Yay.

Posted: Fri Nov 10, 2006 13:29
by Moghedien
Mayorearth wrote:du kan ikkje vase rundt og si jeg tilhører svart ajah i tårnet er du rar eller?
La nettopp merke til en diskusjon en side bak som det kanskje er litt sent å svare på, men jeg velger å gjøre det likevel.
Å gå i f.eks en svart kjole, er ikke nødvendigvis det samme som å rope ut at man er ond og fra den svarte ajahen. Og siden den svarte ajahen ikke "finnes", har de sannsynligvis ikke noe eget sjal.. Og ja, som svart Aes Sedai ville du nok blitt utsatt for rasisme, i form av å bli fratatt kilden, myrdet og sånne ting.
Posted: Fri Nov 10, 2006 13:38
by Mayorearth
De postene der bak ser jeg helst at ingen legger så stor kraft bak.Versåsnill?
De jeg postet altså..
Takker på forhånd.

Posted: Sat Nov 11, 2006 15:33
by Faile
Akira wrote:Lieungh wrote:Sorry about the dobbeltposting

Som en ekte Grønn må jeg jo ha en Vokter (eller flere, men det holder med en for meg), og nå har jeg funnet en som kan passe på meg, siden jeg er så forsvarsløs
Så nå har jeg en barsk og tøff Vokter: Akira.
Yay.

dobbeltbindinger ute og går altså?
men slike er jo ikke så uvanlige på forumet her så.
jeg har da hm. en del voktere.(overhodet for den grønne ajah som jeg er

)
terje var vel den første, bandt ham for over et år siden, da jeg først blei aes sedai.
nestemann ut var ashie, men han blei tatt fra meg av ceres, og seinere bandt han meg. har ennå ikke fått igjen styringa over det båndet.
for de som husker smultring, så er han også vokteren min.
og akira var vel sistemann enn så lenge. en eller annen gang i løpet av seinvinteren eller våren.
noen jeg har glemt?
også har jeg store planer om å binde kjetil også
(og alle andre som viser sin interesse. moi kan nemlig bare binde en

)
EDIT: KJetil er herved lagt til på lista. Alt jeg trenger å gjøre, er å begynne å skrive store bokstaver i starten av setningene mine. Den kjøper vi

Posted: Sat Nov 11, 2006 15:41
by Moghedien
Mayorearth wrote:De postene der bak ser jeg helst at ingen legger så stor kraft bak.Versåsnill?
Ok da! Idag er jeg snill og ser en annen vei!

Posted: Sat Nov 11, 2006 15:48
by Moiraine Sedai
(og alle andre som viser sin interesse. moi kan nemlig bare binde en

)
Åja? Så jeg kan bare binde én? Selv om jeg er Brun, er det vel ingen regler som sier at jeg bare kan binde én?
En norm kanskje, men det snakker vi ikke om...
Posted: Sat Nov 11, 2006 15:53
by Faile
det er uhørt at du binder fler. ergo.
kjetil er forresten ført opp på lista nå...
(selvom han insisterer på at det blir mer riktig å si at jeg er pet-aes sedaien hans, enn at han er vokteren min

)
Posted: Sat Nov 11, 2006 15:57
by Moiraine Sedai
Faile wrote:kjetil er forresten ført opp på lista nå...
(selvom han insisterer på at det blir mer riktig å si at jeg er pet-aes sedaien hans, enn at han er vokteren min

)
Typisk.
Posted: Sat Nov 11, 2006 17:35
by Kjetil
Faile wrote:det er uhørt at du binder fler. ergo.
kjetil er forresten ført opp på lista nå...
(selvom han insisterer på at det blir mer riktig å si at jeg er pet-aes sedaien hans, enn at han er vokteren min

)
Vi har snakket om dette, store bokstaver!