Bokhandelrunde!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Les pensum, ja, er jo liksom tvungen til det... Og det ligg vanlegvis mellom ein 3000 og 4000 sider i semesteret, saa... Lei av lesing naar eg saa skal ha fri.
(Og eg brukar eit tastatur utan ae, oe og aa fordi eg er i Canada. Forsoeker vanlegvis aa kopiere dei inn fraa andre innlegg paa sida naar eg treng dei for aa vere grei med dei som skal lese (saerleg oe og aa, ae er tydelegvis ein langt sjeldnare nytta vokal), men av og til gidd eg ikkje og daa blir det saann som dette.
)
(Og eg brukar eit tastatur utan ae, oe og aa fordi eg er i Canada. Forsoeker vanlegvis aa kopiere dei inn fraa andre innlegg paa sida naar eg treng dei for aa vere grei med dei som skal lese (saerleg oe og aa, ae er tydelegvis ein langt sjeldnare nytta vokal), men av og til gidd eg ikkje og daa blir det saann som dette.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har kjøpt et par bøker siden sist:
- The Traveler av John Twelve Hawks (SF)
The Well of Ascension av Brandon Sanderson (F)
The Hyperion Omnibus: The Rise and Fall of Hyperion av Dan Simmons (SF)
Red Seas under Red Skies (Limited, signed edition) av Scott Lynch (F)
Gardens of the Moon (Limited, signed edition) av Steven Erikson (F)
- Watchmen av Alan Moore (F)
Absolute Sandman Volume 1 skrevet av Neil Gaiman (F)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Plukket opp tre bøker på siste runde:
The Colour of Magic og The Light Fantastic, 1 og 2 i Discworld serien til Terry Pratchett
(Har lest begge tidligere, men har et mål om å eie hele serien(med disse blir det 15 tror jeg (fortsatt langt igjen...!)))
the Runes of the Earth av Stephen R. Donaldson
(Første bok i the Last Chronicles of Thomas Covenant, bok nummer to kommer i høst så det var på tide)
Bøker ruler!
The Colour of Magic og The Light Fantastic, 1 og 2 i Discworld serien til Terry Pratchett
(Har lest begge tidligere, men har et mål om å eie hele serien(med disse blir det 15 tror jeg (fortsatt langt igjen...!)))
the Runes of the Earth av Stephen R. Donaldson
(Første bok i the Last Chronicles of Thomas Covenant, bok nummer to kommer i høst så det var på tide)
Bøker ruler!
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Rota litt rundt i hyllene på Outland i en pause i gardintrappklatring i dag. La merke til Stephen King- Dark Tower. Dere som har lest den, er den bra?
Har lest noen bøker av SK, men har vært noe ekkelt ved dem, noe som gjør at en ikke sitter igjen med noen god følelse, selv om de er spennende nok. Er denne serien slik?
Har lest noen bøker av SK, men har vært noe ekkelt ved dem, noe som gjør at en ikke sitter igjen med noen god følelse, selv om de er spennende nok. Er denne serien slik?
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
SWEET!!!! Hvor mye måtte du ut med?Lothair Mantelar wrote:Jeg har kjøpt et par bøker siden sist:
- Red Seas under Red Skies (Limited, signed edition) av Scott Lynch (F)
Gardens of the Moon (Limited, signed edition) av Steven Erikson (F)
Yawron wrote: The Colour of Magic og The Light Fantastic, 1 og 2 i Discworld serien til Terry Pratchett
(Har lest begge tidligere, men har et mål om å eie hele serien(med disse blir det 15 tror jeg (fortsatt langt igjen...!))
Har de kommet i pocket eller er de bare i hardcover?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
@Siri Sedai: Jeg prøvde meg på den første boka i "The Dark Tower" septimologien, og måtte legge begredeligheten fra meg etter femti sider. Grusom, grusom stil på den boka og jeg kommer nok aldri til å prøve King igjen.
@Yawron: Har du kjøpt den nye boka til Terry? Jeg tror den heter "Making Money" og ble utgitt for ikke så lenge siden...
@DB: Jeg har ikke regnet på total summen fordi jeg tror pengeboka hadde gått til frontalangrep på meg hvis all *sløseriet* ble mentalt kjent. La oss si at de kostet mer enn et par dagslønninger til sammen... Og det var med heftig avslag
@Yawron: Har du kjøpt den nye boka til Terry? Jeg tror den heter "Making Money" og ble utgitt for ikke så lenge siden...
@DB: Jeg har ikke regnet på total summen fordi jeg tror pengeboka hadde gått til frontalangrep på meg hvis all *sløseriet* ble mentalt kjent. La oss si at de kostet mer enn et par dagslønninger til sammen... Og det var med heftig avslag
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Siden de gjorde det en gang på 80-tallet, blir jeg litt usikker på om du mener den norske oversettelsen og det aner jeg i tilfelle ikke. Leser orginalen.davram bashere wrote:Har de kommet i pocket eller er de bare i hardcover?
Trodde Making Money kom på mandag, så har ikke kommet så langt, men er den ute alt må jeg løpe å kjøpe!
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
-
davram bashere
- Sitter

Begynn på Discworld bøkene til Terry Pratchett, de første er ganske korte og greie å komme igjennom. Så er det moro å! nr 1 er "the Colour of Magic, som omtalt tidligere i trådenSisnera wrote:Noen som vet om noen lettleste engelske bøker? Alt annet enn grøss og krim. Men ikke så veldig kompliserte historier. Også novellesamlinger er greit.
Noen som kjenner til noe som kan passe?
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
-
davram bashere
- Sitter

Tror ikke detSisnera wrote:Tja, har nå lest harry potter 7 på engelsk. Har lest eneren på engelsk også. Så nei.
Men Charlie og Chokoladefabrikken er jo greit. Men er ikke den opprinelig norsk?
PS: Skal du lese Discworld, så begynn med nr. 7, Mort. Det er færre navn, steder, etc. å forholde seg til i den, i forhold til nr. 1. Den var den jeg leste først.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Roahld Dahl, forfatteren av Charlie og Sjokoladefabrikken er halvt eller helt norsk, men boka er opprinenlig skrevet på engelsk.
Jeg var ute på tur selv i dag også, og knabbet med meg Glennkill, som handler om noen sauer som er detektiver for å finne ut hva som har skjedd med den døde gjeteren deres. Jeg gleder meg litt til å begynne på den.
Ja, så plukket jeg med meg Bringsværds beste, ei bok som inneholder Pinocchio-papirene, Minotaurus og Gobi. Barndommens Måne.
Jeg var ute på tur selv i dag også, og knabbet med meg Glennkill, som handler om noen sauer som er detektiver for å finne ut hva som har skjedd med den døde gjeteren deres. Jeg gleder meg litt til å begynne på den.
Ja, så plukket jeg med meg Bringsværds beste, ei bok som inneholder Pinocchio-papirene, Minotaurus og Gobi. Barndommens Måne.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.