Norsk språk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Akira wrote:Dette, mine herrer, avgjøres best med en sverdkamp til døden.
Nei, la oss ta en stillekonkuranse. Eller kanskje en... Samma det. La oss ikke spore av gutter.

Akira? Men inger om ordeling?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Det er helt usannsynlig teit å gjøre orddelingsfeil. Fordi betydningen av et ord blir helt feil.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Akira wrote:Det er helt usannsynlig teit å gjøre orddelingsfeil. Fordi betydningen av et ord blir helt feil.
Ja det blir den. Så hva mener folk vi bu rde gjøre med det?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Om ikke teitere og ikke skjønne betydningen bare på grunn av et par stavefeil.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Sauegjeteren wrote:
Akira wrote:Det er helt usannsynlig teit å gjøre orddelingsfeil. Fordi betydningen av et ord blir helt feil.
Ja det blir den. Så hva mener folk vi burde gjøre med det?
eliminere de som gjør slike feil. det kan da umulig være så inn i helvetes vanskelig å lære seg at det ikke er mellomrom eller bindestrek i sammensatte ord i det norske språket.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Stine wrote:
Sauegjeteren wrote:
eliminere de som gjør slike feil. det kan da umulig være så inn i helvetes vanskelig å lære seg at det ikke er mellomrom eller bindestrek i sammensatte ord i det norske språket.
Jeg er enig, la oss opprette konsentrasjonsleirer.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Stine wrote:
Sauegjeteren wrote:
Nja, vi kunne jo gitt dem samfunn straff. Eller kanskje bot?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote:Om ikke teitere og ikke skjønne betydningen bare på grunn av et par stavefeil.
"å ikke skjønne betydningen bare på grunn av et par stavefeil"... :roll:

Eg var meint å legge til noko poengtert, her, men eg fann ut at eg egentleg gjorde poenget tydeleg nok utan forklarande fotnotar. Denne teksten står her kun for å irritere menneske som gjer kva dei kan for å finne ut kva som står her. Ikkje fordi eg mislikar dei som gjer dette, men snarare ved å belønne dei i vissheita om at dei no har drite seg ut på ein måte der ingen nokon gong kan påpeike at dei har drite seg ut utan å sjølv vedgå å ha gjort det same.

Utanom meg, såklart, men visse frynsegoder skal eg då ha for å ha gidda skrive alt dette mølet.
Last edited by Loki on Sat Apr 29, 2006 18:06, edited 1 time in total.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Eller opprette nedverdigende tvangsgrupper her på forumet...

Edit: Og som admin og ansvarlig for å lese gjennom alt kan jeg med god samvittighet kommentere innlegget ditt, Loki. Genialt. :D
Last edited by Simen on Sat Apr 29, 2006 18:08, edited 1 time in total.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Loki wrote:
Kjetil wrote:Om ikke teitere og ikke skjønne betydningen bare på grunn av et par stavefeil.
"å ikke skjønne betydningen bare på grunn av et par stavefeil"... :roll:

Eg var meint å legge til noko poengtert, her, men eg fann ut at eg egentleg gjorde poenget tydeleg nok utan forklarande fotnotar. Denne teksten står her kun for å irritere menneske som gjer kva dei kan for å finne ut kva som står her. Ikkje fordi eg mislikar dei som gjer dette, men snarare ved å belønne dei i vissheita om at dei no har drite seg ut på ein måte der ingen nokon gong kan påpeike at dei har drite seg ut utan å sjølv vedgå å ha gjort det same.

Utanom meg, såklart, men visse frynsegoder skal eg då ha for å ha gidda skrive alt dette mølet.

Det blir for komplisert norsk for meg, jeg klamrer meg trofast til ikke å foran noe annet enn infinitiv, men når jeg leser det en gang til så :p
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Loki wrote: Eg var meint å legge til noko poengtert, her, men eg fann ut at eg egentleg gjorde poenget tydeleg nok utan forklarande fotnotar. Denne teksten står her kun for å irritere menneske som gjer kva dei kan for å finne ut kva som står her. Ikkje fordi eg mislikar dei som gjer dette, men snarare ved å belønne dei i vissheita om at dei no har drite seg ut på ein måte der ingen nokon gong kan påpeike at dei har drite seg ut utan å sjølv vedgå å ha gjort det same.

Peace a cake. Kopiere inn på msn-samtale, eller rett og slett trykke på den herlig knappen "siter"
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

Sauegjeteren wrote: Peace a cake. Kopiere inn på msn-samtale, eller rett og slett trykke på den herlig knappen "siter"
*kremt* peace of cake.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Stine wrote:
Sauegjeteren wrote: Peace a cake. Kopiere inn på msn-samtale, eller rett og slett trykke på den herlig knappen "siter"
*kremt* peace of cake.
Sorry
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

It's a piece of cake :roll:
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

Eivind wrote:It's a piece of cake :roll:
haha, oi.. det var bare flaut :oops:
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Post Reply