Page 15 of 47
Posted: Sun Feb 26, 2006 22:49
by Sauegjeteren
Og der var en sauegjeter på oppløpssiden, han runder i siste sving OG HAN LIGGER I TET. HAN ER MED I HOVEDFELTET!! SENSJASJONELT..
Beklager. OL om dagen vet dere. Men da er jeg værtfall med. Litt dårlig skrevet på starten der, men jeg er bedre egentlig. Føler jeg kom mer inni det på slutten. SÅ regner jeg med at Tjarj tar kontakt eller?
Posted: Sun Feb 26, 2006 23:57
by Terje
Først: Jeg kondolerer; det er få ting som er verre enn å miste noe en har brukt lang tid på å skrive. Husk å skrive i Word, e.l., og lagre ofte, neste gang...
Ellers var det en liten ting. Jeg har nemlig litt problemer med å forstå hva som skjer her:
men fyrsten så ikke ut til å være interessert i annet enn begeret med øl.
“Du har ingenting med å rakke ned på rangen min!” ropte mosefyrsten og lappet til Akka så det sang i lokalet.
Først virker det som om Tharj ikke bryr seg så veldig, men så plutselig eksploderer han? Ikke at det ikke er en sannsynlig reaksjon fra hans side, men likevel, det virker som om noe mangler?
Ellers en flott post. Velkommen til leken!
EDIT: Jeg føler forresten at vi er i ferd med å skrive oss inn på et blindspor akkurat nå. Hva sier dere til at vi forsøker å komme oss ut av Tar Valon i løpet av de neste 2-3 ukene?
(Sånt som Vladras besøk hos Aisa trenger ikke skildres; det holder kanskje å beskrive hvordan Vladra føler seg på vei inn og på vei ut, eller noe sånt? Og så kan Tharj og Akka møtes igjen, bli venner eller hva som helst, og så drar vi et annet sted?)
Posted: Mon Feb 27, 2006 18:21
by Sauegjeteren
Ok, jeg ser jo den dårlige logikken i det når du nevner det. Ikke fordi jeg faktisk tenker når jeg skriver, men en løsning kan være oppspart sinne fra Tharj's side.
Når det gjelder hvordan vi kommer ut osv. så er jeg godt med på å reise igjen jeg altså. Jeg har forslag til hvordan vi kan møtes igjen også. For at Faile skal få noe å gjøre igjen

så kan hun beskrive en stemning i rommet da Akka kommer ned i spiseværelset og møter Tharj igjen. Men dette er bare forslag, dere får gjøre det dere vil viss dere har bedre ideer. Og jeg skal skjerpe meg med å tolke dere bedre også.
Posted: Mon Mar 06, 2006 18:17
by Lothar
Terje: bare 43-år gammel Aes Sedai med grått i håret?

hehe
Posted: Tue Mar 07, 2006 20:29
by Faile
jekk ned typen din tre hakk sauemann, ellers kommer Vladra til gjøre livet surt for ham
jeg tok meg den friheten å la ham undervurdere Vladra. husk det neste gang du skriver. hun har overrasket ham, og kommer sikkert til å gjøre det igjen. (og vis litt respekt for henne neste gang

)
Posted: Tue Mar 07, 2006 21:00
by Terje
Faile: Er Vladras besøk hos Aisa over, eller skal jeg skrive noen greier om det? Hvis ikke regner jeg med å få hele gjengen ut av Tar Valon i løpet av neste post -- med mindre noen har innvendinger?
Lothar wrote:Terje: bare 43-år gammel Aes Sedai med grått i håret?

hehe
Hehehehe

La oss bare si at hun har vært gjennom noen traumatiske greier, så slipper jeg å dumme meg fullstendig ut.

Posted: Tue Mar 07, 2006 21:04
by Faile
null innvendiger... men skal aisa bli med oss videre? og akka?
Posted: Tue Mar 07, 2006 21:09
by Sauegjeteren
Akka vil være med. Var jo liksom dere jeg ville være med fra jeg leste historien. Og jeg har ikke noen problemer med å ha med Aisa jeg. Skjønner liksom ikke hvorfor det skulle vært brukt så mye tid på henne for så å forlate henne.
Posted: Tue Mar 07, 2006 21:19
by Terje
Hun blir nok med, ja. Regn med at min neste post kommer i løpet av helga eller noe sånt. Med mindre, selvsagt, Akka vil etablere et litt mer stabilt forhold til resten av gjengen? Det er jo mulig å få ham med ad omveier og tilfeldigheter? (F.eks. at de andre rir forbi ham på vei ut av Tar Valon, samtidig som at de snakker om at de har for lite muskler i gruppa, eller noe sånt...)
Posted: Thu Mar 09, 2006 15:51
by Eivind
Finner dere hornet snart eller?
Posted: Thu Mar 09, 2006 19:01
by Sauegjeteren
Uten at jeg vet hva som skjer så tviler jeg. Jeg har mer tro på at vi finner et annet eventyr. Men bestemmer knapt nok 1/3 av historien så. Time will show
Posted: Thu Mar 09, 2006 20:51
by Terje
Eivind wrote:Finner dere hornet snart eller?
Hornet er bare ei unnskyldning, en situasjon som skal gi oss en kontekst å skrive i, samt å gi de fleste deltakerne noe felles. Så jeg tviler på at vi finner det, men hvem vet?

Posted: Mon Mar 13, 2006 19:29
by Terje
Da var min tolvte post så langt på plass, og følget er ute av Tar Valon. Om de vil møte Trolloker, Mørkefrender, banditter eller noe annet skummelt i Svartfjellene er fullstendig åpent. Hvis noen ser noen feil eller noe som plager dem i posten min, så nøl ikke med å si ifra.

Posted: Mon Mar 13, 2006 20:08
by Sauegjeteren
Hvorfor var Tharj sur da han red? Han hadde jo fått lov til å bli fornøyd igjen etter en dårlig start med mange ting. Og jeg kan godt skrive oss videre jeg altså. Men er vi i Svartfjellene snart eller er vi der? Jeg husker ikke kartet helt godt nå og er heller ikke sikker på hvor lang tid det tar mellom stedene. Jeg stemmer for noen banditter som ligger i fjellsida og så viser det seg at ynglingen også kan litt. Eller? Er foresten Paitr noe jeg burde kjenne igjen? Er det ikke med en slik i Tidshjjulet?
Posted: Mon Mar 13, 2006 20:13
by Torbjørn
Sauegjeteren wrote:Er foresten Paitr noe jeg burde kjenne igjen? Er det ikke med en slik i Tidshjulet?
Mat og Rand møtte ein Paitr på vegen frå Kvitebru til Caemlyn, i vertshuset i landsbyen Sheran Marked (trur eg). Han er med ein gong seinare og, i LoC trur eg det var.