Page 15 of 21
Posted: Sat Feb 28, 2009 0:35
by Ulvebror
Redd for det ja.

Posted: Sat Feb 28, 2009 1:28
by Chriz
Ja du sier virkelig noe der, Sauegjeter, og du har så rett så rett.
Posted: Sat Feb 28, 2009 1:59
by Merrilin
Aldri tenkt i den retningen gjeter, men som Chriz sier, du har så altfor rett.. Men jeg hadde nok sannsynligvis blitt overlykkelig uansett, dersom det skulle bli lagd noe som helst... Dette fordi det skal mye til å lage film/tvserie av Tidshjulet uten underholdningsverdi, og jeg med all bakgrunnsinfo vil da kunne nyte underholdningen selv om historien er sterkt kuttet. Det eneste kravet jeg måtte ha, er at regissøren er en som har lest bøkene og er en fanatiker, som faktisk tenker på bøkene når han lager filmene.
Posted: Tue Dec 01, 2009 11:54
by Eerath
Merrilin wrote:Det eneste kravet jeg måtte ha, er at regissøren er en som har lest bøkene og er en fanatiker, som faktisk tenker på bøkene når han lager filmene.
Helt enig med deg der.
Foruten det, så blir filmer kommersialisert uansett. Skulle man tatt med alt fra bøkene hadde en gjennomsnittlig film-interessert sovnet før halve filmen var over. Dessverre, men sånn er det. Vi får jo bare trøste oss med at vi har bøkene å ty til når vi vil ha detaljer og den magien som lesingen av bøkene (og bøker generelt) gir.
Hadde filmene vært sånn som de fleste av oss her inne ønsker, så hadde man jo ikke trengt bøkene lenger. Det hadde blitt feil synes jeg
Får se på filmen(e) som et grovt sammendrag av bøkene, med en annen form for underholdningsverdi. Vår egen individuelle forestilling av WoT kan ingen ta ifra oss uansett.
Posted: Wed Dec 23, 2009 18:48
by Stine
kan ikke se for meg at det er mulig å lage noen god film at WoT. det er altfor mange plot-linjer og så mange ting som må være med. det ville vært vanskelig nok å få med seg alt som trengtes hvis de lagde en film per bok, og det blir drøyt mange filmer uansett.
tv-serie er et bedre alternativ, men klarer ikke helt se for meg at de klarer å få med seg alting. dessuten er det mye som jeg ikke helt tror blir bra å filmatisere. bare det å illustrere the one power og weaves og slikt er jo en utfordring.
Posted: Sat Dec 26, 2009 12:46
by elric
Det hadde vært gøy da å se hvordan de hadde klart utfordringen. Blir sikker MYE dårligere en bøkene med det blir sikker et greit nokk tidsfordriv da.
Posted: Sun Jan 10, 2010 14:46
by Prix.
Tror WoT ville passet bedre som en tv-serie, jeg. Rett og slett fordi den er så sinnsykt lang.
Posted: Sun Jan 10, 2010 21:36
by elric
enig der. hvist det blir film så blir det bare middels eller dårlig. uensett vil det være et tidsfordiriv da
Posted: Mon Jan 11, 2010 16:13
by Prix.
Men tenk hvor mye de ville ha måttet komprimert storyen hvis det skulle bli filmer, da. De måtte antagelig ha kuttet hele storyliner.
Posted: Mon Jan 11, 2010 16:30
by elric
ja jeg sier ikke at det blir bra bare et tidsfordriv
Posted: Tue Jan 12, 2010 20:05
by Asphyxiate
Det er vel samma pokker om det er et "tidsfordriv". Å drikke sammenpresset søle mens man lukter på godt brukte gymsokker er jo også tidsfordriv, men ville ikke ha gjort alikevel!
Posted: Tue Jan 12, 2010 20:36
by Rodel Ituralde
Asphyxiate wrote:Det er vel samma pokker om det er et "tidsfordriv". Å drikke sammenpresset søle mens man lukter på godt brukte gymsokker er jo også tidsfordriv, men ville ikke ha gjort alikevel!
amen
Posted: Wed Jan 13, 2010 17:24
by elric
Hadde det komt en film om det så hadde dere sett den bare for å klage. Bare vær så snill å ikke klagg på forskudd prøv å tenk positivt.
Posted: Thu Jan 14, 2010 20:41
by Asphyxiate
Joda, kommer mest trolig 100% sikkert til å se en filmatisering. At jeg, og de fleste andre, viser bekymring for resultat og derfor er kritiske til en evt. filmatisering er jo bare vanlig i sammenhenger som denne.
Men selvfølgelig skal filmatisering evt. først sees før man bedømmer den.
Posted: Fri Jan 15, 2010 16:37
by elric
Det er derfor jeg sier at den sikker blir ikke bra men sikkert ikke helt ræva heller. Så det er jo ikke noe poeng i å dømme en film som ikke er komt nord og ned pga man tror at ikke alt blir med. Selfølgelig blir ikke alt med men det betyr ikke at den blir ræve for det. Jeg er sikker på at de fleste på dette forumet kommer til å se den så det er jo ikke noen vits i å klage.