Film av Tidshjulet?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Syns du de skal lage film av Tidshjulet?

Ja
66
65%
Nei
35
35%

Total votes: 101

Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

Merrilin wrote:Jeg har lest det meste av Tolkien, som har med LOTR-verdenen og gjøre. Likevel digger jeg filmene mer enn gjennomsnittlig, for å si det slikt, syntes de er fantastiske. Både skuespillet, musikken og landskapet syntes jeg er helt rått. Nyter hvert sekund av de filmene.

Så lurer litt på hvorfor andre er så skeptiske til disse filmene? Hva gjør dem "dårlige"?
Enig i musikken og landskapet.

Skuespillet til enkelte hovedpersoner er vel mer til og le av.
Syns Ian gjør en god jobb da. I hvertfall når han er grå, Viggo gjør en bra rolle av Strider. Men ikke av Aragorn..

Hvorfor jeg ikke liker filmene? Har skrevet det så mange ganger på til forskjellige folk at jeg ikke gidder og skrive hvorfor :P Men jeg kan si at jeg syns FOTR er en kjempe bra film..
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lotta har et godt poeng angående den finansielle siden. Fantasyfilmer er enormt dyre å lage, og den lille bølgen vi har hatt de siste ti årene eller så har på mange måter vært bieffekter av høykonjunkturen i samme periode. Økonomien generelt hat vært preget av optimisme, og dette har også manifestert seg i slike bransjer som filmbransjen.

Men som alle sikkert har fått med seg nå var denne høykonjunkturen i høy grad båret av bankenes triksing og fiksing for å kunne fortsette å tilby så billig kapital som de har gjort. Bankene har tilbudt individer og bedrifter mengder av finanskapital til nysatsinger og utvidelser innen forretningsdrift, og følgelig har økonomien ekspandert noe helt vanvittig.

Så også filmindustrien, og ergo prosjekter som LotR-filmene og Avatar.

Men nå har jo som kjent den bobla sprukket, og på grunn av bankenes problemer og de allerede innførte og forventede strengere reguleringene av finansindustrien, er det lite sannsynlig at vi vil se en like stor vilje til å ta risiko som den vi så før finanskrisa.

Lovene om tilbud og etterspørsel gjelder nok fortsatt, men jeg tviler sterkt på om WoT-filmen er sterkt nok etterspurt til å være en interessant investeringsprosjekt for folk med den nødvendige kapitalen.

Hvilket egentlig ikke plager meg så mye, kjenner jeg. Jeg elsker LotR-filmene, men samtidig føler jeg at de har... hmm, "cheapened" hele konseptet. Før, hvis du var Ringenes Herre-nerd, så krevde det litt innsats; du måtte faktisk lese alle disse (med unntak av Hobbiten) lange og/eller tunge bøkene. I dag kan du få en helt grei innføring i mythosen ved å sette deg på ræva foran TVen i et par timer.

Og jeg er snobbete (og ærlig) nok til å innrømme at jeg ikke vil at det samme skal skje med WoT. Det er kanskje ei tarvelig lita serie, men det er VÅR tarvelige serie.

Dessuten er alle grupper av natur ekskulderende, og jeg har sett hva som kan skje med LotR-forumer når det kommer flommende n00bs som bare har sett filmene... :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Å bruke Avatar som eksempel er vel kanskje noe misvisende. Med tanke på hvor sykt mye penger den filmen har tjent (mest i verden noensinne, om jeg ikke tar feil), så er det vel grunn til å tro at vi får mange flere 3D-prosjekter i samme sjanger. Ikke bli overrasket om Hobbiten blir å se i 3D (*grøss*).

Jeg hadde ikke hatt noe imot noen flere WoT-fans, uansett hvor n00b-ete de er. Du må være ganske nerdete for å komme på et slikt forum som dette, og det er ikke akkurat som om vi klarer oss så godt uten friskt blod
:|

(Eller, gammelt blod ser ut til å funke best, men det får så være :P )
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Prix.
Trollok
Trollok

Post by Prix. »

Hvis Tidshjulet ble film/TV-serie, er det noen som har noen idéer om hvilke skuespillere som kunne vært bra?
~ - - ~
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Ukjente skuespillere, som man ikke forbinder med andre roller i andre filmer/serier.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Er det ikke en link til en side hvor det er en del forslag litt tilbake i denne tråden? Gidder ikke å sjekke nå

Men er enig i at det burde være relativt ukjente skuespillere, ihvertfall sånn internasjonalt sett. Koster mindre, vil gjøre seg bemerket etc.
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Enig med Chriz. Tror ikke jeg hadde likt det hvis Angelina Jolie eller Liv Tayler ble Lanfear.
Har også sett sider med forslag til skuespillere. Mange passer jo på en måte, men jeg synes de bør være relativt ukjente i hvert fall.

Fant et eksempel her: http://dauteroftheninemoons.tripod.com/index.html
en gammel side som ikke har blitt oppdatert siden 2006...
lolzi
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:Å bruke Avatar som eksempel er vel kanskje noe misvisende. Med tanke på hvor sykt mye penger den filmen har tjent (mest i verden noensinne, om jeg ikke tar feil), så er det vel grunn til å tro at vi får mange flere 3D-prosjekter i samme sjanger. Ikke bli overrasket om Hobbiten blir å se i 3D (*grøss*).
Poeng. Men uansett hvor mye penger den har tjent var den, Cameron eller ikke, en gang i tiden et ganske så risikabelt investeringsprosjekt. At investeringene på akkurat denne relativt hjernedøde actionfilmen viste seg å være gode, betyr altså ikke at det vil være mer attraktivt å investere i et enormt fantasyprosjekt. Selv om de millionvis av bøkene RJ har solgt selvfølgelig gir den en fordel sånn sett, vis-a-vis Avatar.

Men som du sa tidligere, den eventuelle suksessen til ASOIAF-serien og Hobbiten blir nok viktigere for et eventuelt WoT-prosjekt.
Jeg hadde ikke hatt noe imot noen flere WoT-fans, uansett hvor n00b-ete de er. Du må være ganske nerdete for å komme på et slikt forum som dette, og det er ikke akkurat som om vi klarer oss så godt uten friskt blod.
Heh, nei, jeg bare poserer litt, jeg. Gjør meg litt kostbar. Jeg har tross alt alltid vært av den formening at dagens n00bs kan være fremtidens Loki eller Faile. Unlikely as it may be. ;)

Så uansett hvor mye hjertet frykter det jeg skrev sist, så vet hjernen det jeg skriver nå. Det er bare et spørsmål om hvilket organ som har overtaket på et hvilket som helst tidspunkt. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Terje jeg må være uenig med deg på det derre men en tarvelig LITA serie. Den er for lang til å bli kalt liten! :D
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Terje wrote:
Jeg hadde ikke hatt noe imot noen flere WoT-fans, uansett hvor n00b-ete de er. Du må være ganske nerdete for å komme på et slikt forum som dette, og det er ikke akkurat som om vi klarer oss så godt uten friskt blod.
Heh, nei, jeg bare poserer litt, jeg. Gjør meg litt kostbar. Jeg har tross alt alltid vært av den formening at dagens n00bs kan være fremtidens Loki eller Faile. Unlikely as it may be. ;)
Haha. Så du vil ha flere folk som poster ytterst lite om WoT og ellers bare kverulerer rundt? :P

Men jotakk. Jeg tror jeg har bedra meg, de første innlegga mine her er av princess-standard er jeg stygt redd for.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

En person med tilknytting til WoT-filmatiseringa på Universal Studios har posta en liten oppdatering på Dragonmount:
For the record, our WOT movie project is alive and well.

We are still developing the screenplay, which I expect will be the most challenging part of making this picture. For this reason,I believe that we are at least two years or so away from a release, but unplanned events could either accelerate or delay our schedule.

Just understand that we are committed to keeping at it until we get it right. This means carefully striking the right balance between portraying the characters and events that all readers of the series know and love, while providing a compelling introduction to Jordan's world for any members of the movie audience who may never have heard (gasp!!!) of "The Wheel of Time."

I plan on attending the upcoming JordanCon event in Atlanta and I would welcome the opportunity to talk to further with any Theoryland'ers Dragonmount'ers[] about our WOT film project.

All the best,

al'Lan Mondragon
(aka Larry Mondragon of Red Eagle Entertainment)
2 år til en eventuell utgivelse høres helt søkt ut. Hvis vi er heldige, så er vel 2013 det tidligste en WoT-film kan tenkes å bli utgitt, men alt er jo selvsagt mulig. Universal har jo ikke et eneste "franchise" lenger etter at Bourne-filmene ble ferdige, og de er sikkert veldig gira på å få tak i et prosjekt a lá Disney's Marvel-filmer, Warner Brother's Harry Potter og Batman-franchise osv. Det er jo her de store penga ligger, og WoT kan jo absolutt tenkes å bli noe lignende.

Disse filmprodusente har også tidligere uttalt at de planlegger å lage én film hver av de tre første bøkene, for deretter å sammenfatte resten av WoT til et par filmer elns. Høres bra ut for meg; det var jo det Jordan hadde tenkt å gjøre før han fant ut at han kunne tjene mer penger på å fortsette.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

2012 høres helt umulig ut. Så vidt jeg vet, har de jo nesten ingenting.

En del av meg har lyst til å danse rundt ved tanken på en WoT-film, mens en annen del er skeptisk. Jeg er veldig redd for at de fleste skal avfeie bok 1 som en Ringenes Herre-kopi, og så krasjer hele prosjektet. Men for all del, det høres veldig bra ut. HVis de har det som skal til. Krysser fingrene ;)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

I starten var jeg en smule skeptisk til filmer i det hele tatt, men nå som jeg leser tEotW på nytt igjen ser jeg jo at det er store deler av boka som kan kuttes ut uten å ødelegge for mye av handlinga.

Ellers så veit jeg ikke helt om jeg liker tanken på sammenrasking av bøkene etter tDR. Enkelte av de bøkene fortjener en film hver. Nå snakker jeg ikke om aCoS eller aPoD liksom, de kan man mer enn gjerne nesten kutte helt ut for min del, men LoC ville jeg ha blitt lei meg om de kutter ut store deler av :(

Men folkens, blir det film, så blir det kø! Om jeg så skal sove i kø aleine :P :P
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Jeg blir lett med på å sove i kø! :P
lolzi
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Flotters! Da er det hvertfall to av oss! :) Fritt for å være Egwene!
Post Reply