Beste Film?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:Så du liker også den?
Your deductive skills never cease to amaze me. ;-)

(dvs "no shit, Sherlock" :lol: )

Joda, liker den absolutt.

Og så det er sagt: Eg orkar ikkje lage ei slik liste, vil berre føle deg fælt i etterkant når eg har gløymd nokon. Men kan jo nemne det mest åpenbare: Fellowship of the Ring (dei to andre er òg fantastiske, for all del, men den satte ein umogeleg standard å leve opp til), fyrste og siste Indiana Jones-film (toeren er alvorleg nedtur til samanlikning), Love Actually (den einaste skikkelege romantiske komedien eg nokon gang har elska (Intolerable Cruelty tel ikkje, den er berre for utypisk for sjangeren XD)), Serenity (ein kvar Whedonfans med eit minstemål av sjølvrespekt må jo nemne den), Lion King, Batman Begins, Fjols til Fjells... er mange å ta av, gitt.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg ser du nevnte Fjolls til Fjells. Selv har jeg aldri helt hatt sansen for den, men Norske Byggeklosser derimot, den er kul, den. Nesten noe Dr. Strangelove-aktig over den... :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Er ei barnegreie, eg elska Fjolls til Fjells som liten, og den typen kjensler for ein film dør ikkje lett. Kan fortsatt heile fimen utenat, men i motsetning til før klarer eg ikkje lengre alle sceneskiftene - klarer å resitere omtrent alle scenene frå byrjing til slutt fortsatt, men slit med å hugse kva som er neste scene etterpå. :lol:
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
DucKfish
Asha’man
Asha’man

Post by DucKfish »

Kingdom of Heaven

Digger å se alle de måtene de stoppa finden på.....(olje og fyr forexempel.. :D )
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Hvis du liker den, må jo du digge LotR.... Liker du Aleksander den store da :?:
Syntes at filmen hvar helt grei...
Ingen som liker Harry potter filmene... :?:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Jo den nyeste er grei nok.. Fangen fra Azkaban.. Liker ikke den første, de er så små da.. Små å uskylldige, passer ikke med noe dreping da :roll:
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Jo, terje likte dei.

Alexander den Store var... ok. Den hadde for treg progresjon for meg, Kingdom of Heaven var langt betre. Faktisk vil eg sei at AdS til og med var slått av "Troy" kva nyare førmoderne krigsfilmar angår. :-) Troy hadde i det minste eit par tøffe replikker og meir enn to kule slagscenar.
DucKfish
Asha’man
Asha’man

Post by DucKfish »

Aleksander den store var gQrr.... likte ikke den nei..... :? Joda liker Harry Potter veldig godt jeg! :D
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Tror den som kommer nå kommer til å være dødsbra :D
Likte du ikke Troy Loki... :?:
Syntes at den hvar ganske bra :wink:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Likte den på same måte som eg liker Star Wars - fin underhaldning, men sånn reint objektivt sett så er det ikkje akkurat eit kunststykke av ein film. :-) Men eg liker den absolutt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg er ingen akutt starwarsfan, men til og med jeg synes at starwars er kjekkere å se på, bedre underholdning, mer spennende enn troya. Huff... Men pitt var :D .

AdS var ikke kjempedårlig, den fortjener en toer! Glad for at jeg har sett den, men tror nok ikke jeg gidder å se den igjen! Noen sinne!

Kingdom of Heaven var jo tiltider litt bra, men den beste skuespilleren (faren) døde jo så alt alt for tidlig! Etter det ble jo filmen litt kald og sånn... Og så er det hele tematikken. Flere enn meg som er lei av filmer med religiøs tematikk??
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

joda.. er litt lei av det!
sånn sett så likte jeg den første av HP filmene best, sikkert fordi dette er følelsen jeg sitter med for bøkene også. likte så definitivt ikke film tre. fant ikke den magien jeg lette etter... :(

så AdS i ferien, og den likte jeg helt ærlig ikke noe særlig, men den skal ha en toer for naken scener av CF :P hehe... KoH var grei nok, men ikke den mest geniale flmen jeg har sett...

the Willow movie(eller no sånt) er derimot genial!!! :D :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Faile wrote:så AdS i ferien, og den likte jeg helt ærlig ikke noe særlig, men den skal ha en toer for naken scener av CF :P hehe... KoH var grei nok, men ikke den mest geniale flmen jeg har sett...
Høh, så strenge de er. Ville gitt AdS ein litt svak treer, eg. Kingdom of Heaven får ein veldig svak femmer - må sjå den omatt før eg kan vere heilt sikker på om den fortjener femmeren eller om den kun held til firer. Troy var ein heilt grei midt-på-fireren-film. Dvs at den for meg slår Return of the Jedi og kanskje Attack of the Clones blant SW-filmene, ettersom den samanlikninga kom opp, og er cirka like god som Phantom Menance og A New Hope. (For the record: TPM: 4 AOTC: 4- ROTS: 5 ANH: 4+ ESB: 6- ROTJ: 4-. Ja, eg liker både TPM og AOTC betre enn ROTJ. So sue me. :P)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Kingdom of Heaven var jo tiltider litt bra, men den beste skuespilleren (faren) døde jo så alt alt for tidlig! Etter det ble jo filmen litt kald og sånn... Og så er det hele tematikken. Flere enn meg som er lei av filmer med religiøs tematikk??
Den var da ikke religiøs? Syntes den var mer økumenisk, eller kanskje aller mest politisk... :?
Høh, så strenge de er. Ville gitt AdS ein litt svak treer, eg. Kingdom of Heaven får ein veldig svak femmer - må sjå den omatt før eg kan vere heilt sikker på om den fortjener femmeren eller om den kun held til firer. Troy var ein heilt grei midt-på-fireren-film. Dvs at den for meg slår Return of the Jedi og kanskje Attack of the Clones blant SW-filmene, ettersom den samanlikninga kom opp, og er cirka like god som Phantom Menance og A New Hope. (For the record: TPM: 4 AOTC: 4- ROTS: 5 ANH: 4+ ESB: 6- ROTJ: 4-. Ja, eg liker både TPM og AOTC betre enn ROTJ. So sue me. )
Er det virkelig noen som fortsatt bruker det lite nyanserte terningkastsystemet? :P
Selv fører jeg hver eneste film jeg ser inn i en logg, og gir dem en karakter på skalaen 0-10, med .5 som en ekstra nyansering, altså i realiteten skalaen 0-20...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

terje wrote:
Ceres wrote:Kingdom of Heaven var jo tiltider litt bra, men den beste skuespilleren (faren) døde jo så alt alt for tidlig! Etter det ble jo filmen litt kald og sånn... Og så er det hele tematikken. Flere enn meg som er lei av filmer med religiøs tematikk??
Den var da ikke religiøs? Syntes den var mer økumenisk, eller kanskje aller mest politisk... :?
Ha! Den var rund du gitt! Politisk?? Jajaj...

Det jeg mener er at etter daVinciKoden ble slik en utrolig suksess så har vi fått en oppblomstring av semi-religiøs tematikk... Korstogene var jo en hjørnestein i KoH. Korstogene er jo en skamplett av de aller svarteste i kristendommens historie... Og hva kjempet de mot? Islam...

Filmen var politisk - ja. Men politisk etter en religiøs konflikt. Hva hadde nå egentlig Orlando Bloom fore med å forsvare jerusalem? Korstogene generelt. Jeg har så mye vondt å si om de korstogene altså! Ikke start meg!!!

(Les heller jan guillous tempelridderne... :D )

Og med karaktersystemet ditt... Vel... Hvorfor ikke 1 - 100 med det samme? Enkelt og greit fordi en plass må man sette grensen. Og hvorfor ikke på det vanlige systemet? Det er kanskje unyansert, men det fungerer jo som det skal - som en merkelapp...

(I sverige bruker de en karakterskala fra 1 - 4 på skolene. Da begynner vi å snakke om unyanserte karakterer... Det er jo så mange som oppnår høyeste mulig snitt at det ikke er mulig å skille folk på karakterer i inntak til høyere utdanning - det hele blir et lotteri. I hvert fall på medisin.)
Post Reply