Hadde matte tentamen i dag
tror ikke jeg klarer å forklare vor mye jeg hater lekser, og matte .
Holder på med tFoH. Begynner å bli jævli bra nå som jeg er mitt i boka
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Har nettopp lest ferdig Sofies Verden av Jostein Gaarder. Det er en veldig bra bok som får deg til å tenke -- hvor kommer verden fra? Skal snart lese Kabalmysteriet av samme forfatter. Har lest dem til særemnetmitt, som skal leveres på mandag. Har selvfølgelig lest dem før i høst, men tenkte jeg skulle friske opp hukommelsen min før jeg starter på den store skrivejobben -- hvor jeg enda ikke har funnet noen problemstilling
Nå må jeg desverre lese litt norgeshistorie til en prøve i morgen
"Hvorfor er den eneste forskjellen mellom Jostein Gaarders 'Sofies Verden' og Dagfinn Døhl Dybvig og Magne Dybvigs 'Det tenkende mennesket' ei utrolig tynn historie med irriterende karakterer?"
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Nja, følte ikkje karakterene i "Sofies Verden" var så irriterande, eg. No skal det rett nok leggest til at det er over åtte år sidan sist eg leste den. Men eg likar "Kabalmysteriet" enormt mykje betre, herleg bok, knuser "Sofies Verden" med lettheit.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Når det gjelder karakterene i Sofies Verden, kaller jeg dem dårlige fordi Sofie er plagsomt irriterende. Noe jeg muligens bare synes fordi han som har lest inn lydboka har en trasig måte å lese stemmen hennes på...
- Verg., Aen., 3.315.
Både òg. Eg likte den betre enn "Sofies Verden", om eg hugsar rett, men ikkje så mykje betre. Som sagt, er byrja nærme seg ti år sidan eg leste desse bøkene, og trass i at eg leste dei ein god del gonger er ikkje hukommelsen av dei beste
Leste forresten mykje rart på den tida. Trur eg lånte ein førti bøker lang serie om Davy Crockett på biblioteket og leste heile greia to gonger i løpet av barne- og ungdomsskulen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki wrote:Leste forresten mykje rart på den tida. Trur eg lånte ein førti bøker lang serie om Davy Crockett på biblioteket og leste heile greia to gonger i løpet av barne- og ungdomsskulen.
Davy Crockett Leste det når jeg var liten, tror mamma leste høyt for meg fra de første bøkene før jeg leste selv. Tror jeg var 7/8/9-år. Elsket indianer og cowboy bøker Ble ikke ferdig med serien men.
Davy Crockett, ja. Tror jeg leste de fleste bøkene om ham, men det kan også hande at jeg bare leste de første sidene i den første boka, og så la den fra meg. Lenge siden...
Apropos bøker av den typen der: Den siste mohikaner, anyone?
- Verg., Aen., 3.315.