Olympiske leker 2006

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Blir helt oppgitt!
For det første så kjørte Kari Traa mye bedre en Heil!
For det andre fikk Fredrik Austbø en helt absurd poengsum! (snøbrett i dag) Komentatorene sier at her får vi se en poengsum opp mot 40 poeng, men så får han bare 29! Ingen skjønner en dritt! Ganske tøft av han å kjøre da, han er bare 17 eller noe sånnt!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Ceres wrote:Fikk dog med meg litt av kulekjøringa, og jeg mener nå personlig Traa burde vunnet, men nå er jo ikke jeg dommer, og jeg ser muligens ting med norske øyner. :D
Kulekøyring er ikkje akkurat det eg har mest peiling på, men i mine auge var farten og landinga på det fyrste hoppet det einaste Heil gjorde betre enn Kari. Kari hadde eit mykje betre fyrstehopp (med litt ustø landing) og køyrde slik eg såg det ein god del betre i kulane enn kva Heil gjorde. Hadde ho vunne med mindre margin, hadde det ikkje vore so ille, men når ho vinn med nesten eit heilt poeng, so virker det litt rart...
Ceres wrote:Og du mener vel 5 000 (fem tusen) meteren? Og ja, skuffende.
Det mangla nok ein null der ja...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Det var veldig dramatisk da Frode Estil brakk ski og staver i jaktstarten, men allikevel klarte han å ta sølv, selv om han kom langt bak. :P
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

det var egentlig stilig å se på... :P

var inne og sjekka her isted, kun en gang har norge ikke tatt gull medalje i vinter OL. får håpe vi(de :P ) ikke gjentar den bedriften...
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Det vert ikkje denne gongen iallfall. Gull til Lars Bystøl i normalbakke! Voss gjer det sterkt igjen...
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Faile wrote:det var egentlig stilig å se på... :P

var inne og sjekka her isted, kun en gang har norge ikke tatt gull medalje i vinter OL. får håpe vi(de :P ) ikke gjentar den bedriften...
Det gjorde de ikke!!
Lars Bystøl tok gullet i hoppbakken i dag!!!! Norges første i år!!!!!!!! :D
Hyggelig med Ljøkelsøy på bronseplass også.. Fantastisk spennende hopprenn!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

:o jeg satt på toget, og fikk det ikke med meg!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Gull til Bystøl og sølv til Estil. Virkelig bra. Skal heller ikke glemme Steiras fjerdeplass. Det var imponerende! :D
Urban tilværelse
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Søren, bare bronse i Half-pipe! jaja, Kjersti kjørte bra da! Clark var uheldig da! Hun dro noen syke høyder der!

Kari sa at Heil hadde fått litt mye creds for sitt run ja! Men at hun selv hadde kjørt dårlig etter første hopp, men at det før var veldig bra!

Edit: oops, skreiv feil! hehe
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Lotus
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Lotus »

Og da har Dordis og Co slått USA i den første kvinnekampen. Jeg må bare innrømme at jeg er svak for curling (ikke Dordis altså). :oops:
Signatur:
Signaturen kan legges til i slutten på alle dine innlegg. Signaturer er bregrenset oppad til 255 tegn
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så du Norge - USA med Trulsens gutter i dag da? (Eller var det i går? :?) Fem eller seks stener i boet for USA i nest siste runde. Grusomt å se på.

Men reprisa på Bystøls gull var jo spennende da. Kjekt å ikke følge med, for da er repriser like morsomt... :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Terje wrote:Så du Norge - USA med Trulsens gutter i dag da? (Eller var det i går? :?) Fem eller seks stener i boet for USA i nest siste runde. Grusomt å se på.
Det var i dag.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Så litt av det! Trulsen spillte elendig da! Får håpe det bare var en dårlig dag! Han spillte jo bare rett over 50%!

Er det noen som veit om det er noe mer snowboard kjøring, utenom den jalla slalomgreia! Quarter-pipe eller noe?
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Ashaman wrote:Er det noen som veit om det er noe mer snowboard kjøring, utenom den jalla slalomgreia! Quarter-pipe eller noe?
Er so vidt eg ingen andre snowboardøvingar enn halfpipe og storslalom (?) som er med i OL, og det vil nok ta ei god stund før t.d. slopestyle vert aktuelt.

Men for min del kan dei godt kutte ut storslalom o.l., og erstatte det med slopestyle, eller berre bigair for den saks skuld.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Ja! Slalomen er noe dritt, er jo ikke slik man kjører brett!
Bigair, slope, og begge typer pipe er det meste!
Er slope det samme som jaming?
- Davram Bashere
Post Reply