Når det gjelder kaffe, så foretrekker jeg å ha melk i den og kanskje litt sukker. Hvis den skal være plain må det være espresso. Ellers er iskaffe veldig godt, spesielt med litt amaretto oppi
Godteri: Hvorfor er det så godt?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Te syns jeg ikke er så godt, det smaker litt for lite av det. Men hvis jeg får det servert, så klarer jeg da å drikke det. Liker grønn te best, og i fjor hadde vi besøk av noen kinesere som visste hvordan det skulle lages. De klagde litt på at teen var tørka, skulle visst egentlig være fersk.
Når det gjelder kaffe, så foretrekker jeg å ha melk i den og kanskje litt sukker. Hvis den skal være plain må det være espresso. Ellers er iskaffe veldig godt, spesielt med litt amaretto oppi
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Fersken og mango, sier du? Jeg har innbilt meg at den bare finnes i Lipton Yellow Label - en av de verste teene jeg har vært borti. Kankje jeg skal prøve den når jeg kommer til Trondheim igjen til uka...Ceres wrote:Klart jeg har! Jeg anser meg for litt av en te-spesialist etterhvert. For tida har jeg mest sansen for Liptons nye te med pyramideformede poser, høres det kjent ut? Den er utrolig smakfull og god, spesielt liker jeg den med fersken og mango.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Det må du gjøre, men vær sikker på å kjøp riktig type. Boksen er noe spesiell - litt mer firkantet enn vanlig, og posene har ikke ektra papir og er pyramideformete. Den er veldig frisk og god i hvert fall.Terje wrote:Fersken og mango, sier du? Jeg har innbilt meg at den bare finnes i Lipton Yellow Label - en av de verste teene jeg har vært borti. Kankje jeg skal prøve den når jeg kommer til Trondheim igjen til uka...Ceres wrote:Klart jeg har! Jeg anser meg for litt av en te-spesialist etterhvert. For tida har jeg mest sansen for Liptons nye te med pyramideformede poser, høres det kjent ut? Den er utrolig smakfull og god, spesielt liker jeg den med fersken og mango.
Kaffe drikker jeg helst rent når jeg drikker den. Det er som regel en grunn til at kaffe danker ut tekoppen - tretthet, slitenhet etc etc. Da må man ha ren kofein på så enkel måte som mulig, og da er det gjerne pulverkaffien som dominerer...
Og klart godteri er godt!
Noen som vet at det er fastelaven denne helga? Noen som har spist deilige boller?
Urban tilværelse
Kaffe! Det finns da ikke noe bedre enn det da!
Stemte potetgull tror jeg! Men det eller beste er egentlig slike stenger som smaker jordbær! Og den ''orginal extra hot, fishermansfriend'' det er det beste som finns!
Edit: blei litt mye slik ''det er det beste'' i denne posten, kan vel si at disse tingene deler førsteplassen!
Stemte potetgull tror jeg! Men det eller beste er egentlig slike stenger som smaker jordbær! Og den ''orginal extra hot, fishermansfriend'' det er det beste som finns!
Edit: blei litt mye slik ''det er det beste'' i denne posten, kan vel si at disse tingene deler førsteplassen!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Ja, og det skrives faktisk fastelavn av en eller annen merkelig grunn. Mamma bakte boller i går, og i kveld så serverte hun dem med krem og melis drysset oppå. Jeg er ikke helt glad i krem, så jeg tok noen vanlige boller også, mye bedreCeres wrote:Noen som vet at det er fastelaven denne helga? Noen som har spist deilige boller?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Søstra mi bakte boller i går, men vi fikk ikke spist dem (i alle fall ikke med krem, selv om det ble noen med rødost) ettersom nabokjerringa kom med sine egne boller samt vaniljekrem. Blir nok boller med krem i morra også.
Ellers har jeg fått skikkelig sansen for steinfrie druer i helga. Utrolig godt og søtt.
Ellers har jeg fått skikkelig sansen for steinfrie druer i helga. Utrolig godt og søtt.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
En god kopp kruttsterk kaffe på morgenkvisten med noen hjemmebakte boller og morgenavisen til på en deilig solskinnsrik søndagsmorgen er kos.Ashaman wrote:Kaffe! Det finns da ikke noe bedre enn det da!
Krem er kvalmt, jeg får sånn ekkel spyfølelse hvis jeg spiser krem.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
jeg lagde boller, og jeg spiste masse boller!!!
stemora mi var fremdeles på sykehuset så i år måtte jeg fikse selv... ganske godt fordet da.
fastelavn ordet kommer av tysk... på et eller annet viss.
fastelavn ordet kommer av tysk... på et eller annet viss.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Frå lågtysk, kvelden før fasten: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoe ... n&renset=jFaile wrote:fastelavn ordet kommer av tysk... på et eller annet viss.