Page 3 of 14
Posted: Tue Jun 14, 2005 16:35
by Ceres
Jeg synes shrek filmene fortjener mer ære på denne tråden! Utrolig artige filmer. Istid ligger også høyt oppe på ei eventuell liste, men jeg ser ikke mulighet til å rangere yndlingsfilmene mine. Det er så alt for mange av dem.
Posted: Tue Jun 14, 2005 19:52
by Stine
ja, shrek er genialt. og istid også. og ikke minst et kongerike for en lama! det er den morsomste filmen ever.

Posted: Tue Jun 14, 2005 19:57
by Stefan
Akira wrote:Du verden, utrolig nok finnes det andre enn meg som ikke synes at SW 1 er dårlig. Det er bra. Hurra for Ep 1.
Jeg er ingen SW fan, har bare sett film 1 og 2, og kanskje 4. Men SW 1 er en veldig morsom, spennende og koselig film, spesielt kappløpet (Flåklypa kopi?) er fantastisk

Posted: Tue Jun 14, 2005 19:58
by Eivind
Må ikke glemme Finding Nemo da!
Posted: Tue Jun 14, 2005 20:04
by Stefan
Eivind wrote:Må ikke glemme Finding Nemo da!
Den er ikke blant mine favorittfilmer. Sammenlignet med Istid og Shrek, er den mindre morsom, men kanskje koseligere. Jeg foretrekker det første i animasjonsfilmer.
Posted: Tue Jun 14, 2005 21:30
by Ceres
Finding nemo???!?
Kjedeligste to timene av mitt liv. Ikke snakk om at jeg ser den igjen.
Og SW, de er selvfølgelig gode. Spesielt de gamel tre (fire, fem og seks). Synes ikke episode en var magisk, og episode to synes jeg var rett og slett ganske dårlig, men den siste episoden var jeg å så nede på Colusseum for ikke så lenge siden, og det var en god opplevelse. Musikken gjør halve filmen synes forsåvidt jeg, og Colusseum var godt egnet til å formidle den følelsen.
Posted: Tue Jun 14, 2005 21:41
by Stine
finding nemo er da søt og rørende. satt og grein fra alle fiskebabisene døde og helt til slutten da alle var gjenforent og lykkelige.
....jeg er en ordentlig sippebøtte når jeg ser film alene eller på kino... eller på kino alene. da er det verst.
Posted: Tue Jun 14, 2005 22:03
by Stefan
Stine wrote:finding nemo er da søt og rørende. satt og grein fra alle fiskebabisene døde og helt til slutten da alle var gjenforent og lykkelige.
....jeg er en ordentlig sippebøtte når jeg ser film alene eller på kino... eller på kino alene. da er det verst.
Kino alene; uff, så trist!
Posted: Tue Jun 14, 2005 22:21
by Simen
Ceres wrote:Finding nemo???!?
Kjedeligste to timene av mitt liv. Ikke snakk om at jeg ser den igjen.
Stefan wrote:Den er ikke blant mine favorittfilmer. Sammenlignet med Istid og Shrek, er den mindre morsom, men kanskje koseligere. Jeg foretrekker det første i animasjonsfilmer.
Finding Nemo er noe av det beste Disney har produsert de siste åra, og av animasjon/tegnefilmer generelt (med selskap av Shrek). Finding Nemo har glimrende animasjon, er rørende og har utrolig nok klart å treffe både foreldre og barn. Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...
Ellers er jeg enig i at det beste kom på midten av nittitallet. Kanskje fordi det var min optimale tegnefilm-alder?
Posted: Tue Jun 14, 2005 22:33
by Stefan
Simen wrote:Finding Nemo er noe av det beste Disney har produsert de siste åra, og av animasjon/tegnefilmer generelt (med selskap av Shrek). Finding Nemo har glimrende animasjon, er rørende og har utrolig nok klart å treffe både foreldre og barn. Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...
Ellers er jeg enig i at det beste kom på midten av nittitallet. Kanskje fordi det var min optimale tegnefilm-alder?
Hvordan man oppfatter kvaliteten på en film er helt individuelt. Sist jeg sjekket så hadde ikke du makt til å bestemme hva jeg liker ved en film!? Hvis jeg foretrekker humor i animasjonsfilmer, fram for tårer, så er vel ikke det feil?
Hvis jeg ønsker å se en rørende film, så ser jeg heller et drama (f.eks. Den Grønne Mil, som ligger minst 244 stigetrinn over Finding Nemo; hva "rørende" angår). For at jeg skal like en animasjonsfilm, må den derfor være svært humoristisk (selvsagt ikke med så altfor barnslig humor).
Selvsagt er Finding Nemo en svært god film, men den når ingen av
mine topp-10 filmer til knærne, heller ikke Istid og Shrek.
Posted: Tue Jun 14, 2005 22:42
by Stefan
Minner også bare på at kvaliteten av en film ikke er et produkt av antall latterutbrudd...
Kvaliteten på en komedie er faktisk et produkt av antall latterutbrudd. Derfor Dum og Dummere er blant mine favoritter.
Posted: Tue Jun 14, 2005 22:45
by Simen
Noen som har sett Donnie Darko forresten? *kremt*
...neida. Du er selvsagt enehersker over dine meninger og hva du legger i en film. Får la det bli med det. Finding Nemo er heller ikke blant mine topp 10.
Stefan wrote:Kvaliteten på en komedie er faktisk et produkt av antall latterutbrudd. Derfor Dum og Dummere er blant mine favoritter.
Det blir vel hva man selv legger i det som du så fint forklarte
isted.(

) Men en komedie baserer seg stort sett på å være morsom ja. Ellers har du jo svarte komedier som One Night at McCools, hvor man kanskje ikke har like mange latterutbrudd som Dum dummere, men som er meget underholdende.
Posted: Tue Jun 14, 2005 22:50
by Eivind
Må da ikke begrense oss til filmer som er topp 10, selv om topicen heter det

så lenge de er bra

Vet ikke helt om Finding Nemo hadde hatt plass på en topp 10 liste, må jo f. eks. ha plass till Kill Bill 1 & 2 og kanskje Donnie Darko. Må bare se den noen ganger til

Posted: Tue Jun 14, 2005 22:50
by Stefan
Simen wrote:Noen som har sett Donnie Darko forresten? *kremt*
...neida. Du er selvsagt enehersker over dine meninger og hva du legger i en film. Får la det bli med det. Finding Nemo er heller ikke blant mine topp 10.

Jølsrud; nå tapte du så det sang!
Har faktisk sett Donnie Darko (hehe, var jo du og eivind som fikk meg til å se den så, noen stor bombe var det vel ikke

), og tror den kan bli en av mine favoritter når jeg får sett den flere ganger. Makan til komplisert film!
Posted: Tue Jun 14, 2005 23:05
by Gurthang
Noen som har sett Sin City? Den var ganske... annerledes, men jeg likte den. Likte at filmen så ut som en tegneserie. Tror dette er en sånn film som man enten liker ganske godt eller som man hater.