Sidemål

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eivind wrote:Jeg syns det er bra at vi tilbyr dere å velge den målformen dere vil på forumet.
Jepp, de skal ha honnør for det. :)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
trollok
Mørkefrende
Mørkefrende

Re: En liten rettelse

Post by trollok »

Men er det ikke sånn da at nynorsk blir mer likt bokmål for hvert år? Man fjerner ikke nynorskordet, men godtar flere og flere bokmålsord som ok! Dermed er det lett å tro at de to formene en gang i framtida er forent til en... Jeg håper nå at Norge klarer å beholde begge formene, selv om jeg har samme ordbok problem på tentamen... Får ikke skrive krampe den dagen, men bla-krampe... etter å ha blad i boka hele tida!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Enig med deg, trollok!

Synes forresten Dialekt-ordbøker er morsomme!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Re: En liten rettelse

Post by Loki »

trollok wrote:Men er det ikke sånn da at nynorsk blir mer likt bokmål for hvert år? Man fjerner ikke nynorskordet, men godtar flere og flere bokmålsord som ok! Dermed er det lett å tro at de to formene en gang i framtida er forent til en...
Ja, men det blir ikkje samnorsk, det blir berre ein nynorsk så fordanska at den i praksis er blitt lik bokmålen. Det er samnorskmålet ein har gått bort frå, ved at ein har slutta bokmåls tilnærming til nynorsk.
Jeg håper nå at Norge klarer å beholde begge formene, selv om jeg har samme ordbok problem på tentamen... Får ikke skrive krampe den dagen, men bla-krampe... etter å ha blad i boka hele tida!
Fint å høyre at nokon som har negative erfaringar med nynorsk fortsatt er positivt innstilt til språkrikdomen me har i Noreg. :D
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg har heller ikke noe imot nynorsk i seg selv. problemet er bare at jeg må lære det.

det hadde forsåvidt vært greit å lese nynorske tekster og slikt i norsktimene (noe vi aldri gjør), men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg må kunne skrive det. jeg klarer da helt fint å skjønne nynorsk. hvorfor kan ikke det være nok?
trollok
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by trollok »

Ceres wrote:Enig med deg, trollok!

Synes forresten Dialekt-ordbøker er morsomme!
regner med at det er trønder-ordboka du sikter til:P
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stine wrote: det hadde forsåvidt vært greit å lese nynorske tekster og slikt i norsktimene (noe vi aldri gjør), men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg må kunne skrive det. jeg klarer da helt fint å skjønne nynorsk. hvorfor kan ikke det være nok?
Fordi fakta er at dersom ein ikkje har undervisning i det til meir enn dei som vel det som hovudmål, vil det antakeleg forsvinne - det er langt fleire som har nynorsk som hovudmål og går over til bokmål når dei blir eldre og ikkje foreldra vel lengre enn omvendt. Og dersom så få kan skrive det, vil det vere latterleg å ha det som sidestilt norsk språk med bokmål - poenget er jo at begge skal vere universalt norske.

Ja, det stemmer, nynorsk er utrydningstrua. :P
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:
Stine wrote: det hadde forsåvidt vært greit å lese nynorske tekster og slikt i norsktimene (noe vi aldri gjør), men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg må kunne skrive det. jeg klarer da helt fint å skjønne nynorsk. hvorfor kan ikke det være nok?
Fordi fakta er at dersom ein ikkje har undervisning i det til meir enn dei som vel det som hovudmål, vil det antakeleg forsvinne - det er langt fleire som har nynorsk som hovudmål og går over til bokmål når dei blir eldre og ikkje foreldra vel lengre enn omvendt. Og dersom så få kan skrive det, vil det vere latterleg å ha det som sidestilt norsk språk med bokmål - poenget er jo at begge skal vere universalt norske.

Ja, det stemmer, nynorsk er utrydningstrua. :P
Hvis eneste måten å beholde nynorsk er å tvinge bokmål-elever til å lære det, da er det rett å slett ikke verdt å beholde dette språket lenger.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Så du vil oppheve fredinga av ulv, bjørn, tigre, elefanter, nashorn og eit utal andre utrydningstrua dyr òg, då? Dersom du står ved ein slik logikk, meinar eg.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:Så du vil oppheve fredinga av ulv, bjørn, tigre, elefanter, nashorn og eit utal andre utrydningstrua dyr òg, då? Dersom du står ved ein slik logikk, meinar eg.
Ja, faktisk.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

ja faktisk? :(
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Taraisilwèn wrote:ja faktisk? :(
Hehe, for å moderere meg litt.
Har ikke noe imot at disse dyrene er fredet, men ser ikke helt poenget med å legge ned masse arbeid for å beholde utrydningstruede arter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ah, men det er jo greit, heilt fair innstilling det. Backer deg fullstendig på naturens orden, survival of the fittest, osv, i alle fall i prinsippet. :) Problemet med den, i den grad det er problemer med den, er jo at du ved å sei at det ikkje gjer noko om arter dør ut seier at det ikkje gjer noko om økosystem blir satt ut av balanse - dyr som er freda er i hovudsak utrydningstrua utelukkande på grunn av menneskeleg direkte eller indirekte påverknad, ikkje fordi dei ville blitt utkonkurrert i eit område urørt av menneskeleg påverknad - og om du har den innstillinga vil i lengden store naturkjeder gå as undas. For ikkje å snakke om at du jo òg, for å trekke logikkrekka eitt hakk lengre - er heilt inneforstått med nedhugging av regnskogen ettersom den jo tydelegvis ikkje er overlevelsesdyktig på eiga hand. Men om du har funne ein ny og billeg måte å produsere oksygen på som eg ikkje veit om så er jo heller ikkje det eit problem, så sanneleg om eg veit. :(
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:Ah, men det er jo greit, heilt fair innstilling det. Backer deg fullstendig på naturens orden, survival of the fittest, osv, i alle fall i prinsippet. :) Problemet med den, i den grad det er problemer med den, er jo at du ved å sei at det ikkje gjer noko om arter dør ut seier at det ikkje gjer noko om økosystem blir satt ut av balanse - dyr som er freda er i hovudsak utrydningstrua utelukkande på grunn av menneskeleg direkte eller indirekte påverknad, ikkje fordi dei ville blitt utkonkurrert i eit område urørt av menneskeleg påverknad - og om du har den innstillinga vil i lengden store naturkjeder gå as undas. For ikkje å snakke om at du jo òg, for å trekke logikkrekka eitt hakk lengre - er heilt inneforstått med nedhugging av regnskogen ettersom den jo tydelegvis ikkje er overlevelsesdyktig på eiga hand. Men om du har funne ein ny og billeg måte å produsere oksygen på som eg ikkje veit om så er jo heller ikkje det eit problem, så sanneleg om eg veit. :(
Regnskogen er selvsagt en egen sak, den er vi jo helt avhengig av i lengden. Kan jo hende løsningen på aids-gåten ligger der også...
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Men dersom du gjer unntak for den, kvar set du grensene? Påstår du at du har god nok innsikt i naturen og verda at du veit kva typar trua liv som det er ok for oss å fjerne og kva typar som me i ytterste konsekvens - det vere seg om to eller to tusen år - kan dø av å fjerne?
Post Reply