Seks ord lange historier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
I en verden med admins: fred.
- Lotta
Det virker som en side forsvant.
- Lotta
Pris ta'verene. De sletter syndens møl.
- Lotta
Et fall. Flammer: smerte. Saddam, her?
- Lotta
Fint at dere tok tak og ryddet opp i tråden, admins.
Beklager dobbeltpostingen.
- Lotta
Det virker som en side forsvant.
- Lotta
Pris ta'verene. De sletter syndens møl.
- Lotta
Et fall. Flammer: smerte. Saddam, her?
- Lotta
Fint at dere tok tak og ryddet opp i tråden, admins.
Beklager dobbeltpostingen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Synd å la denne tråden dø
- Lotta
Masse penger --> krakk --> veldig lite penger.
- Lotta
Stor bonus! Vik fra meg LO!
- Lotta
- Lotta
Masse penger --> krakk --> veldig lite penger.
- Lotta
Stor bonus! Vik fra meg LO!
- Lotta
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Jøss, må ha vore litt av ein lommetjuv. Giljoutinavretting er vel ellers forbehalde høgadel, kongelege og liknande...Terje wrote:Lommetyvens bortkastede liv endte i giljoutinen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Kanskje han ikke fulgte gjeldende regler...Loki wrote:Jøss, må ha vore litt av ein lommetjuv. Giljoutinavretting er vel ellers forbehalde høgadel, kongelege og liknande...Terje wrote:Lommetyvens bortkastede liv endte i giljoutinen.
- Lotta
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
the black wind
- Hengiven

- Posts: 191
- Joined: Tue Jan 03, 2006 18:34
- Location: stavanger
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Frankrikes vanlige avrettingsmetode fram til de avskaffa dødsstraffa en gang på 70- eller 80-tallet.Loki wrote:Jøss, må ha vore litt av ein lommetjuv. Giljoutinavretting er vel ellers forbehalde høgadel, kongelege og liknande...Terje wrote:Lommetyvens bortkastede liv endte i giljoutinen.
Kanskje det.Kanskje han ikke fulgte gjeldende regler...
- Lotta
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Kanskje det. Kanskje ikke. Joda. Deg!Terje wrote:Hvem bryter seksordgrensa, sa du? Jeg? Ærlig talt, jeg er kanskje dum, men jeg kan i det minste telle til seks. (I motsetning til deg, ser det ut til, dersom du prøver å implisere at jeg ikke har overholdt seksordreglen...)
Meldt deg på Idol? Dødsstraff! NÅ!
- Sauegjeteren og Black Debbath
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Stemmer kanskje det, blandar antakeleg med England, eg.Terje wrote:Frankrikes vanlige avrettingsmetode fram til de avskaffa dødsstraffa en gang på 70- eller 80-tallet.Loki wrote:Jøss, må ha vore litt av ein lommetjuv. Giljoutinavretting er vel ellers forbehalde høgadel, kongelege og liknande...Terje wrote:Lommetyvens bortkastede liv endte i giljoutinen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Dessuten stemmer påstanden din om at den var forbeholdt "høyadel, kongelige og lignende" ikke engang for Den franske revolusjon: Flere titusener (minst 20,000) ble henretta i giljoutinen(e), men bare en ørliten brøkdel av dem var adelige, og bare to var kongelige. 
EDIT: Og England var vel et galgeland, stort sett?
Jeg vet at f.eks. Charles I ble halshugd, men det skjedde i 1643 eller deromkring, og i det store og hele har jeg fått inntrykk av at engelskmennene foretrakk å henge sine simple kriminelle...
EDIT: Og England var vel et galgeland, stort sett?
Jeg vet at f.eks. Charles I ble halshugd, men det skjedde i 1643 eller deromkring, og i det store og hele har jeg fått inntrykk av at engelskmennene foretrakk å henge sine simple kriminelle...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
