Posted: Sat Dec 23, 2006 22:06
Amen to that.Posten du leser nå er enda dummere fordi den tar seg bryet med å argumentere mot idotien.
Through Webs and Threads, The Pattern Evolves
https://www.tidshjulet.net/forum/
Amen to that.Posten du leser nå er enda dummere fordi den tar seg bryet med å argumentere mot idotien.
Slem, men ikke så slem.Eirin wrote:Nemmen Princess da??Princess wrote:Jeg synes det er tåpelig å måtte skyte opp en masse reketter for en masse av penger, når de bare forsvinner i løpet av noen sekunder, og pengene kunne hjulpet mange fattige.
Er det ikke du som skryter av at du er så ond?
Og så kommer du å vil hjelpe fattige?
De fattige som lager raketter for så godt som ingenting for den jobben de gjør. Vi kunne sendt dem de pengene vi bruker på rekettene og så ville ikke en stor del av summen gått til de mellom oss og de som lager rakettene.Lothair Mantelar wrote: Ahem![]()
Vet du hvem som lager rakettene, Princess? (og jeg antar at du gjør det; det er nemlig ingen stork som kommer flygende med dem)
Det er folk i fra noen av verdens fatigste nasjoner, og hadde du fått viljen din, ville disse menneskene ikke hatt noen penger i det hele tatt. Har du tenkt over det?
De bedre jobbene finnes ikke p.g.a noe, nemlig at landet ikke har kommet seg opp av kneipa. Dessuten så ser jeg for meg at å lage raketter kan være en godt betalt jobb, da du sikkert må ha en eller annen utdanning.Princess wrote:Tror ikke de lager rakettene fordi de har lyst, men heller fordi det ikke var noen bedre jobber de kunne ta, og var nødt til å få mat. Jeg mener det er bedre å hjelpe folk til selvhjelp på.
Jeg ville heller kalle det arrogant og smålig.stefan_hoy wrote: Å kalle Princess' post for en av foruments dummeste er uhyrlig ignorant.
Det er jeg enig i, men det blir så utrolig hypokratisk når noen går til angrep på en tradisjon de mener er tullete, når de selv ikke har motforestillinger mot andre tradisjoner.stefan_hoy wrote:Herremann, gi Princess ett lite pusterom. Klart det fins argumenter mot å skyte opp raketter. Pengene kunne gått til Grameen Bank eller Leger Uten Grenser f.eks.
Da tror jeg du tar feil, å lage raketter er ganske simpelt, spesielt for de som bare setter dem sammen.Lothair Mantelar wrote:De bedre jobbene finnes ikke p.g.a noe, nemlig at landet ikke har kommet seg opp av kneipa. Dessuten så ser jeg for meg at å lage raketter kan være en godt betalt jobb, da du sikkert må ha en eller annen utdanning.Princess wrote:Tror ikke de lager rakettene fordi de har lyst, men heller fordi det ikke var noen bedre jobber de kunne ta, og var nødt til å få mat. Jeg mener det er bedre å hjelpe folk til selvhjelp på.
Hva er det så å argumentere mot argumentasjonen mot idiotien, kjære Lotta?Lothair Mantelar wrote:Det tviler jeg på. Posten du leser nå er enda dummere fordi den tar seg bryet med å argumentere mot idotien.Wolfie wrote:Kjetil komenterte en lignende post, der han sa det var årets tåpligste post.
Er dette en andre plass da?
Her må jeg si meg enig med Eivind; å putte krutt og fargepulver inn i raketter krever neppe spesiell kompetanse. Og hadde det krevet kompetanse hadde det neppe vært utført av fattige, og dermed holder faktisk Princess' logikk vann.Da tror jeg du tar feil, å lage raketter er ganske simpelt, spesielt for de som bare setter dem sammen.
Gi pengene til Grameen Bank?Pengene kunne gått til Grameen Bank eller Leger Uten Grenser f.eks.
Det kommer an på om argumentasjonen din støtter kjøp av raketter eller ikke. Om du ikke er enig i min manglefulle argumentasjon, men enig i min grunnleggende mening; ser jeg for meg at handlingen er like dum som min i utgangspunktet er.Terje wrote:Hva er det så å argumentere mot argumentasjonen mot idiotien, kjære Lotta?
Nei da, bare la dem holde på. Du aner ikke hvor morsomt det er å lese det de svarer. Det er kanskje noe av grunnen til at jeg fortsetter å krangle med dem.stefan_hoy wrote:Herremann, gi Princess ett lite pusterom. Klart det fins argumenter mot å skyte opp raketter. Pengene kunne gått til Grameen Bank eller Leger Uten Grenser f.eks.
Å kalle Princess' post for en av foruments dummeste er uhyrlig ignorant.
Sier du med den posten?Kjetil wrote:
Når alle postene hun skriver er dumme i tillegg, trekker det også ned gjennomsnittet på en ikke fult så dum post som noe av det andre hun har prestert.
Jeg tror ikke det trenges noen spesiell utdannelse jeg da, men at de klarer det fordi de må og fordi de har fått nøye instrukser og litt erfaring etterhvert. Tror nok at jeg ville klart det jeg også hvis jeg hadde fått øvd en stund og vært litt mer vant til å jobbe med hendene på en slik måte de gjør, isteden for å sitte med en pc.Lothair Mantelar wrote:De bedre jobbene finnes ikke p.g.a noe, nemlig at landet ikke har kommet seg opp av kneipa. Dessuten så ser jeg for meg at å lage raketter kan være en godt betalt jobb, da du sikkert må ha en eller annen utdanning.Princess wrote:Tror ikke de lager rakettene fordi de har lyst, men heller fordi det ikke var noen bedre jobber de kunne ta, og var nødt til å få mat. Jeg mener det er bedre å hjelpe folk til selvhjelp på.
Det er klart at verden ikke er perfekt, men det betyr ikke at vi har retten til å sitte her oppe i rike Norge og se ned på andre menneskers arbeid. Vi er ikke bedre enn dem, og alt de gjør er jo å gi oss muligheten til å benytte en tjeneste.