Page 21 of 47

Posted: Mon Apr 03, 2006 17:11
by Kjetil
edit: ooops.

Posted: Mon Apr 03, 2006 17:17
by Torbjørn
Ein finn viskvinner av ulike slag i heile Randland, men dei i Ebou Dar er spesielt kjend fordi dei er so gode til lege folk (ettersom du har lest Dolkenes Vei, so veit du kvifor...). Sjølv om dei har ulike namn, viskvinne, Kloke, Leser e.l. so er alle kvinner med god kjennskap til urter o.l., som fungerer som leger og jordmødre.

Edit: Slik går det når ein kjem på andre småting ein må gjere etter å ha trykt på svarknappen...

Posted: Mon Apr 03, 2006 17:24
by Terje
Utfordring til Moiraine Sedai:

Tilpass tittelen til din Vise til hennes region! :D (Dvs. "Viskvinne", Vise", Mor Kloke", e.l. :P)


Dersom du føler for det; jeg skal ikke plukke på deg hvis du gjør noen feil. ;)

Posted: Mon Apr 03, 2006 18:34
by Moiraine Sedai
Utfordring, ja... Kan ikke boken godt nok til å vite hva de kalles hvor :)

Posted: Tue Apr 04, 2006 8:10
by Sauegjeteren
Da regner jeg med at jeg kan ta neste. Men, blir det bare med meg og Naidar da? Eller ble Aisa med videre? Og er Moraine kommet langt nok til at jeg kan lage åpning for henne også?

Ellers likte jeg virkelig dette her Terje. Og jeg må si at det er optimistisk å jakte flere dusin trolloker alene. Selv med en Aes Sedai til hjelp.

Posted: Tue Apr 04, 2006 14:10
by Moiraine Sedai
Nei, jeg holder fremdeles på med karakterens biografi.... Jeg er snart ferdig :wink: Skal si ifra, ,jeg :P Vedsiden av karakteren er jeg opptatt med å sette meg inn i historien, :shock: :shock: Så flinke dere er, da!! Skikkelig bra skrevet :wink:

Posted: Tue Apr 04, 2006 14:14
by Kjetil
Moiraine Sedai wrote:Nei, jeg holder fremdeles på med karakterens biologi.... Jeg er snart ferdig :wink: Skal si ifra, ,jeg :P Vedsiden av karakteren er jeg opptatt med å sette meg inn i historien, :shock: :shock: Så flinke dere er, da!! Skikkelig bra skrevet :wink:

Jeg kunne ikke la være å kommentere: "Nei, jeg holder fremdeles på med karakterens biologi."

Hva gjør du da? Jobber du med nyrene?


(Terje får bare bli sinna og slette meg :) )

Posted: Tue Apr 04, 2006 19:34
by Moiraine Sedai
Oops :oops: :oops: . . .
Biografi, selfølgelig :oops: Uansett er jeg ferdig med biografien nå, da er det bare en og en halv side igjen å lese... Jeg endrer mitt forrige inlegg, bare så det er sagt!! :wink: [/i]

Posted: Wed Apr 05, 2006 13:24
by Terje
Sauegjeteren wrote:Da regner jeg med at jeg kan ta neste. Men, blir det bare med meg og Naidar da? Eller ble Aisa med videre?
Aisa blir ikke med Tharj, nei.

Og angående optimismen, så har jeg annå ikke bestemt meg for om han skal være overoptimistisk, eller om han skal ha flaksen på sin side.

Regner forresten ikke å dra denne Trollokjakta utover mer enn en post, og den kommer sannsynligvis i løpet av helga, dersom jeg får tid. (Og ingenting tilsier at jeg ikke får det.)

Posted: Wed Apr 05, 2006 14:27
by Moiraine Sedai
Og er Moraine kommet langt nok til at jeg kan lage åpning for henne også?

Jepp, det er jeg. Nå som Aisa ikke er med videre, er det ikke så farlig om jeg hilser litt på gruppen deres. (Hvis det er greit, da...)

Posted: Wed Apr 05, 2006 18:54
by Sauegjeteren
Aisa blir med videre, altså er det litt skummelt likevlel. Men jeg er ikke riktig sikkert på når jeg får tid til å lage en post til, men skal prøve før helga.

Posted: Wed Apr 05, 2006 19:06
by Moiraine Sedai
Ok.. Jeg får befinne meg på en annen kant, da!

Posted: Wed Apr 05, 2006 20:00
by Terje
Aisa er en meget pragmatisk dame, så for henne går nok ting bra. Selv om jeg kunne tenkt meg å skrive om hennes møte med eventuelle villstyrninger selv...

Er ikke helt sikker på om andre vil klare å fange reaksjonen hennes godt nok...

Posted: Wed Apr 05, 2006 20:06
by Sauegjeteren
Folk skjønner da aldri hva Aes Sedaier gjør likevel. Og en ting til Moraine Sedai. Hvis Kandora er villstyring så har hun en sperre. Hva er det?

Posted: Wed Apr 05, 2006 20:40
by Terje
Har hun en sperre? Det må hun da ikke ha?

Det hun imidlertid ha, er fem vever, eller færre.