Page 23 of 47

Posted: Fri Apr 07, 2006 14:00
by Moiraine Sedai
Endelig fått retta på datoen.

Posted: Fri Apr 07, 2006 23:50
by Terje
Og da var min post om Tharjs Trollokjakt ferdig.

Begynnelsen er egentlig ganske intetsigende; hele den første Tharj-delen kan egentlig hoppes over, med unntak av den siste setninga, hvis dere har dårlig tid. Posten tok imidlertid noen uventede vendinger underveis, slik at utfallet slik det ble, ble eneste løsning.

Jeg beklager på det sterkeste Aisas angreal, men hun er som dere vet ikke så veldig sterk, så hvis hun skulle klare å Lege Tharj, måtte hun ha en slags hjelp. Og hvis hun ikke hadde Leget ham, ville han dødd.

Husk forresten i framtida at Tharj ikke lenger har skikkelige ører, noe mennesker følget møter vil reagere på. ;)

Posted: Sat Apr 08, 2006 8:45
by Sauegjeteren
Oooh. Skummelt det der. Jeg ble faktisk litt bekymra på slutten for Tharj der.
Posten tok imidlertid noen uventede vendinger underveis, slik at utfallet slik det ble, ble eneste løsning.
Skriver du på samme måte som meg? Uten å tenke deg om? Men jeg syns det var veldig bra jeg. Selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor trollokene ikke drepte Tharj tvert. De ville vel ikke tatt fanger uten høyere styring, ville de?

Posted: Sat Apr 08, 2006 11:29
by Faile
argh... herregud, fikk helt vondt inne i meg da jeg leste dette jeg :(

men men, han overlevde, og det er vel hovedsaken. jeg skriver akka og vladra til byen nå... skal se om jeg får inn karakteren til moi nå, men kan ikke love noe.

Posted: Sat Apr 08, 2006 15:49
by Sauegjeteren
Lys og forbannet aske! Jeg må bruke dirken!
Bare pirk, jada, men jeg kom på nå at Lys brukes som enkeltord. De sier blod og aske. Det er vel sjelden et av de utrykkene brukes alene tror jeg.

Og nå kan det vel snø når som helst ogå. Hvis vi går utifra at det var sen vår under edsavlegginga foregikk da.

Og siden vi er på detaljer så gjør jeg oppmerksom på (bare i tilfelle dere hadde glemt det) at ei uke er 10 dager.

Posted: Sat Apr 08, 2006 17:25
by Moiraine Sedai
Må bare spørre: hva er en dirk :?? Jeg tenker på det som noe man dirker opp låser med, jeg...

Posted: Sat Apr 08, 2006 22:13
by Terje
Sauegjeteren wrote:Selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor trollokene ikke drepte Tharj tvert. De ville vel ikke tatt fanger uten høyere styring, ville de?
Trolloker er veldig glad i å ha seg litt moro, aka. å torturere mennesker. De kunne ha drept ham umiddelbart for mat, men siden han jo hadde drept flere Trolloker de kunne spise (husk at disse vesenene spiser hverandre), kunne de bruke ham som leke heller enn mat...
Bare pirk, jada, men jeg kom på nå at Lys brukes som enkeltord. De sier blod og aske. Det er vel sjelden et av de utrykkene brukes alene tror jeg.
Ah, takker! Skal ordne det med en gang! :)
Og nå kan det vel snø når som helst ogå. Hvis vi går utifra at det var sen vår under edsavlegginga foregikk da.
Hmm, jo, ja, og vi begynner å komme ganske langt nord også. Men det er vel egentlig bare det som tilsvarer juli ennå? :?
Uansett skal vi snart inn i Pestlandet, og der er det varmere enn i resten av verden.
Og siden vi er på detaljer så gjør jeg oppmerksom på (bare i tilfelle dere hadde glemt det) at ei uke er 10 dager.
Igjen: Takk! :D
Pokker, som jeg glemmer disse småtinga. :P
Moiraine Sedai wrote:Må bare spørre: hva er en dirk? Jeg tenker på det som noe man dirker opp låser med, jeg...
En dirk er en tveegga dolk, med et ca. 30 cm langt blad. Dirker ble ofte brukt sammen med sverd, til å parere med og sånt. "Dirk" er vel det skotske (og engelske) navnet på våpenet. Har egentlig ikke sett det brukt på norsk, men norsk er et dårlig språk når det gjelder middelaldervåpen, har jeg fått inntrykk av...

Posted: Sun Apr 09, 2006 6:37
by Sauegjeteren
Igjen: Takk!
Pokker, som jeg glemmer disse småtinga.
Hehe, bare følte for å pirke litt. Og jeg var vel egentlig klar over din løsning også, men jeg syntes bare jeg måtte finne noe å pirke på. Og det var det ikke for mye av. Irriterendes saker.

Posted: Mon Apr 10, 2006 20:39
by Moiraine Sedai
Faile, skriver du en ny post nå? Hvis ikke du eller noen andre gjør det, er jeg villig til å føre historien videre :wink: :P

Posted: Mon Apr 10, 2006 22:07
by Faile
jobber med saken :wink:

argh...

Posted: Mon Apr 10, 2006 22:23
by Moiraine Sedai
Nei, det ville jeg aldri drømme om :wink:






12.04

Jeg reiser bort i morgen (Bergen, slektinger), blir borte til søndag. Bare for å si ifra :wink:

Endring i planene: jeg blir hjemme...

Posted: Tue Apr 18, 2006 10:17
by Terje
Til Shallis:
Enkelte små uregelmessigheter i karakterbeskrivelsen din. Har du lest denne posten? Leg spesielt merke til det som står under "egenskaper".

Ellers er det vel ingenting å utsette på den. ;)

Posted: Thu Apr 20, 2006 17:32
by Faile
nå har jeg lagt sammen alle sidene som omhandler historien til min karakter, og de som reiser med henne. (Vladra, Tharj, Aisa, Akka og snart også Kandora)

med karakterbeskrivelsene er vi på ca 63 sider :P

Posted: Thu Apr 20, 2006 17:37
by Sauegjeteren
OI. Det er mye det. Kunne nesten gitt ut bok vi, hadde det ikke vært for at vi skriver så forskjellig.

Posted: Sat Apr 22, 2006 19:53
by Terje
Tror forresten jeg skal skrive en post i kveld. Begynner å bli lenge siden den forrige. Er ikke helt sikker på hav jeg skal skrive om, men det kommer vel etter hvert, bare jeg får begynt. :P