Page 24 of 47

Posted: Sun Apr 23, 2006 13:22
by Moiraine Sedai
Sauegjeteren wrote:OI. Det er mye det. Kunne nesten gitt ut bok vi, hadde det ikke vært for at vi skriver så forskjellig.
Hadde ikke vært så dumt, det. Det er jo tross alt spennende å lese, når jeg satte meg inn i handlingen, var det så vidt jeg kunne slutte å lese. Kanskje vi kunne blitt millionærer på det :lol: 8)

Posted: Fri Apr 28, 2006 0:25
by Terje
Faile, Sau og Moiraine: Jeg hadde egentlig planlagt å skrive en post i kveld, men jeg fant ut at jeg er fullstandig avhengig av at dere ser å få gjort noe snart, dersom Moiraines karakter skal møte Akka og Vladra før Tharj og Aisa tar dem igjen.

Så hvis dere har tenkt til å beskrive noe morsomt/spennende/relevant/irrelevant/karakterinteragerende før mine karakterer tar dere igjen, må dere se til å få ræven i gir, for jeg gidder snart ikke vente mer.

Takk.

Posted: Fri Apr 28, 2006 6:16
by Moiraine Sedai
Venter på Faile, jeg... Ellers ville jeg skrevet for lenge siden, jeg er også lei av å vente :wink:

Posted: Fri Apr 28, 2006 8:47
by Faile
sorry. jeg har halveis utsatt min lenge, og halvveis venta på terje som sa han skulle skrive i helga. men jeg kan skrive det nå. har noen timer fri.

Posted: Fri Apr 28, 2006 13:55
by Sauegjeteren
Jeg har ikke noe å tilføye, jeg venter bare på at Terje og Moi skal få skrevet sitt, så får vi se hva som passer siden.

Posted: Fri Apr 28, 2006 15:58
by Moiraine Sedai
Du eller jeg først, Terje?

Posted: Fri Apr 28, 2006 16:44
by Faile
hm. er en del småting jeg må rette opp, men det får bli på søndag. ingenting med selve handlinga. bare omformulere dårlige settninger og slik.

må forte meg, skal være på laiv om 15 min.

Posted: Fri Apr 28, 2006 19:35
by Torbjørn
Sat og såg gjennom denne då eg kom over spørsmålet om "tavern brawler" igjen. Den gong søkte eg berre på Wotmania sin søkemotor, som berre oppgjev kapittela. Søkte igjen med WoT Ideal Seek, som i tillegg til å oppgje kapittel viser ein liten del av setninga, noko som gjer det litt enklare å finne.

Viser seg at "tavern brawler" er oversatt med "slåsskjemper fra kroer" i Skyggen Stiger, kapittel ti, og "svirebror" i Himmelens Flammer kapittel 34. (Det er ulike oversetjarar i dei to bøkene.) I tillegg kan eg kanskje nemne Lamgwin Dorn sin oppføring i glossaren i Himmelens Flammer:

"A street tough and brawler who is loyal to his queen" = "En slagsbror som er lojal mot dronningen."

So om du vil endre noko, so er det eit par ulike alternativ...

Posted: Sat Apr 29, 2006 18:38
by Terje
Moiraine Sedai wrote:Du eller jeg først, Terje?
Det komemr an på. Vil du at karakteren din skal bli bedre kjent med Akka og Naidar før Tharj og Aisa kommer? Det hadde kanskje vært det beste, i og med at det vil være enklere for henne å bli med videre hvis hun har noen kjente i gruppa som kan støtte henne mot Aisa. (Aisa vil, som du kanskje forstår, ikke være særlig hypp på å ha med Kandora videre. Villstyringer er tross alt ikke til å stole på... ;))

Hjertelig takk, incanus! Skal kikke på det i løpet av kvelden. :)

Posted: Sat Apr 29, 2006 18:42
by Moiraine Sedai
Ja, det vil jeg gjerne før Aisa kommer og ødelegger stemningen :wink: Skal prøve å få skrevet litt i dag og en del i morgen, så får vi håpe jeg får postet den i morgen.

Posted: Mon May 01, 2006 11:50
by Moiraine Sedai
Jeg har gjort noen endringer på karakteren pga sperren som hun må ha. Da har jeg også fått postet fortsettelsen. Jeg vet ikke om Akka og Vladra har til hensikt å lyve om oppholdet sitt, det er opp til dere å avgjøre.

Posted: Mon May 01, 2006 11:57
by Sauegjeteren
Jeg tenker det blir opp til Terje nå. Jeg har hvertfall ingen planer om å skrive nå, med mindre det legges press på meg.

Flott sperre forresten :D Med saidar i seg kjenner man jo alt mye bedre, også smerte, så det blir lettere for henne å holde på saidar.

Gjør det noe om det står vevene hennes også? Nei, det er forresten det samme. Nei, det er det ikke. Vi bør nesten vite om dem så vi ikke gjør noen feil.

Posted: Mon May 01, 2006 12:02
by Moiraine Sedai
Jeg likte de forslagene Terje la ut, så jeg bruker dem. Jeg skal skrive det inn på karakteren nå...

Posted: Mon May 01, 2006 12:07
by Sauegjeteren
Aha, de likte jeg. Hva slags våpen bruker du isåfall?

Posted: Mon May 01, 2006 12:10
by Moiraine Sedai
Skal jeg skrive inn de også? Tenker meg noen ildkuler, enkelt og greit... Ettersom hun er flink med været burde jeg vel legge til noe med at hun kan påvirke det også. Da kan hun også lage lyn :twisted: Da kan hun to våpen.