E-book cover

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvilke cover liker du best (med "bilde" på vel å merke)

E-book coverne
8
80%
Bok coverne
2
20%

Total votes: 10

Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Jeg synes Nynaeve og Aviendha hadde litt rare øyenbryn der. Ser ut som de har tegnet på!
lolzi
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Det er helt sant, de er altfor lange og tynne...
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Mierin Eronaile wrote:Jeg synes Nynaeve og Aviendha hadde litt rare øyenbryn der. Ser ut som de har tegnet på!
Veit me eigentleg stort om kosmetikken i Randland? Det fins folk i verda vår som teiknar på, så kvifor skal ikkje Randlandjenter kunne gjere det same? Det er tydeleg at utsjånad tyder mykje for dei, og det er i stor grad snakk om klede og hår i serien, så litt kunstnerisk fridom med sminke må vel vere greitt?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Det virker ikke som om det er like utbredt der som i vår verden. Jeg har i hvert fall ikke fått det inntrykket. Min ble i lært opp av Leane da hun var Elmindreda i det hvite tårnet, og siden folk bemerket at hun var et usedvanlig pent barn så tror jeg den sminken var relativt nøytral. Dessuten er ikke Aviendha og Nynaeve de personene jeg først ville tenkt på som jenter som overdriver sminken.
Hvis det var noen jeg kunne tenkt at gjorde det måtte det ha vært en eller annen adelsdame fra Cairhien. ;)
lolzi
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Image

Ganske så pent. Et av de bedre.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Det er jeg helt enig i. Den er mye finere enn de andre. Rand ser kanskje litt for veik ut bare. Eller for ung, eller for rødt hår eller noe. Hehe. Digget jakken hans!

Edit: Tror kanskje det er fordi han har fått veldig tynne øyenbryn. Og en aiel nevner en gang at Aviendha liker øyenbrynene hans, så han har sikkert litt finere øyenbryn i "virkeligheten". :P
lolzi
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Dette var et av de bedre bildene av Rand. Men selv om det allerede er sagt, så er håret hans rødere enn man vanligvis forestiller seg. Ser jo ut som om han har farget det! :P

Men jeg digger dette bildet, rett og slett fordi det er dødskult, OG fordi det skildrer Rand mer normal (ikke med sånne mega bodybuilder-muskler :x , og ikke så altfor høy heller). :)
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

oooh. Dette var ikke så gæli. Håret er langt ute på jordet selvfølgelig, og er enig i at han har litt for feminine trekk i ansiktet. Ellers burde han også vært mer breiskuldra, ikke noe slikt som på forsia til aCoS selvfølgelig, ramboRand er ikke så flott at det gjør noe, men han skal jo være like breiskuldra som Perrin, om ikke like muskuløs.

Men alt i alt er dette en mye bedre forside til WH enn Sweet sin. Tror aldri jeg har sett en så stygg utgave av Berelain noen gang! Og Perrin ser ikke akkurat ut som om han er bekyrma for kona si heller.

Da er det bedre med ei forside som hinter til, men ikke avslører, den viktigste hendelesen i denne boka. Finfint! ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Hmmm. Gir meg ikke helt WoT-følelsen når jeg ser på den. Minner meg egentlig om en tegneserieforside, men vet ikke helt hvorfor. Den er fin for all del, langt bedre enn Sweet, men ett eller annet skurrer. Klarer bare ikke å sette fingeren på det.
Manbearpig
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Likte den ganske godt, men har alltid sett for meg Rand litt mer bredskuldra. Hårsveisen var ganske kul egentlig.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Veldig kult bilde liker det veldig godt.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

Dette er definitivt en av favorittene mine! Jeg elsker Rand i utgangspunktet, og jeg synes at ansiktsuttrykket passer veldig godt. Bildet er jo dessuten nydelig :)

Bare som en sidekommentar - både Rand og Matt har en "standardoutfit", Rand har rødt og gull og Matt har grønt. Men det har ikke Perrin...
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Hmm, snasent, snasent. Håret er litt anime/manga-aktig, og jeg er enig i at øyenbryna er for tynne, men ellers synes jeg det er en veldig fin forside. Men jeg er ikke enig i at han ikke er breiskuldra nok, Faile, synes han er akkurat passe. Eller, det vil si, han kunne godt vært høyere og hatt litt stedere skuldre, men hvertfall ikke mer muskler. Det er perrin som er den breiskuldra i mine øyne hvertfall, mens Matt er litt mer som Rand - bare mindre :P

Ellers er jo tegnestilen veldig pen, og akkurat passe grov i "pensel"strøkene eller hva man nå sier. Jeg likte det.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Perrin skal være den med mest muskler. Rand skal være omtrent like breiskuldra, men ikke like mye muskler... Tror det står skrevet svart på hvitt et eller anna sted i første boka.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Image

Æsj, dette var ikke noe spesielt.

Perspektivet ikke helt rett på øksa, og den tegneserie-aktige stilen greier ikke å formidle den emosjonelle stemningen som dette åpenbart gjør et mislykket forsøk på. Dette ser bare ut som en fargelagt sketsj av en o.k. tegneserie-artist.

Scenen er i og for seg grei nok hvis det ikke så ut som om Perrin hadde sett seg grundig lei på et tre og ville hjem til mamma for å sutre litt. Ikke at jeg husker hva dette skal forestille - men så husker jeg heller ingenting annet fra CoT heller :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply