Tror jeg har sett litt av filmen da.terje wrote:Apropos bøker av den typen der: Den siste mohikaner, anyone?
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Damien Frost
- Sitter

SELVFØLGELIG!terje wrote: Apropos bøker av den typen der: Den siste mohikaner, anyone?
Den er jo flott jo. For den saks skyld så er den boka en del av en serie bøker. Fem i alt om jeg ikke tar feil. Første heter vel hjortedreper eller noe sånt... Det er lenge siden jeg las dem, men jeg husker jeg syntes de var utrolig flotte alle sammen... Tror ikke jeg syntes tLotM var den beste da jeg las bøkene, men den er jo flott. Anbefaler alle å lese de bøkene...
(Nå skal det sies at det er lenge siden... Kan jo hende at enkelte ting - smaken - modenhet osv osv - har forandret seg på ti-tolv år, men...)
Urban tilværelse
Tredve? Meget mogeleg, eg hugsar berre at den av heilt sjukt lang. Relativt tynne bøker var det likevel. Eg har aldri lest særleg med cowboy/indianer-bøker. Det var Davy Crockett, som eg begge gongene eg leste serien leste fordi me hadde "les så mykje du kan"-månad-ting på skulen eller noko i den duren, "Hjortedreper", "Den Siste Mohikaner" og når eg var litt eldre, ein tjuefem Morgan Kane-bøker eller så, hadde lite å lese i ein periode og det var det einaste pappa hadde av vag interesse.
Hm, burde forresten ta meg saman og få lest resten av den serien ein dag. Når ein er komme så langt så blir det liksom teit å slutte.
Men! Det finst fleire bøker i den serien enn Hjortedreper og Den Siste Mohikaner?!
Dei må eg få tak i! Trudde det kun var dei to, eg. 
Men! Det finst fleire bøker i den serien enn Hjortedreper og Den Siste Mohikaner?!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Joda, Ceres har rett, hun:
http://en.wikipedia.org/wiki/Leatherstocking_TalesThe Deerslayer - The First War Path (1841)
The Pathfinder - The Inland Sea (1840)
The Last of the Mohicans - A Tale of 1757 (1826)
The Pioneers - The Sources of the Susquehanna (1823)
The Prairie - A Tale (1827)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Og der vart leselista endå lengre. 
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg leste Narnia for første gang i fjor sommer, så jeg slipper heldigvis å lese den opp igjen så snart. Men jeg har akkurat sagt til mora mi at jeg ønsker meg den nylig utgitte Legenden om Narnia til jul, så etter jul blir det vel kanskje noe. Muligens mellom Tidshjulet-bøkene...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Fikk den Narniaboka med alle bøkene i til jul i fjor, men har bare fått lest de to første bøkende enda da.
Tidshjulet kom liksom å ødela litt der.
Men det er heldigvis ikke lenge siden jeg leste LWW, så jeg føler meg bra forberedt til filmen.
Men det er heldigvis ikke lenge siden jeg leste LWW, så jeg føler meg bra forberedt til filmen.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Jeg las utrolig mye da jeg var mindre, og har lest haugevis av klassikere. Det er merkelig hvordan det har dabbet av de siste to årene... Nå leser jeg stort sett bare i ferier og litt i helger... Narnia leste jeg på småskolen en gang... Lenge lenge siden...
Leste på samme tid noen bøker som het "Emily på månegården..." De var koselige de... Merkelig hvordan man husker ting sammen med andre. Kom også til å tenke på ei koselig bok som jeg ikke husker navnet på. Noen som har lest noe som minner om dette:
Det er 2. verdenskrig i England og barn sendes ut av London for å bo på bygda der det er trygt. En gammel, grinete ensom mann blir så og si påtvunget en fattig londongutt som er voldsomt underernært og misshandlet, og vi hører om guttens vei tilbake til "livet." Hehe... det hørtes utrolig klisjeaktig ut. Meget flott bok synes jeg å huske.
Leste på samme tid noen bøker som het "Emily på månegården..." De var koselige de... Merkelig hvordan man husker ting sammen med andre. Kom også til å tenke på ei koselig bok som jeg ikke husker navnet på. Noen som har lest noe som minner om dette:
Det er 2. verdenskrig i England og barn sendes ut av London for å bo på bygda der det er trygt. En gammel, grinete ensom mann blir så og si påtvunget en fattig londongutt som er voldsomt underernært og misshandlet, og vi hører om guttens vei tilbake til "livet." Hehe... det hørtes utrolig klisjeaktig ut. Meget flott bok synes jeg å huske.
Urban tilværelse
Har faktisk aldri lest Kerr på engelsk. Mistenker at bøkene hennar vil verke betre no som eg er litt eldre, forresten. Slik eg hugsar henne ligg ho ein stad mellom Goodkind og Martin i stil?
-
Daughter of the Nine Moon
- Mørkefrende

For øyeblikket koser man seg med boken Blackwood Farm av Anne Rice. Fine boken om vampyrer og spøkelser. Dette blir vel en av de siste Anne Rice romanene jeg leser, ettersom man nå har kvernet gjennom en hele den mer eller mindre gode(til tider vil jeg si heller mindre gode
) samlingen av vampyr og hekse krønikere.
Det visst gitt ut en til, men den vil tydligvis ikke Outland ha i hyllene sine, så da får ikke jeg den heller.
Jaja, slik er livet. En kan jo alltids starte på nytt på hele serien... Eller, når jeg tenker meg om, kanskje ikke.
Det visst gitt ut en til, men den vil tydligvis ikke Outland ha i hyllene sine, så da får ikke jeg den heller.
Jaja, slik er livet. En kan jo alltids starte på nytt på hele serien... Eller, når jeg tenker meg om, kanskje ikke.
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Ikke en ueffen beskrivelse, selv om hun kanskje ikke er like god som Martin. (But then again, who is?Loki wrote:Har faktisk aldri lest Kerr på engelsk. Mistenker at bøkene hennar vil verke betre no som eg er litt eldre, forresten. Slik eg hugsar henne ligg ho ein stad mellom Goodkind og Martin i stil?
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.