Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Som sagt, aldri hørt om B5, men fikk veldig lyst til å se den nå. Lover å laste ned noen episoder og se :)
Haha, dette tror jeg er det første forumet eg har vært borti hvor Adminer og Mods anbefaler fildelingsprogrammer til medlemmer! Genialt!
:wink: Har faktisk fått advarsel på andre forum, bl.a. hw.no, fordi jeg spurte om hjelp til et cracka spill :P hehe
Ang. nedlasting så har jeg litt dobbeltmoral; støtter myndighetenes kamp mot nedlasting, men laster ned uten dårlig samvittighet selv... Det er jo så mye lettere... :oops:
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Så lenge det ikke finnes noe reelt lovlig alternativ, ser jeg ikke på det som et problem. Det er tydeligvis ett behov for mulighet for å laste ned diverse ting, men selskapene er ikke innteressert i å tilby et lovlig alternativ :roll:
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eivind wrote:Så lenge det ikke finnes noe reelt lovlig alternativ, ser jeg ikke på det som et problem. Det er tydeligvis ett behov for mulighet for å laste ned diverse ting, men selskapene er ikke innteressert i å tilby et lovlig alternativ :roll:
"Behovet" er simpelthen det at folk ynskjer å kunne plukke akkurat det dei vil ha akkurat når dei vil og sleppe å betale for det. Selskap kan ikkje tilby eit alternativ for det og fortsatt tjene peng, fordi folk fortsatt vil velge det ulovlege alternativet, ettersom det er gratis.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Hvis det hadde gått an å kjøpt musikk som var uten tap av kvalitet, og som det gikk an å spille av på alle mulige mp3-spillere, så kunne jeg kjøpt musikk på nettet. Dette er ikke mulig uten noen form for samarbeid, og det er nå 4 parter Apple/Real/Microsoft/Sony. Tror nesten myndighetene må komme med for å beskytte rettene våre.

En annen ting som gjør iTunes Music Store helt uaktuelt (har iPod), er at man må ta backup av sangene man kjøper. Hvis de blir slettet er de mistet for alltid :roll:
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

En annen ting.. Det hadde jo vært fint om artistene fikk pengene og ikke plateselskapet. Det er jo tross alt ikke dem som lager musikken. Artistene må gjøre som elkjøp, kutte ut fordyrende mellomledd :)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Eivind wrote:En annen ting.. Det hadde jo vært fint om artistene fikk pengene og ikke plateselskapet. Det er jo tross alt ikke dem som lager musikken. Artistene må gjøre som elkjøp, kutte ut fordyrende mellomledd :)
Plateselskapene er de som satser på artisten i begynnelsen, altså betaler innspilling osv. Selvfølgelig skal de da ha sin del av kaka når artisten selger bra! Om de tar for mye av kaka, får være en annen sak.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Nå ble Lost ferdig i USA for noen uker siden, så nå må vi som laster ned vente helt til neste sesong begynner :(
Skal ikke røpe noe ang disse episodene.

Så nå er det 24 som gjelder, og siden jeg ikke laster ned disse, har jeg akkurat sett episode 12 på TV 2. Ikke les videre hvis du ikke har sett denne episoden... Spoiler...

Akkurat når jeg akkurat hadde funnet ut at 24 faktisk hadde blitt en god del dårligere med årene, når serien enda et klimaks. Dagens episode var intet annet enn fantastisk. Først ble jeg hoppende glad over at Erin Driscoll forlater serien, så blir en av favorittene Tony midlertidig ansatt som sjef for CTU, før det hele topper seg i de siste 10 sekundene (selvfølgelig) av episoden, da Tonys tidligere hustru Michelle spaserer inn for å ta over stillingen hans!

Tony kom som kjent i fengsel mot slutten av forrige sesong, etter at han overga seg til terroristene for å redde Michelle. Når Tony kom i fengsel og mistet jobben, dumpet Michelle han. Tony ble da selvfølgelig en arbeidsløs fyllik. Man kan derfor bare forestille seg hvordan det blir for han å jobbe under henne!
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Det var ikke helt slik det skjedde. Først offret han seg, så kom han i fengsel, så slapp han ut og ble arbeidsledig fyllik og så forlot Michelle han. Tror jeg! :shock:
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Treveler wrote:Det var ikke helt slik det skjedde. Først offret han seg, så kom han i fengsel, så slapp han ut og ble arbeidsledig fyllik og så forlot Michelle han. Tror jeg! :shock:
Søstra mi kan bekrefte denne historien ;)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Treveler wrote:Det var ikke helt slik det skjedde. Først offret han seg, så kom han i fengsel, så slapp han ut og ble arbeidsledig fyllik og så forlot Michelle han. Tror jeg! :shock:
Altså:
Han offret seg - ENIG
Kom i fengsel - ENIG, MEN dette betyr jo også at han mistet jobben... Man har ikke en jobb i anti-terrorbyrået på vent mens man er i fengsel... (når jeg tenker meg om så er jeg sikker på at du mente dette, bare jeg som roter :P)
Men at han ble fyllik etter at han slapp ut, det er selvsagt sant
Og Michelle forlot han vel ikke med en gang han ble satt i fengsel heller nei..

You're right, my mistake.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Flott episode i dag ja, skjønt gårsdagens var betre.
Stefan wrote:
Altså:
Han offret seg - ENIG
Kom i fengsel - ENIG, MEN dette betyr jo også at han mistet jobben... Man har ikke en jobb i anti-terrorbyrået på vent mens man er i fengsel... (når jeg tenker meg om så er jeg sikker på at du mente dette, bare jeg som roter :P)
Men at han ble fyllik etter at han slapp ut, det er selvsagt sant
Og Michelle forlot han vel ikke med en gang han ble satt i fengsel heller nei..

You're right, my mistake.
Dette blei klart forklart i serien: Tony kom i fengsel (og mista jobben), Michelle forblei trufast. Tony slapp ut, var arbeidsledig, Michelle forblei trufast. Tony byrja råtne bort i sjølvmedlidenheit og alkohol, og Michelle blei for sliten og såra og drog. :-)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Herregud, for noen såpeserier dere sitter og glaner på... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:Dette blei klart forklart i serien: Tony kom i fengsel (og mista jobben), Michelle forblei trufast. Tony slapp ut, var arbeidsledig, Michelle forblei trufast. Tony byrja råtne bort i sjølvmedlidenheit og alkohol, og Michelle blei for sliten og såra og drog. :-)
Takk, tusen takk :)

Uansett, såpe eller ikke, så spennende!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Sinnsjukt spanande!
terje wrote:Herregud, for noen såpeserier dere sitter og glaner på... :roll:
Ikkje at det er noko gale med såper - såpeoperaelementer kan faktisk gi dei fleste seriar langt meir interessante karakterar, så lenge ikkje såpeopera-biten blir den dominerende biten - men dette skjedde mellom to sesongar, så å kalle serien for såpeopera på bakgrunn av noko som kun er karakterbakgrunn er litt drøyt. :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jaja, jeg får trøste meg med at Brita Møyseth Engseth eller hva det nå er hun heter, ikke liker seria heller... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Locked