Page 4 of 7

Posted: Wed Feb 08, 2006 19:58
by Ceres
Hehe... ja du kan så si...

For ikke å snakke om at å gå til krig får man til å se ut som en leder, og da går oppslutninga opp...

To ting på en gang? Det er vel ikke mulig ?

Posted: Wed Feb 08, 2006 20:48
by Akira
Loki wrote:Ein kan alltid ha det betre...

Ceres wrote:Har en viss oppfatning om at visse amerikanske presidenter også trenger krig. Spesielt om det er omvalg snart.

(Bare for å kverulere litt...)
Hm, beklagar, eg var kanskje uklar, men eg var under inntrykk av at amerikansk president var eit talsmannsembete for våpenprodusenter?
Ja, Bush er jo nære venner med mange av disse kjempekorporasjonene som Halliburton, som har fått store kontrakter i Irak. Halliburton lager jo blant annet våpen.

Posted: Wed Feb 08, 2006 20:57
by Loki
Ceres wrote:To ting på en gang? Det er vel ikke mulig ?
Kanskje det er difor han ser så forvirra ut? :lol:

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:04
by Eivind
Nok om Bush og våpenindustri, det er så kjedelig, utdebatert og preget av så negative holdninger at det ikke går an :roll:

Er det noen som så på NRK at dem dreiv å brant norske flagg i en skolegård idag? Prøver å få til NRK Nett-tv, men det er som kjent ganske dårlig.

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:11
by Ceres
Nei, det fikk jeg ikke med meg, men jeg svitshet så vidt innom en debatt med Roy Jackobsen. Han kritiserte Støre for å ikke å gjøre det klart nok at ytringsfriheten vår er universell og like viktig for oss som troen er for dem etc etc... Han har mye rett i det han sier, men det er nok ikke han som sitter med makta (og ansvaret) og kan derfor heldigvis ikke være den som sørger for de diplomatiske kontaktene.

Jeg synes saken har tatt uante høyder. Fem kilo gull for en død normann?

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:13
by Eivind
Kult, visste ikke at jeg var verdt så mye :)

Vet du hva det er for Amerikanere? Har nemlig både Norsk og Amerikansk statsborgerskap, så da er jeg vel verdt ekstra mye 8)

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:15
by Ceres
Stakkars deg. Du er nok utsatt for tida...

De fem kiloene var vel for normenn, dansker og tyskere om jeg ikke tar helt feil.

Jeg ser at det har vært opptøyer også i India og Thailand. Dette er jo i utgangspunktet ikke muslimske land, og i og med at jeg har tenkt meg dit til høsten håper jeg virkelig ikke at det fortsetter. Håper det blåser over.

EDIT:

Selvfølgelig håper jeg i utgangspunktet at en løsning skal finnes og det hele skal kunne roe seg ned. Over hørtes jeg nok litt vel egoistisk ut...

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:41
by Lotus
Norger jo ikke et muslimsk land det heller men det blir vel demonstrasjon til helga så jeg på nyhetene...

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:45
by Eivind
Jepp, alltid morsomt å bruke ytringsfriheten for å demonstrere mot den, eller skulle de bare demonstrere mot vold?

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:58
by Ceres
Det skal være en forhåpentligvis fredelig demonstrasjon der muslimsk ungdom (i hovedsak) kan få lov til å vise sin avsky over tegningene som ble publisert. (Det er imidlertid varslet at dersom noen nynazister kommer vil muslimsk ungdom - a gjengen - gå til angrep... huff).

Grunnen til at jeg tok opp India og Thailand var at det på vg-nett sto noe om at "Her brenner det nå!" og det hørtes jo litt drastisk ut da...

Posted: Wed Feb 08, 2006 22:05
by Terje
Eivind wrote:Nok om Bush og våpenindustri, det er så kjedelig, utdebatert og preget av så negative holdninger at det ikke går an :roll:
Ja, Bush-bashing er er kjedelig øvelse. Det er mye morsommere å skyte på ting som ikke kommer og stiller seg rett foran deg, med en blink malt på brystet. :P
Er det noen som så på NRK at dem dreiv å brant norske flagg i en skolegård idag?
Nopes, men det er godt å se at noen benytter seg av ytringsfriheten sin, selv om det ikke akkurat skjer på den mest konstruktive måten... :roll:

Posted: Wed Feb 08, 2006 22:10
by Loki
Terje wrote:
Eivind wrote:Nok om Bush og våpenindustri, det er så kjedelig, utdebatert og preget av så negative holdninger at det ikke går an :roll:
Ja, Bush-bashing er er kjedelig øvelse. Det er mye morsommere å skyte på ting som ikke kommer og stiller seg rett foran deg, med en blink malt på brystet. :P
"It's not so much that you can't make this stuff up as it is that you wish you had to." - Jon Stewart :lol:

Posted: Wed Feb 08, 2006 22:24
by Thomdril
Ceres wrote:Det skal være en forhåpentligvis fredelig demonstrasjon der muslimsk ungdom (i hovedsak) kan få lov til å vise sin avsky over tegningene som ble publisert. (Det er imidlertid varslet at dersom noen nynazister kommer vil muslimsk ungdom - a gjengen - gå til angrep... huff).

Grunnen til at jeg tok opp India og Thailand var at det på vg-nett sto noe om at "Her brenner det nå!" og det hørtes jo litt drastisk ut da...
Får håpe alt går fredelig for seg ja, men pessimistiske meg tror ikke det.. Det blir jo ikke noe av det vi ser på TV fra "den muslimske verden", men en eneste hissig liten bråkmaker er nok til at slåsskamper/sammenstøt kan oppstå, spesielt hvis det skulle dukke opp noen skinheads, men det spørs vel heller om de tør møte opp på en demonstrasjon hvor hele grønlandstorget er fyllt opp med muslimer.. (Jeg vet ikke bare muslimer møter opp, men prøver bare å lage et bilde.)

Posted: Wed Feb 08, 2006 22:38
by Terje
Og blitzere. Ikke glem blitzerne. Tviler på at de vil la en mulighet til å demonstrere sine kulturradikale synspunkter - samt muligheten til å få slåss med nazier - gå fra seg på den måten.

Posted: Wed Feb 08, 2006 22:48
by Thomdril
En ting som i hvert fall er helt sikkert, er at hvis det skulle skje noe der, ligger jeg trygt hjemme i senga mi og sover bort rusen fra fredagen.. :wink:
Men fra spøk til alvor så tror jeg nok politiet har full kontroll på gjengen som dukker opp, uansett hvem det blir.. Selv om det alltids kan bli litt småbråk her og der..