Røyking
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
HallelujaKjetil wrote: Heldigvis er folk flest ikke som meg.
Hmm... Man merker jo faktisk lukta på røykere. Men kan det ha med holdningen til forskjellige ting tro? At tjukke og stygge er mer "sosialt nervøse". Dårlig selvtillit altså.Jeg har aldri valgt og ikke ble venner med noen på grunn av at dem røyker. Tjukke og stykke folk er jeg litt mer reservert mot
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Vet det er fordomsfult, men ungdommer som begynner å røyke i dag, ser jeg automatisk ned på.Kjetil wrote:Det var da utrolig fordomsfult, røykere er da ikke en type mennesker. Jeg kjenner mange røykere som spenner fra jusstudenter til søppeltømmere.
Klart det finnes unntak, men jeg har tilgode å treffe mange av dem.
-
Stine
- Den Fortapte

- Posts: 855
- Joined: Sun May 29, 2005 11:50
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
selvsagt, men for røykere er det mer noe som kan skje med dem, i fremtiden. de kan dø av lungekreft, og de kan få kols.Kjetil wrote:mhm, akkurat som røykere er fullstendig klar over at det er dumt, er bare motivasjonen det står på.
overvektige er stygge. (ikke angrip meg nå - alle overvektige er ikke nødvendigvis stygge, men jeg mener i alle fall at de hadde vært mer attraktive hvis de kvittet seg med en del kilo.)
derfor blir det ganske annerledes å mobbe overvektige og å mobbe røykere.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Overvekt er en BodyMassIndex på mellom 25 og 30. Fedme er over 30. For den som ikke vet hva BMI er så er det vekt i kilo delt på (høyden i m) opphøyd i andre potens - altså: kg/m2. (Ettersom dette er ei norsk side burde man nok heller si KMI - kroppsmasse index).
Og jeg er enig med Simen om at jeg kjenner få røykere jeg virkelig setter pris på. Ungdommer på min egen alder som røyker ser jeg automatisk litt ned på, uansett hvor lite jeg burde. Dersom jeg kommer i prat med mennesker, og først siden finner ut at de røyker kan jeg nok komme til å like dem helt greit fortsatt, men de viser en holdning ved å velge å røyke som jeg ikke på noen måte støtter. Og det er på ingen måte atraktivt for meg, snarere en total turn-off. Jeg har derimot flere overvektige venner og venninner uten at det bryr meg. (Så lenge de ikke er utrolig fete, det synes jeg er grusomt, huff, jeg skammes over meg selv, men jeg er da i hvert fall ærlig). Som du sa på en annen tråd, Kjetil, så blir personer langt mer atraktive etter hvert som man blir kjent med dem.
(Men... Jeg er nok litt yrkesskadd... Det første jeg tenker når jeg hører om/leser om/skriver om/ser en overvektig person er: Hjerte-kar-sykdom. Det første jeg .... når jeg ser en røyker er: KOLS, dernest kreft. *riste på hode av seg selv.*)
Og jeg er enig med Simen om at jeg kjenner få røykere jeg virkelig setter pris på. Ungdommer på min egen alder som røyker ser jeg automatisk litt ned på, uansett hvor lite jeg burde. Dersom jeg kommer i prat med mennesker, og først siden finner ut at de røyker kan jeg nok komme til å like dem helt greit fortsatt, men de viser en holdning ved å velge å røyke som jeg ikke på noen måte støtter. Og det er på ingen måte atraktivt for meg, snarere en total turn-off. Jeg har derimot flere overvektige venner og venninner uten at det bryr meg. (Så lenge de ikke er utrolig fete, det synes jeg er grusomt, huff, jeg skammes over meg selv, men jeg er da i hvert fall ærlig). Som du sa på en annen tråd, Kjetil, så blir personer langt mer atraktive etter hvert som man blir kjent med dem.
(Men... Jeg er nok litt yrkesskadd... Det første jeg tenker når jeg hører om/leser om/skriver om/ser en overvektig person er: Hjerte-kar-sykdom. Det første jeg .... når jeg ser en røyker er: KOLS, dernest kreft. *riste på hode av seg selv.*)
Urban tilværelse
Ikke rart du mener jeg er lite tilstede når du leser mine innlegg som Simen sineCeres wrote:Og jeg er enig med Simen om at jeg kjenner få røykere jeg virkelig setter pris på.
Noen av de få røykerne jeg setter pris på er mamma og farmor. Mamma har ikke vett nok til å slutte, mens farmor sannsynligvis vil få et dårligere liv hvis hun slutter.
I klassen vår på skolen er det faktisk utrolig få som røyker, tror det er kanskje 1-2.
Stefan wrote:Ikke rart du mener jeg er lite tilstede når du leser mine innlegg som Simen sineCeres wrote:Og jeg er enig med Simen om at jeg kjenner få røykere jeg virkelig setter pris på..
Sorry, Stefan - til mitt forsvar er dine poster så sjeldne at en S like gjerne ble til Simen i hodet mitt automatisk...
Og apropo resten av posten din: Hehe... da vi gikk på videregående var det alltid helse-og-sosial som sto ute og røyket... Selvmotsigelse?
Urban tilværelse


