Page 4 of 17

Posted: Fri Apr 14, 2006 20:17
by Kjetil
Hvorfor det? Ekte venner ville jo aldri ha brydd seg om noe slikt?

Posted: Fri Apr 14, 2006 20:19
by Sauegjeteren
Jeg snakker om muligheten for nye venner. Ikke alle vil nærme seg noen som stinker. Og hvem vil vel være venn med den tjukke styggen?

Joda, ekte venner bryr seg ikke, men jeg setter det litt på spissen. Skjønner?

Posted: Fri Apr 14, 2006 20:25
by Kjetil
Jeg har aldri valgt og ikke ble venner med noen på grunn av at dem røyker. Tjukke og stykke folk er jeg litt mer reservert mot. Så kan vel være enig. Heldigvis er folk flest ikke som meg.

Posted: Fri Apr 14, 2006 20:29
by Sauegjeteren
Kjetil wrote: Heldigvis er folk flest ikke som meg.
Halleluja
Jeg har aldri valgt og ikke ble venner med noen på grunn av at dem røyker. Tjukke og stykke folk er jeg litt mer reservert mot
Hmm... Man merker jo faktisk lukta på røykere. Men kan det ha med holdningen til forskjellige ting tro? At tjukke og stygge er mer "sosialt nervøse". Dårlig selvtillit altså.

Posted: Fri Apr 14, 2006 20:31
by Ceres
Selv foretrekker jeg tykke mennesker over røykere når som helst. :lol:

Posted: Fri Apr 14, 2006 20:33
by Kjetil
Selv liker jeg egentlig de fleste mennesker, og kommer greit overens med de fleste. Gode venner er jeg langt mer kresen derimot.

Posted: Sat Apr 15, 2006 13:09
by Stefan
Ceres wrote:Selv foretrekker jeg tykke mennesker over røykere når som helst. :lol:
Helt enig.

Vil nok være vanskelig for meg å bli god venn med en røyker, nettopp fordi det sier så utrolig mye om personligheten.

Posted: Sat Apr 15, 2006 13:18
by Kjetil
Det var da utrolig fordomsfult, røykere er da ikke en type mennesker. Jeg kjenner mange røykere som spenner fra jusstudenter til søppeltømmere.

Posted: Sat Apr 15, 2006 14:37
by Stefan
Kjetil wrote:Det var da utrolig fordomsfult, røykere er da ikke en type mennesker. Jeg kjenner mange røykere som spenner fra jusstudenter til søppeltømmere.
Vet det er fordomsfult, men ungdommer som begynner å røyke i dag, ser jeg automatisk ned på.

Klart det finnes unntak, men jeg har tilgode å treffe mange av dem.

Posted: Sat Apr 15, 2006 15:08
by Stine
Kjetil wrote:mhm, akkurat som røykere er fullstendig klar over at det er dumt, er bare motivasjonen det står på.
selvsagt, men for røykere er det mer noe som kan skje med dem, i fremtiden. de kan dø av lungekreft, og de kan få kols.
overvektige er stygge. (ikke angrip meg nå - alle overvektige er ikke nødvendigvis stygge, men jeg mener i alle fall at de hadde vært mer attraktive hvis de kvittet seg med en del kilo.)
derfor blir det ganske annerledes å mobbe overvektige og å mobbe røykere.

Posted: Sat Apr 15, 2006 15:38
by Lanfear84
Men hvordan definerer dere overvekt da?
Jeg defineres som overvektig etter bmi, men føler meg ikke spesielt stygg eller tjukk. Jeg er sportslig og trener, og har generelt god helse.

Posted: Sat Apr 15, 2006 15:53
by Akira
Angående røykeloven, den er veldig positiv og bra. Det var ordentlig ålreit å slippe røyk innendørs på Inferno.

Posted: Sat Apr 15, 2006 15:55
by Ceres
Overvekt er en BodyMassIndex på mellom 25 og 30. Fedme er over 30. For den som ikke vet hva BMI er så er det vekt i kilo delt på (høyden i m) opphøyd i andre potens - altså: kg/m2. (Ettersom dette er ei norsk side burde man nok heller si KMI - kroppsmasse index).



Og jeg er enig med Simen om at jeg kjenner få røykere jeg virkelig setter pris på. Ungdommer på min egen alder som røyker ser jeg automatisk litt ned på, uansett hvor lite jeg burde. Dersom jeg kommer i prat med mennesker, og først siden finner ut at de røyker kan jeg nok komme til å like dem helt greit fortsatt, men de viser en holdning ved å velge å røyke som jeg ikke på noen måte støtter. Og det er på ingen måte atraktivt for meg, snarere en total turn-off. Jeg har derimot flere overvektige venner og venninner uten at det bryr meg. (Så lenge de ikke er utrolig fete, det synes jeg er grusomt, huff, jeg skammes over meg selv, men jeg er da i hvert fall ærlig). Som du sa på en annen tråd, Kjetil, så blir personer langt mer atraktive etter hvert som man blir kjent med dem.



(Men... Jeg er nok litt yrkesskadd... Det første jeg tenker når jeg hører om/leser om/skriver om/ser en overvektig person er: Hjerte-kar-sykdom. Det første jeg .... når jeg ser en røyker er: KOLS, dernest kreft. *riste på hode av seg selv.*)

Posted: Sat Apr 15, 2006 16:28
by Stefan
Ceres wrote:Og jeg er enig med Simen om at jeg kjenner få røykere jeg virkelig setter pris på.
Ikke rart du mener jeg er lite tilstede når du leser mine innlegg som Simen sine :P.

Noen av de få røykerne jeg setter pris på er mamma og farmor. Mamma har ikke vett nok til å slutte, mens farmor sannsynligvis vil få et dårligere liv hvis hun slutter.

I klassen vår på skolen er det faktisk utrolig få som røyker, tror det er kanskje 1-2.

Posted: Sat Apr 15, 2006 16:42
by Ceres
Stefan wrote:
Ceres wrote:Og jeg er enig med Simen om at jeg kjenner få røykere jeg virkelig setter pris på.
Ikke rart du mener jeg er lite tilstede når du leser mine innlegg som Simen sine :P.
:lol:

Sorry, Stefan - til mitt forsvar er dine poster så sjeldne at en S like gjerne ble til Simen i hodet mitt automatisk... :P Neida, du har vært her ganske mye i det siste. Las litt fort...

Og apropo resten av posten din: Hehe... da vi gikk på videregående var det alltid helse-og-sosial som sto ute og røyket... Selvmotsigelse?