Robert Jordan sier i dag (til Dragonmount) at Knife of Dreams er ferdigskrevet Neste uke vil den bli sendt til Tor Books for Editorial.
Yes, Knife of Dreams is finally done. Harriet and I completed the editing this past weekend, and today I finished going over the glossary. A day or two to mull it over and make sure there isn't anything else I want to do, and off it goes to [Tor Books]. It seems like a pretty good book, to me. A long-running thread or two finally get tied off
Virker lovende dette, selv om han selvsagt syntes det er en god bok; ellers ville han jo ikke gitt den ut slik!?
Han forteller også om framtidsplanene:
I am doing cleanup on my notes in preparation for starting the twelfth book, but I will get in a little fishing this summer, and maybe some golf. Of course, [Harriet and I will] be in San Diego for the International ComicCon [...] and in Atlanta for DragonCon at Labor Day. They have a complete Wheel of Time track, and they've been asking me for years, but this is the first time I've actually been free to attend.
Vimes wrote:Gleder meg noe sinnsykt til den kommer, kommer til å stenge meg inne til boken er gjennomlest, for så å vente i elendighet til neste.
Og ja, ser helst at Rand blir viet mer oppmerksomhet i KoD
Velkommen Vimes! Høres ut som du passer utmerket godt inn i dette selskapet.
Jeg synes at måten CoT sluttet på inbydde den til to historier: Egwene og det kvite tårn, og Rand + Seanchanerne. I tillegg bør RJ snart gjøre slutt på Faile historien. Hva er egentlig vitsen med hele den greia? Han må jo ha hatt noe bakenforliggende med det hele? Hvis ikke ville han vel ikke brukt så mye plass på den.
Vimes wrote:Gleder meg noe sinnsykt til den kommer, kommer til å stenge meg inne til boken er gjennomlest, for så å vente i elendighet til neste.
Og ja, ser helst at Rand blir viet mer oppmerksomhet i KoD
Velkommen Vimes! Høres ut som du passer utmerket godt inn i dette selskapet.
Jeg synes at måten CoT sluttet på inbydde den til to historier: Egwene og det kvite tårn, og Rand + Seanchanerne. I tillegg bør RJ snart gjøre slutt på Faile historien. Hva er egentlig vitsen med hele den greia? Han må jo ha hatt noe bakenforliggende med det hele? Hvis ikke ville han vel ikke brukt så mye plass på den.
Ceres wrote:I tillegg bør RJ snart gjøre slutt på Faile historien. Hva er egentlig vitsen med hele den greia? Han må jo ha hatt noe bakenforliggende med det hele? Hvis ikke ville han vel ikke brukt så mye plass på den.
Perrins "shambalaya" (chamberlain), den Caemlynske innkeeperen, og Tallanvor vet hvem Morgase egentlig er. *Når* Perrin møter WCene og Galad i KoD, vil sannheten komme for en dag, og alle slå seg sammen for å knuse shaidoene. Kanskje vil også The Brotherless skifte side?
Satser (les: håper) på at det er dette som vil skje.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Men er det nok? Jeg mener, han har brukt utolig mye plass på Faile historien. Burde den ikke være av høyeste betydning for seier ved TG eller noe sånt? Virker bare litt merkelig at det "kun" er for å beseire shaidoene...
Må til byen å handle nå snart, snart ferdig med TGH, nesten redd for å lese den ut siden jeg ikke har en ny bok å begynne på me den gang:P
Herligt med sommerferie, får tid til å gjemme meg på romme å bare lese:) og alltid litt extra koselig å gjøre det når det regner ute (takk gud for jeg bor her jeg bor:P)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon