Bokhandelrunde!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
"Steppevandringen" kjeda meg til døde. Eg var ganske lunken til serien i utgangspunktet, men den boka drepte den vesle interessa eg hadde hatt. 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Takker for infoen. Jo jeg var på biblioteket og plukket opp "hulebjørnens klan". Så derfor leser jeg ikke innholdet av spoiler ennå.
Synes det hørtes artig ut med en roman fra steinalderen. Blir jo en ny vri. og forsto det som forfatteren har brukt en del energi på research. Kommer nok til å begynne på den, men holder nå på med A clash of kings. Kanskje jeg leser resten av den serien først.
Jo det var "ønskelisten" jeg fikk kjøpt.
Synes det hørtes artig ut med en roman fra steinalderen. Blir jo en ny vri. og forsto det som forfatteren har brukt en del energi på research. Kommer nok til å begynne på den, men holder nå på med A clash of kings. Kanskje jeg leser resten av den serien først.
Jo det var "ønskelisten" jeg fikk kjøpt.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Øyh, Lotta, ikke bland meg sammen med China Miéville. Mannen er riktignok en fornuftig sosialist, men pokker heller, det tok meg en måned å komme gjennom PSS. Som sagt, dritkjipt plott.
Selv har jeg ellers stort sett brukt penger på Ultimate X-Men, ymse andre tegneserier og diverse komplette DVD-bokser med Whedon-produkter de siste ukene, men noen bøker har det også blitt:
Katharine Kerr: Har begynt å samle meg den siste kvadrologien hennes, "The Dragon Mage". Har de tre første nå, mangler den siste. Skal lese dem i desember; har lest Kerr før jul de siste to åra nå.
Elizabeth Moon: The Deed of Paskenarrion, omnibus. Diger 1200 siders samling av Paskenarrion-bøker. Har forhåpninger...
Raymond E. Feist: Krondor-serien og Serpentwar Saga. Like store forventninger som til de overforstående, minst.
Neil Gaiman: Stardust. Skal begynne på den neste uka, da jeg forhåpentligvis vil være ferdig med Prince of Nothing...
Å, også har jeg fått tak i "Web" av Tor Åge Bringsværd! Gurumannen!
Selv har jeg ellers stort sett brukt penger på Ultimate X-Men, ymse andre tegneserier og diverse komplette DVD-bokser med Whedon-produkter de siste ukene, men noen bøker har det også blitt:
Katharine Kerr: Har begynt å samle meg den siste kvadrologien hennes, "The Dragon Mage". Har de tre første nå, mangler den siste. Skal lese dem i desember; har lest Kerr før jul de siste to åra nå.
Elizabeth Moon: The Deed of Paskenarrion, omnibus. Diger 1200 siders samling av Paskenarrion-bøker. Har forhåpninger...
Raymond E. Feist: Krondor-serien og Serpentwar Saga. Like store forventninger som til de overforstående, minst.
Neil Gaiman: Stardust. Skal begynne på den neste uka, da jeg forhåpentligvis vil være ferdig med Prince of Nothing...
Å, også har jeg fått tak i "Web" av Tor Åge Bringsværd! Gurumannen!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vil påstå at Paksenarrion er blant dei beste nedenfrå-og-opp-skildringane av ein militærkarriere i ei gjennomsnittleg fantasyverd eg har vore borte i - mest fordi det nok er den einaste - men ver forberedt på at den tredje boka er ganske kraftig underlegen dei to føregåande. I alle fall er det mitt inntrykk. Samanlikn gjerne med Riftwar-trilogien, mykje av dei same problemene ved tredjeboka her. Ting blir for stort, for flytende, for digert og "enkelt".
Serpentwar burde du like. Hugs å lese "Prince of the Blood" og "King's Buccaneer" fyrst - om det ikkje var dei du meinte med "Krondor-serien"?
Serpentwar burde du like. Hugs å lese "Prince of the Blood" og "King's Buccaneer" fyrst - om det ikkje var dei du meinte med "Krondor-serien"?
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Nei, jeg har fått inntrykk av at de er del av den vanlige Marvel-kontinuiteten, og den virker litt overveldende...Morten wrote:Astonishing X-Men også, da, kanskje?Terje wrote:Selv har jeg ellers stort sett brukt penger på Ultimate X-Men, ymse andre tegneserier og diverse komplette DVD-bokser med Whedon-produkter de siste ukene,
Men hvis den anbefales..?
Ikke dem jeg mente, nei, men de har jeg kjøpt før en gang.Hugs å lese "Prince of the Blood" og "King's Buccaneer" fyrst - om det ikkje var dei du meinte med "Krondor-serien"?
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Terje wrote:Morten wrote:De inngår i den vanlige kontinuiteten, ja, men lar seg absolutt lese likevel. Jeg var borte fra X-Men i mange år og har gått glipp av mye -- og leser langt fra alt nå heller -- men det gikk likevel fint å hoppe inn der. Har likt det jeg har lest så langt.Terje wrote:Nei, jeg har fått inntrykk av at de er del av den vanlige Marvel-kontinuiteten, og den virker litt overveldende...
Men hvis den anbefales..?
Som Morten seier, dei går fint å lese uansett. Er ikkje så inne i kontinuiteten eg heller.Terje wrote:Nei, jeg har fått inntrykk av at de er del av den vanlige Marvel-kontinuiteten, og den virker litt overveldende...Morten wrote:Astonishing X-Men også, da, kanskje?Terje wrote:Selv har jeg ellers stort sett brukt penger på Ultimate X-Men, ymse andre tegneserier og diverse komplette DVD-bokser med Whedon-produkter de siste ukene,
Absolutt.Men hvis den anbefales..?
Les dei før Serpentwar. Krondorbøkene kan du ta kortid du vil, men dei kan godt utsettest til etter Serpentwar, er ikkje så fenomenale.Ikke dem jeg mente, nei, men de har jeg kjøpt før en gang.Hugs å lese "Prince of the Blood" og "King's Buccaneer" fyrst - om det ikkje var dei du meinte med "Krondor-serien"?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Heh, hvis jeg lar være å kjøpe praktutgavene med hardcover til 300 kroner stykket, så kanskje jeg faktisk kan få råd til å kikke litt på disse Astonishing-bøkene også. X-Men-universet gir medsmak så langt, så det er ikke meg imot hvis Astonishing er brukbart.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
"Hvis"? Det er Joss, mann. Du har t-skjorta, du veit korleis ståa er.Terje wrote:hvis Astonishing er brukbart.
Du er ein av dei som føler at å KJØPE mat er litt vel råflott?