Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

"Steppevandringen" kjeda meg til døde. Eg var ganske lunken til serien i utgangspunktet, men den boka drepte den vesle interessa eg hadde hatt. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Takker for infoen. Jo jeg var på biblioteket og plukket opp "hulebjørnens klan". Så derfor leser jeg ikke innholdet av spoiler ennå.

Synes det hørtes artig ut med en roman fra steinalderen. Blir jo en ny vri. og forsto det som forfatteren har brukt en del energi på research. Kommer nok til å begynne på den, men holder nå på med A clash of kings. Kanskje jeg leser resten av den serien først.

Jo det var "ønskelisten" jeg fikk kjøpt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nei, forfattere hadde ikke lagt ned mye arbeid i research. Hun kunne dritmye om steinalderen, og bestemte seg like godt for å skrive bøker om det. :P

Men dog, det er god handling, og godt skrevet selv om det er "fagbok".
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Øyh, Lotta, ikke bland meg sammen med China Miéville. Mannen er riktignok en fornuftig sosialist, men pokker heller, det tok meg en måned å komme gjennom PSS. Som sagt, dritkjipt plott.

Selv har jeg ellers stort sett brukt penger på Ultimate X-Men, ymse andre tegneserier og diverse komplette DVD-bokser med Whedon-produkter de siste ukene, men noen bøker har det også blitt:

Katharine Kerr: Har begynt å samle meg den siste kvadrologien hennes, "The Dragon Mage". Har de tre første nå, mangler den siste. Skal lese dem i desember; har lest Kerr før jul de siste to åra nå.

Elizabeth Moon: The Deed of Paskenarrion, omnibus. Diger 1200 siders samling av Paskenarrion-bøker. Har forhåpninger...

Raymond E. Feist: Krondor-serien og Serpentwar Saga. Like store forventninger som til de overforstående, minst.

Neil Gaiman: Stardust. Skal begynne på den neste uka, da jeg forhåpentligvis vil være ferdig med Prince of Nothing...

Å, også har jeg fått tak i "Web" av Tor Åge Bringsværd! Gurumannen! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Terje wrote:Selv har jeg ellers stort sett brukt penger på Ultimate X-Men, ymse andre tegneserier og diverse komplette DVD-bokser med Whedon-produkter de siste ukene,
Astonishing X-Men også, da, kanskje?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Vil påstå at Paksenarrion er blant dei beste nedenfrå-og-opp-skildringane av ein militærkarriere i ei gjennomsnittleg fantasyverd eg har vore borte i - mest fordi det nok er den einaste - men ver forberedt på at den tredje boka er ganske kraftig underlegen dei to føregåande. I alle fall er det mitt inntrykk. Samanlikn gjerne med Riftwar-trilogien, mykje av dei same problemene ved tredjeboka her. Ting blir for stort, for flytende, for digert og "enkelt".

Serpentwar burde du like. Hugs å lese "Prince of the Blood" og "King's Buccaneer" fyrst - om det ikkje var dei du meinte med "Krondor-serien"?
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Morten wrote:
Terje wrote:Selv har jeg ellers stort sett brukt penger på Ultimate X-Men, ymse andre tegneserier og diverse komplette DVD-bokser med Whedon-produkter de siste ukene,
Nei, jeg har fått inntrykk av at de er del av den vanlige Marvel-kontinuiteten, og den virker litt overveldende...

Men hvis den anbefales..?
Hugs å lese "Prince of the Blood" og "King's Buccaneer" fyrst - om det ikkje var dei du meinte med "Krondor-serien"?
Ikke dem jeg mente, nei, men de har jeg kjøpt før en gang. :)
- Verg., Aen., 3.315.
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Terje wrote:
Morten wrote:
Terje wrote:Nei, jeg har fått inntrykk av at de er del av den vanlige Marvel-kontinuiteten, og den virker litt overveldende...

De inngår i den vanlige kontinuiteten, ja, men lar seg absolutt lese likevel. Jeg var borte fra X-Men i mange år og har gått glipp av mye -- og leser langt fra alt nå heller -- men det gikk likevel fint å hoppe inn der. Har likt det jeg har lest så langt.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:
Morten wrote:
Nei, jeg har fått inntrykk av at de er del av den vanlige Marvel-kontinuiteten, og den virker litt overveldende...
Som Morten seier, dei går fint å lese uansett. Er ikkje så inne i kontinuiteten eg heller.
Absolutt.
Hugs å lese "Prince of the Blood" og "King's Buccaneer" fyrst - om det ikkje var dei du meinte med "Krondor-serien"?
Ikke dem jeg mente, nei, men de har jeg kjøpt før en gang. :)
Les dei før Serpentwar. Krondorbøkene kan du ta kortid du vil, men dei kan godt utsettest til etter Serpentwar, er ikkje så fenomenale.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Heh, hvis jeg lar være å kjøpe praktutgavene med hardcover til 300 kroner stykket, så kanskje jeg faktisk kan få råd til å kikke litt på disse Astonishing-bøkene også. X-Men-universet gir medsmak så langt, så det er ikke meg imot hvis Astonishing er brukbart.
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:hvis Astonishing er brukbart.
"Hvis"? Det er Joss, mann. Du har t-skjorta, du veit korleis ståa er.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Sukk. Alt for Mesteren.

Bra Estenstadsmarka ligger like overfor hybelen min; jeg må nok dit ut og sette ut snarer i vinter, dersom jeg skal leve lenge nok til å få med meg all Whedon-herligheta...
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Du er ein av dei som føler at å KJØPE mat er litt vel råflott?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ja. Det vil si, dersom pengene ellers kan gå til Whedony Goodness, i alle fall.
- Verg., Aen., 3.315.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Har vært å kjøpt meg de bøkene jeg manglet av de engelske pocket-bøkene. De er så fiine atte. Nå har jeg alle på begge språkene, unntatt KoD på begge språk :D Jippi :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply