Sidemål

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:Men dersom du gjer unntak for den, kvar set du grensene? Påstår du at du har god nok innsikt i naturen og verda at du veit kva typar trua liv som det er ok for oss å fjerne og kva typar som me i ytterste konsekvens - det vere seg om to eller to tusen år - kan dø av å fjerne?
Poenget mitt er vel at jeg ikke skjønner vitsen med å jobbe så fælt for å beholde noe vi ikke trenger.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote:
Loki wrote:Men dersom du gjer unntak for den, kvar set du grensene? Påstår du at du har god nok innsikt i naturen og verda at du veit kva typar trua liv som det er ok for oss å fjerne og kva typar som me i ytterste konsekvens - det vere seg om to eller to tusen år - kan dø av å fjerne?
Poenget mitt er vel at jeg ikke skjønner vitsen med å jobbe så fælt for å beholde noe vi ikke trenger.
Vel, det gjer ikkje eg heller - på den andre sida forstår eg heller ikkje vitsen ved min eksistens, og eg jobbar ganske hardt for å oppretthalde den likevel.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:
Stefan wrote:
Vel, det gjer ikkje eg heller - på den andre sida forstår eg heller ikkje vitsen ved min eksistens, og eg jobbar ganske hardt for å oppretthalde den likevel.
Jepp, og det må de stakkars dyrene gjerne også gjøre. Jeg derimot, bryr meg ikke.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote:
Loki wrote:
Stefan wrote: Poenget mitt er vel at jeg ikke skjønner vitsen med å jobbe så fælt for å beholde noe vi ikke trenger.
Jepp, og det må de stakkars dyrene gjerne også gjøre. Jeg derimot, bryr meg ikke.
Ah, men du har sagt "Hvis eneste måten å beholde nynorsk er å tvinge bokmål-elever til å lære det, da er det rett å slett ikke verdt å beholde dette språket lenger" som viser at du faktisk bryr deg. :roll:
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:
Stefan wrote:
Loki wrote: Vel, det gjer ikkje eg heller - på den andre sida forstår eg heller ikkje vitsen ved min eksistens, og eg jobbar ganske hardt for å oppretthalde den likevel.
Ah, men du har sagt "Hvis eneste måten å beholde nynorsk er å tvinge bokmål-elever til å lære det, da er det rett å slett ikke verdt å beholde dette språket lenger" som viser at du faktisk bryr deg. :roll:
Ja, for det går utover meg, kaster bort utrolig mange timer i løpet av et år, som jeg kunne brukt på nyttige fag.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote: Ja, for det går utover meg, kaster bort utrolig mange timer i løpet av et år, som jeg kunne brukt på nyttige fag.
Men no har du komme med tre for meg motstridande uttalelsar:
A. Du bryr deg ikkje om det lever eller dør
B. Du vil at det skal dø fordi du må lære det og føler du ikkje har bruk for det
C. Du meinar det skal dø fordi det ikkje er levedyktig på eiga hand.

Særleg A kræsjer totalt med B og C her...
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:
Stefan wrote: Ja, for det går utover meg, kaster bort utrolig mange timer i løpet av et år, som jeg kunne brukt på nyttige fag.
Men no har du komme med tre for meg motstridande uttalelsar:
A. Du bryr deg ikkje om det lever eller dør
B. Du vil at det skal dø fordi du må lære det og føler du ikkje har bruk for det
C. Du meinar det skal dø fordi det ikkje er levedyktig på eiga hand.

Særleg A kræsjer totalt med B og C her...
Kranglefant! :P

Jeg har ikke sagt jeg vil det skal dø, men JEG vil ikke bruke det. Dvs jeg ønsker at man skal ha Nynorsk som valgfag, slik at man har et valg. Og velger ingen å bruke dette språket da, bryr jeg meg ikke om det dør ut.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote: Kranglefant! :P
Takk. Man prøver jo. 8)
Jeg har ikke sagt jeg vil det skal dø, men JEG vil ikke bruke det. Dvs jeg ønsker at man skal ha Nynorsk som valgfag, slik at man har et valg. Og velger ingen å bruke dette språket da, bryr jeg meg ikke om det dør ut.
Vel og bra, men er du ikkje einig i at så lenge det er eit offentleg anerkjent norsk språk har alle brukarar av det krav å få kommunisere med staten og offentlegheita på nettopp dette språket? For i eit scenario som du framstiller vil ein i så tilfelle bli avhengig av ekstraundervisning i nynorsk til alle bokmålsbrukarar som ikkje valgte nynorsk på skulen og som tilfeldigvis vil ha ein jobbi offentleg sektor. Ser ikkje heilt at det skal vere så veldig praktisk - og om ein følgjer den logikken kan ein jo fjerne det meste av matematikken i niendeklasse og oppover - det er trass alt ting ein ikkje får bruk for i alle yrker. Og historie, kven treng vel det, gjer det òg til valgfal. Og religionsvitskap og etikk. Og geografi - etter at ein har lært å lese kart, kvifor skal ein vite kva hovudstadane rundt om kring heiter? Eller korleis værforhald oppstår? Eller kva magma er for noko? Kven har vel bruk for det? Geologar?

Altså, eg er veldig einig med deg i prinsippet, men problemet er at grensene er så veldig uklare mellom kva ein kan avskrive som unødvendig og kva som ein ikkje kan gjere det med, at det irriterar meg litt at så mange bokmålsbrukarar ser ut til å gjere det med nynorsk og få medhald, medan elevar som klagar over matematikk eller geografi blir fnyst av og ein diskuterar korleis ein kan gjere undervisninga betre. Om det er problem med nynorsk er straks fyrste alternativ ein tek opp å finne måtar å fjerne det på. Trass i at det vel er bevist at ein lettare lærer språk og får betre forståelse for grammatikk når ein har opplæring i både bokmål og nynorsk enn viss ikkje. (Har ingen kjelde på det siste der, men er rimeleg sikker på at eg har lese det fleire gonger)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:
Stefan wrote: Kranglefant! :P
Takk. Man prøver jo. 8)
Vel og bra, men er du ikkje einig i at så lenge det er eit offentleg anerkjent norsk språk har alle brukarar av det krav å få kommunisere med staten og offentlegheita på nettopp dette språket? For i eit scenario som du framstiller vil ein i så tilfelle bli avhengig av ekstraundervisning i nynorsk til alle bokmålsbrukarar som ikkje valgte nynorsk på skulen og som tilfeldigvis vil ha ein jobbi offentleg sektor. Ser ikkje heilt at det skal vere så veldig praktisk - og om ein følgjer den logikken kan ein jo fjerne det meste av matematikken i niendeklasse og oppover - det er trass alt ting ein ikkje får bruk for i alle yrker. Og historie, kven treng vel det, gjer det òg til valgfal. Og religionsvitskap og etikk. Og geografi - etter at ein har lært å lese kart, kvifor skal ein vite kva hovudstadane rundt om kring heiter? Eller korleis værforhald oppstår? Eller kva magma er for noko? Kven har vel bruk for det? Geologar?

Altså, eg er veldig einig med deg i prinsippet, men problemet er at grensene er så veldig uklare mellom kva ein kan avskrive som unødvendig og kva som ein ikkje kan gjere det med, at det irriterar meg litt at så mange bokmålsbrukarar ser ut til å gjere det med nynorsk og få medhald, medan elevar som klagar over matematikk eller geografi blir fnyst av og ein diskuterar korleis ein kan gjere undervisninga betre. Om det er problem med nynorsk er straks fyrste alternativ ein tek opp å finne måtar å fjerne det på. Trass i at det vel er bevist at ein lettare lærer språk og får betre forståelse for grammatikk når ein har opplæring i både bokmål og nynorsk enn viss ikkje. (Har ingen kjelde på det siste der, men er rimeleg sikker på at eg har lese det fleire gonger)

Bokmålsbrukere forstår nynorskbrukere helt og holdent, hvertfall i skrifltig form. Ser ikke problemet med å kommunisere på tvers av to så like språk.

Dessuten kan man velge bort matte fra 1. VGS, mens man må ha Nynorsk til man er ferdig med VGS.

Ang bedre forståelse for grammatikk ved opplæring i to språk; man får bedre forståelse for grammatikk av å ha norsk, engelsk og f.eks. tysk, enn å ha norsk, nynorsk og engelsk.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja, men tysk, fransk, spansk er ikkje norske språk, så kvifor skal dei prioriterast over nynorsk? :?

Og forståelse er ikkje poenget. Poenget er verdigheit. Dersom eg henvender meg til t.d. politivesenet, som er der for å forsvare meg, mine rettigheitar, og staten eg lever i, så forventar eg at dei svarar meg på mitt språk òg. Eg vil ikkje føle meg som ein mindreverdig kolonist i eit bokmålsrike når eg kommuniserar med institusjonar som påstår å vere der like mykje for meg som for dei som bur i Oslo.

Dei aller, aller fleste i Noreg forstår engelsk òg, men folk hadde reagert om dei blei tilsendt skriv frå staten på det likevel.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:Ja, men tysk, fransk, spansk er ikkje norske språk, så kvifor skal dei prioriterast over nynorsk? :?

Og forståelse er ikkje poenget. Poenget er verdigheit. Dersom eg henvender meg til t.d. politivesenet, som er der for å forsvare meg, mine rettigheitar, og staten eg lever i, så forventar eg at dei svarar meg på mitt språk òg. Eg vil ikkje føle meg som ein mindreverdig kolonist i eit bokmålsrike når eg kommuniserar med institusjonar som påstår å vere der like mykje for meg som for dei som bur i Oslo.

Dei aller, aller fleste i Noreg forstår engelsk òg, men folk hadde reagert om dei blei tilsendt skriv frå staten på det likevel.
Irriterer meg at jeg må ha så mange nynorsk forelesninger hvert år, for at du skal beholde verdigheten din.

Fremmedspråk skal prioriteres over nynorsk fordi disse er nyttige å ha når man kommer ut i yrkeslivet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Og nynorsk er nyttig å ha når ein skal ut i yrkeslivet fordi det er lovfesta at alle skal få svar på sitt eige skriftspråk når dei henvender seg til staten, og veldig, veldig mange jobbar for staten. Dersom du til dømes får utskreve ei trafikkbot på nynorsk kan du la vere å betale den ettersom det ikkje er på ditt skriftspråk. Eg er, om eg får meg ein jobb i offentleg sektor, like pliktig til å kunne bokmål, som eg ikkje kan fordra og innerst inne anser som ein dårleg liksom-norsk, som du er til å kunne nynorsk. Eg klagar då ikkje over å måtte lære meg bokmål av den grunn.

Og eg skjønnar kvifor det plager deg å måtte ofre litt for andre, men det er no ein gong slik ein kvar større samling av menneske fungerar.
Du lærer deg integralrekning, sinus og liknande ting i matematikken òg, ting du i praksis lærer i fall nokon i klassen din vil bli inginør eller liknande. Irriterar det deg òg? Irriterar det deg å lære deg engelsk, som du kun har bruk for dersom du skulle slumpe til å få ein jobb der du må kommunisere med utlendingar? At du kan bruke det til andre ting på fritida er irrelevant - om ein vil kan ein nytte matematikk og nynorsk til ting på fritida òg. Det er ikkje det utdanninga er der for.

Som sagt fleire gonger skjønnar eg irritasjonen din, eg berre mislikar at du set eit klart skille mellom nynorsk og andre ting der det egentleg ikkje er nokon klar plass å plassere eit slikt skille på.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:Og nynorsk er nyttig å ha når ein skal ut i yrkeslivet fordi det er lovfesta at alle skal få svar på sitt eige skriftspråk når dei henvender seg til staten, og veldig, veldig mange jobbar for staten. Dersom du til dømes får utskreve ei trafikkbot på nynorsk kan du la vere å betale den ettersom det ikkje er på ditt skriftspråk. Eg er, om eg får meg ein jobb i offentleg sektor, like pliktig til å kunne bokmål, som eg ikkje kan fordra og innerst inne anser som ein dårleg liksom-norsk, som du er til å kunne nynorsk. Eg klagar då ikkje over å måtte lære meg bokmål av den grunn.

Og eg skjønnar kvifor det plager deg å måtte ofre litt for andre, men det er no ein gong slik ein kvar større samling av menneske fungerar.
Du lærer deg integralrekning, sinus og liknande ting i matematikken òg, ting du i praksis lærer i fall nokon i klassen din vil bli inginør eller liknande. Irriterar det deg òg? Irriterar det deg å lære deg engelsk, som du kun har bruk for dersom du skulle slumpe til å få ein jobb der du må kommunisere med utlendingar? At du kan bruke det til andre ting på fritida er irrelevant - om ein vil kan ein nytte matematikk og nynorsk til ting på fritida òg. Det er ikkje det utdanninga er der for.

Som sagt fleire gonger skjønnar eg irritasjonen din, eg berre mislikar at du set eit klart skille mellom nynorsk og andre ting der det egentleg ikkje er nokon klar plass å plassere eit slikt skille på.
Det beste hadde nok vært det du nevnte tidlig i denne samtalen, at alle som får jobb i offentlig sektor får et nynorsk kurs.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ah, vel, då så, så lenge du meinar det er det greit. Det er dersom du meinar at me ikkje har krav på å få kommunisere med våre egne myndigheiter på vårt eige språk eg reagerer. :-)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:Ah, vel, då så, så lenge du meinar det er det greit. Det er dersom du meinar at me ikkje har krav på å få kommunisere med våre egne myndigheiter på vårt eige språk eg reagerer. :-)
Hehe, case closed :)

Jeg bryr meg forresten ikke hvis de offentlige svarer på nynorsk til meg. But thats me...
Post Reply