Page 4 of 4
Posted: Sun Nov 26, 2006 21:05
by Mayorearth
Moghedien wrote:Mayorearth wrote:Drømmenes kniv(er).
Det blir nok en trist jul, ettersom ryktene på "Når kommer den 11 boka på norsk?"-tråden sier at den kommer ut i januar en gang.. Lenge til bursdagen din er det også..
Hva Faen?!
Januar?Men da er jo jeg blakk pga tegneserie abbonement og greier!Helvette..
Posted: Wed Dec 06, 2006 16:41
by Terje
Akkurat nå er jeg i det humøret der jeg egentlig ikke trenger noen julegaver, fordi jeg er så glad for å ha krota ned åtte sider på eksamen i moderne økonomisk historie, fordi det er BSG, Carnivale og House på TV i kveld, fordi jeg har splitter nye episoder av Studio 60 og Heroes som skal beskues i morra, og fordi Loki viste meg ei torrent-side jeg ikke har vært borti før, men som var mye bedre enn TPB.
Leben sind
herrlich.
Heiko Herrlich, faktischer.

Posted: Mon Dec 25, 2006 19:47
by Terje
Beklager dobbeltposten, men jeg føler for å oppsummere gårsdagens fangst. Barnslig av meg, kanskje, men jeg liker egentlig barnsligheta mi ganske godt, jeg.
Av en kompis fikk jeg ei samlebok med "
Pearls before swine"-striper.
Mange gaver fra morsan og farsan, blant anna ei presstekanne og noen greier tilden, en kinesisk tekopp (de var i Kina for noen uker sida), den herlige geografiboka "Geographica", en kilo med Bassett's Winegums, ei Mao-lue og Maos lille røde, samt 24 pakker rød Extra tyggegummi.
Og i tillegg fikk jeg "Ringdrotten", "Mitt navn er Karmosin" og den fjerde HP-filmen av søstra mi.
En pen, liten fangst.

Posted: Mon Dec 25, 2006 19:54
by Ceres
Hehe, jeg gikk til innkjøp av Maos lille røde selv da jeg var i Kina, og gleder meg til å studere den nærmere. Om ikke annet så for å se hvilke ord som ble brukt for å beskrive ideologien. Spennende lesing.
Jeg har desverre ikke postet tidligere i denne tråden, men dette er altså fangsten.
Jeg fikk ei stekepanne, og et sett kniver og to suppeskåler. Alt hybelutstyr som jeg ønsket meg. Fikk litt penger også som kommer godt med når støvsuger og ny pc skal kjøpes inn. Muligens også nytt teppe og en stol. Men pengene jeg fikk holder ikke til mer enn en promille av dette... Godt med stipend i januar.
I tillegg fikk jeg Madam Terror av Jan Guillou av morfar. Herlig gave! Jeg fikk også ei t-skjorte av søstra mi, samt en souvenir didjeridoo fra australia. Noen lysestaker av ei annen søster. Det var stort sett alt. Jo - fikk et gavekort på kinotur i oslo av ei venninne. Pluss noe småtteri.
Posted: Mon Dec 25, 2006 20:06
by Terje
Ceres wrote:Hehe, jeg gikk til innkjøp av Maos lille røde selv da jeg var i Kina, og gleder meg til å studere den nærmere. Om ikke annet så for å se hvilke ord som ble brukt for å beskrive ideologien. Spennende lesing.
Ja, skal bli morsomt å se hvordan han formulerte propagandaen hans.
Apropos Mao, så har jeg funnet ut hvorfor folk ble maoister i Norge på 60- og 70-tallet. De Mao-luene er nemlig laget for kinesere, som som kjent er mindre enn oss nordmenn. Så når en nordmann tar på seg ei sånn lue stopper den blodtilførselen til hjernen. Videre forklarer den også hvorfor så mange som gkk ut av ML-bevegelsen ble Høyrefolk; når en tar av seg ei sånn lue blir en skikkelig svimmel, og ute av stand til å tenke klart.

Posted: Mon Dec 25, 2006 23:29
by Sauegjeteren
Jeg har tenkt å forandre trådnavnet fra "Ønskelisten" til "Ønskelisten, en realitet?", så bare driv på.
Sauegjeterens fangst:
Ringdrotten av J. Ronald Reul T.
Beatles av Lars Saabye Christensen
Berlinerpoplene, og Eremittkrepsene av Anne B. Ragde. (Disse blir dog byttet, siden far fikk akkurat det samme. Hva, aner jeg ikke.)
Den niende innsikt, Den tiende innsikt (to bøker) av James Redfield.
Vikingskatten av Gunnar Staalesen
Labber
Lysestake
Deodorantsett
Flatbrødboks.
Sauegjeterens tilstand? Ekstase!
Posted: Tue Dec 26, 2006 21:43
by Moghedien
Noe av ønskelisten ble nok til realitet. Ihvertfall ble jeg glad for gavene jeg fikk
Jeg er nå den stolte eier av:
3,738 kilo bøker (Thor Heyerdahl - Aku aku, Eragon, Typisk Norsk, Lillebjørn Nilsens store gitarbok, Karen Blixen - Den afrikanske farm og Eoin Colfer - Ønskelisten)
V for Vendetta
Beatles - Love
Snowboardhjelm med tøft, rødt blinkende lys (som jeg med mitt tempo overhodet ikke fortjener)
To par Ullvangsokker, Marine og sort.
Sjørøversokker..
.. og et Jolly Roger flagg
Fleecegenser
Og så fikk jeg også noe godteri og andre småting som man ikke trenger men som man blir veldig glad for. Og penger. (Fantasiløse besteforeldre)
Posted: Wed Dec 27, 2006 19:14
by Faile
Jula er ikke helt over for meg ennå, har halvparten av gavene mine igjen(fine ved å være skilsmissebarn

), men jeg kan jo oppsummere så langt.
Faile wrote:Det eneste jeg veit jeg ønsker meg til jul, er at par selvlysende fotballsko med monsterknotter

Har fra før av kjøpt meg selvlysende fotballsokker, og skal få tak i shorts. Synd fargen passer så dårlig med lagdrakta til Oslo(lyseblå og hvit). Men men, jeg synes på banen i alle fall
Venter ennå spent på pakkene fra mammas slekt. Pappas hadde nemlig ikke fått dette ønske med seg.
Faile wrote: Jo. Heldrakt til svømminga. Dekker alt fra hals til ankel. Kjempebehagelig å svømme med, lenge sia jeg har hatt en slik en nå.
Som over
Faile wrote:Også Sponheim tskjorte
Gaveønskene mine er tydeligvis litt for sære.
Faile wrote:Ringdrotten får jeg av lillesøstra mi, så den gidder jeg ikke sette opp en gang.
Yay!

Denne står hjemme på bokhylla nå.
+ at jeg fikk masse klær, og en god del bøker om mytologi, filosofi osv. Fikk også stor ekstern harddisk, så nå sover jeg litt lettere om natten, vel vitende om at mine 10 000 bilder ikke bare er lagra på min egen pc.
Ø. Fikk vel mye mer og, men ingenting som jeg kommer på i farten.
Posted: Thu Dec 28, 2006 18:18
by Moiraine Sedai
Ønskelisten min i år har vært mye rettet mot spill, den da. Så jeg har fått:
Oblivion 4. Det virker kult, men også litt skummelt for stakkars lille meg
B&W2, utvidelsesgreie. Den har jeg bare så vidt tittet på, men jeg vet det er bra

Zelda, TP

Altså, det her er det beste Zelda-spillet jeg har vært borti. Grafikken er utrolig! Og så er jeg helt forelsket i hesten. Og ulven. Og Link. Den har jeg nok spilt en god del på. Tilsammen 22.38 timer

Men til forsvar kan jeg si at ikke det er bare meg som har spilt. Mamma er minst like stort fan som meg

Vi har kommet et godt stykke inn i andre hule.
Jeg fikk også: Nike-klokke, Sony Ericsson W810i

(Skal si den er proppa med musikk allerede

), En haug med såpe og kremer og en utrolig stilig tegnebok (Drawing and Painting Fantasy Figures, Finlay Cowan). Jeg er veldig fornøyd

Posted: Thu Dec 28, 2006 20:33
by Nynaeve
Jeg er veldig fornøyd med denne jula! Vel, egentlig er jeg alltid det, men denne gangen er jeg spesielt fornøyd!
Jeg fikk et superflott skrivebord. (Det andre var herpa til de grader, kunne ikke legge albuene ved tastaturet uten at hele greia falt sammen.)
Og så fikk jeg masse hybelting, siden jeg skal flytte på hybel til høsten (les: Hvis jeg kommer inn). Brødrister(!), Kjøkkenvekt, bolle, visp, litermål, rund kakeform. You name it!
Og masse godteri!!!
Posted: Thu Dec 28, 2006 23:58
by Stine
veldig fornøyd med årets julegaver.
-guitar hero 2 (har ikke bedrevet så mye annet enn å spille dette fantastiske spillet siden julaften - jeg rundet medium i dag! hard står for tur i morgen...

)
-nye ridehansker (jeg mister ting hele tiden, så sånne ting er konstant på ønskelista mi, da jeg ikke har råd til å spandere nye på megselv så ofte (430 kr for et par hansker... grøss)
-
elleve minutter og
zahir av paulo coelho <3
-the journals of sylvia plath

-en blomst. ehm, den kommer til å dø, stakkar. men det er tanken som teller. ja?
-tori amos'
tales of a librarian
-smashing pumpkin's
rotten apples
-le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (har riktignok sett den utallige ganger før, men noen filmer må man bare eie.)
-høyttalere til bildørene mine
-vindusskraper og låstiner og alskens ting som pappa må ha syntes at jeg trengte til bilen. vindusskrapa funket mye bedre enn førerkortet til å skrape is med, faktisk.
-asterix og obelix dvd (eh, whatever. internt, kan man si.)
-sjokolade. noen vil at jeg skal legge på meg i jula, tydeligvis.
-et hjemmestrikket skjerf <3
-en telysestaketing til å henge i taket
-en bok med de beste reklamene fra "nytt og nyttig" katalogene som kommer dalende i postkassen en gang i blant. hihi, elsker å kikke i sånne.
noe mer må det vel ha vært, tror jeg... men i og med at jeg ikke husker det i farta, og at dette antakeligvis ikke er spesielt interessant lesning for dere, gidder jeg ikke løpe å sjekke.
Posted: Fri Dec 29, 2006 0:09
by creutzfeldt
Hmm.
Eg fekk 3 presangar, eg

Trur eg må skaffa meg større slekt...
1 hurtigmikser (no går det i smoothies til morgons og kvelds...

)
1 bilete
1 pakke diverse klær
Gav bort 8 presangar, så eg er definitivt nettoeksportør av julepakkar...
(Har ein stygg tendens til å handla den dyraste presangen til meg sjølv - i år ein Wii

).
Posted: Fri Dec 29, 2006 13:46
by Sauegjeteren
creutzfeldt wrote:Eg fekk 3 presangar, eg

Trur eg må skaffa meg større slekt...
Bli sammen med ei firebarnsmor.
Posted: Fri Dec 29, 2006 19:05
by Stine
eller flere venner.

Posted: Thu Jan 11, 2007 21:23
by Mara
Jeg fikk alt jeg ønsket meg, enda jeg ikke hadde ønsket meg noe
Min snille familie
