Som et barn på nyttårsaften

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

hehe! Idag har jeg shoppa fyrverkeri for 2000kr :D Det blir show det!*glede seg* Hilsen barnslig mann 28 :P
Pain is just weakness leaving the body
Shnuppsa
Trollok
Trollok
Posts: 10
Joined: Fri Dec 29, 2006 21:52

Post by Shnuppsa »

oj.. da blir det vel fest?? har aldri kjøpt for så mye... men dette er jo siste år med raketter da :(
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Hæ?? siste året?? Tror jeg ikke noe på :? Blir vel ikke slutt på raketter bare det at det blir komunalt fyrverkeri i "ordnede" former :evil:
Overformynderiet slår til igjen :roll:
Pain is just weakness leaving the body
Shnuppsa
Trollok
Trollok
Posts: 10
Joined: Fri Dec 29, 2006 21:52

Post by Shnuppsa »

nei det er sannt! det er det siste året. :x det er teit.. det er fordi det er så mange som skader seg med dem! men det er teit at de skal kutte det fordi folk ikke er forsiktige nok! det er jo dems ansvar og det skal ikke gå ut over oss!!!
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Helt enig! Er tross alt 18års aldersgrense.Da burde folk være voksne nok til å behandle morroa med respekt.

Velkommen til forumet forresten :)
Pain is just weakness leaving the body
Shnuppsa
Trollok
Trollok
Posts: 10
Joined: Fri Dec 29, 2006 21:52

Post by Shnuppsa »

takk :D jeg lurer alltid på hvorfor folk er så dumme når de veit at raketter er farlig men likevel er uansvarlige.. Det gjør meg utrolig irritert! jeg veit at det har mye meg alkoholen å gjøre men man har fortsjatt litt vett i hode til å vite sånnt!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

pdragon wrote:Hæ?? siste året?? Tror jeg ikke noe på :? Blir vel ikke slutt på raketter bare det at det blir komunalt fyrverkeri i "ordnede" former :evil:
Overformynderiet slår til igjen :roll:
Hæ? Blir det virkelig det? Hm... (Ikke oppdatert på nyhetene enda etter langt fravær).

Hvordan skal det gå til, er det kun ett sted i hver kommune? Og hvor mye penger skal spyttes i?
Urban tilværelse
Shnuppsa
Trollok
Trollok
Posts: 10
Joined: Fri Dec 29, 2006 21:52

Post by Shnuppsa »

veit ikke :( men det er trist at det ikke blir noe raketter når vi kommer i 2008 og utover :cry:
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Tvilar på at dei klarer å få det gjennom, isåfall reiser berre alle til Sverige for å handle fyrverkeri. Ein får alltids tak i det ein vil ha.

Men spørsmålet er: er eit par hundre skadde mykje i forhold til kor mange som brukar det?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Flere hundre blir skadet, mange ødelagt for livet, millioner av materielle skader, og folk oppfører seg som drittsekker. Og for hva? Noen smell, farger og en dårlig unnskyldning til å kline. Jo fortere det blir forbudt, jo bedre.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Om jeg ikke tar helt feil, så er det de mest brannfarlige og menneskeskadelige raketten som bli forbudt. De begynner vel ihvertfall med dem.

Lagt til:http://www.mb.no/innenriks/article2312459.ece
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Kjetil wrote:Flere hundre blir skadet, mange ødelagt for livet, millioner av materielle skader, og folk oppfører seg som drittsekker. Og for hva? Noen smell, farger og en dårlig unnskyldning til å kline. Jo fortere det blir forbudt, jo bedre.
Høres ut som du lever i en kjedelig verden :roll:

Forøvrig hadde jeg det helt topp! fyra opp så nabohusene rista :lol:
Akkurat sånn det skal være på nyttårsaften.
Pain is just weakness leaving the body
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Jeg kan egentlig skjønne hva Kjetil mener. I går klarte en del av kameratene mine å sende rakettene langs bakken isteden for opp. Hadde det vært snø, hadde det jo ikke gjort noe, men uten snø kunne det jo ha blitt farlig.


Men når folk snakker om forbud mot at private skal kunne skyte opp raketter, de mener ikke det sammen om stjerneskudd og de som bare kjører rundt nede på bakken?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Høres ut som du lever i en kjedelig verden
Mener du det er ens syn på raketter som definerer en kjedelig verden, tror jeg du har større problemer enn meg.

Jeg lever i en veldig spennende verden, og kunne knapt hatt det bedre.

Får si det som Kristoffer Schau, Nyttårsaften er amatørenes aften.
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

:D Amatørenes aften!

Vi har vel bare forskjellig syn på hva som er gøy..
Mener det at hva skader angår, er det ens eget ansvar å lese seg til hva man kan gjøre å ikke med fyrverkeri. Å hvis man ikke kan lese burde man ikke kunne få kjøpt det heller..
Mener du altså at staten må inn å bestemme for oss, hva som kan være skadelig?? Da blir det ikke mye vi kan gjøre til slutt :P
Pain is just weakness leaving the body
Post Reply