Page 4 of 6

Posted: Fri Dec 29, 2006 22:28
by pdragon
hehe! Idag har jeg shoppa fyrverkeri for 2000kr :D Det blir show det!*glede seg* Hilsen barnslig mann 28 :P

Posted: Fri Dec 29, 2006 22:33
by Shnuppsa
oj.. da blir det vel fest?? har aldri kjøpt for så mye... men dette er jo siste år med raketter da :(

Posted: Fri Dec 29, 2006 22:40
by pdragon
Hæ?? siste året?? Tror jeg ikke noe på :? Blir vel ikke slutt på raketter bare det at det blir komunalt fyrverkeri i "ordnede" former :evil:
Overformynderiet slår til igjen :roll:

Posted: Fri Dec 29, 2006 22:44
by Shnuppsa
nei det er sannt! det er det siste året. :x det er teit.. det er fordi det er så mange som skader seg med dem! men det er teit at de skal kutte det fordi folk ikke er forsiktige nok! det er jo dems ansvar og det skal ikke gå ut over oss!!!

Posted: Fri Dec 29, 2006 23:01
by pdragon
Helt enig! Er tross alt 18års aldersgrense.Da burde folk være voksne nok til å behandle morroa med respekt.

Velkommen til forumet forresten :)

Posted: Fri Dec 29, 2006 23:04
by Shnuppsa
takk :D jeg lurer alltid på hvorfor folk er så dumme når de veit at raketter er farlig men likevel er uansvarlige.. Det gjør meg utrolig irritert! jeg veit at det har mye meg alkoholen å gjøre men man har fortsjatt litt vett i hode til å vite sånnt!

Posted: Sat Dec 30, 2006 0:06
by Ceres
pdragon wrote:Hæ?? siste året?? Tror jeg ikke noe på :? Blir vel ikke slutt på raketter bare det at det blir komunalt fyrverkeri i "ordnede" former :evil:
Overformynderiet slår til igjen :roll:
Hæ? Blir det virkelig det? Hm... (Ikke oppdatert på nyhetene enda etter langt fravær).

Hvordan skal det gå til, er det kun ett sted i hver kommune? Og hvor mye penger skal spyttes i?

Posted: Sat Dec 30, 2006 0:08
by Shnuppsa
veit ikke :( men det er trist at det ikke blir noe raketter når vi kommer i 2008 og utover :cry:

Posted: Sat Dec 30, 2006 13:19
by Ashaman
Tvilar på at dei klarer å få det gjennom, isåfall reiser berre alle til Sverige for å handle fyrverkeri. Ein får alltids tak i det ein vil ha.

Men spørsmålet er: er eit par hundre skadde mykje i forhold til kor mange som brukar det?

Posted: Sat Dec 30, 2006 16:41
by Kjetil
Flere hundre blir skadet, mange ødelagt for livet, millioner av materielle skader, og folk oppfører seg som drittsekker. Og for hva? Noen smell, farger og en dårlig unnskyldning til å kline. Jo fortere det blir forbudt, jo bedre.

Posted: Sat Dec 30, 2006 17:18
by Moghedien
Om jeg ikke tar helt feil, så er det de mest brannfarlige og menneskeskadelige raketten som bli forbudt. De begynner vel ihvertfall med dem.

Lagt til:http://www.mb.no/innenriks/article2312459.ece

Posted: Mon Jan 01, 2007 12:13
by pdragon
Kjetil wrote:Flere hundre blir skadet, mange ødelagt for livet, millioner av materielle skader, og folk oppfører seg som drittsekker. Og for hva? Noen smell, farger og en dårlig unnskyldning til å kline. Jo fortere det blir forbudt, jo bedre.
Høres ut som du lever i en kjedelig verden :roll:

Forøvrig hadde jeg det helt topp! fyra opp så nabohusene rista :lol:
Akkurat sånn det skal være på nyttårsaften.

Posted: Mon Jan 01, 2007 13:41
by Faile
Jeg kan egentlig skjønne hva Kjetil mener. I går klarte en del av kameratene mine å sende rakettene langs bakken isteden for opp. Hadde det vært snø, hadde det jo ikke gjort noe, men uten snø kunne det jo ha blitt farlig.


Men når folk snakker om forbud mot at private skal kunne skyte opp raketter, de mener ikke det sammen om stjerneskudd og de som bare kjører rundt nede på bakken?

Posted: Mon Jan 01, 2007 17:28
by Kjetil
Høres ut som du lever i en kjedelig verden
Mener du det er ens syn på raketter som definerer en kjedelig verden, tror jeg du har større problemer enn meg.

Jeg lever i en veldig spennende verden, og kunne knapt hatt det bedre.

Får si det som Kristoffer Schau, Nyttårsaften er amatørenes aften.

Posted: Wed Jan 03, 2007 11:18
by pdragon
:D Amatørenes aften!

Vi har vel bare forskjellig syn på hva som er gøy..
Mener det at hva skader angår, er det ens eget ansvar å lese seg til hva man kan gjøre å ikke med fyrverkeri. Å hvis man ikke kan lese burde man ikke kunne få kjøpt det heller..
Mener du altså at staten må inn å bestemme for oss, hva som kan være skadelig?? Da blir det ikke mye vi kan gjøre til slutt :P