Fotball
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hehe.. Tror ikke de tar 13 nye nei.. Vi er de eneste som så langt har slått rekka dems på 13. Og siden vi vinner neste år også, varer det en stund tilLothair Mantelar wrote:Hva tror du om neste år? Kommer RBK til å ta tretten til?Thomdril wrote:
MEN, det betyr altså at det eneste laget som har brutt rbks seiersrekke i serien er Enga, så jeg godt fornøyd!
Det blir meget spennende å se om Tørum får fortsette å trene mannskapet. Høgmo er en smart mann som RBK har bruk for i en slags Manager/utvikling stilling, men det er ingen tvil om at Tørum har vært flinkere til å være tydelig på treningsfeltet og velge ut den beste elleveren han hadde tilgjengelig.
Tørum virker mye mer entusiatisk enn Høgmo på sidelinjen og dette ser ut til å ha smittet over på spillerne. Jeg håper virkelig at han får fortsette!
Når det gjelder Tørum, blir han sikkert sidestilt med Høgmo. Håper i det minste for RBKs del at han ikke blir under Per "Messias" i hvert fall..
Er ikke ferdig helt ennå da.. Men det er slettes ikke dårlig tippa, med tanke på at kongen fra VM-tippinga ikke når helt oppHvis dere ser på rundt side 10, forutsa jeg tabellen, akkurat nå har jeg de 6 første plassene riktig.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Hehe. Den forklaringen der skjønte jeg jo faktisk.creutzfeldt wrote: Å tapa gullet til RBK blir litt som å tapa ein revolverduell. Andreplassen er teoretisk ganske bra, men det hjelper så lite
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Mine damer og Herrer.
I kveld er den aller siste dagen av TL 2006.
Jeg vil feire dens minne ved å kikke tilbake over en spennende sesong.
En sesong RBK vant fult fortjent.
En sesong der Molde endelig fikk som fortjent.
En sesong der RBK kjøpte verdens beste slovak.
En sesong der Brann fikk seg et realt spark bak.
En sesong der Edu rundspilte de fleste.
Men Koppinen lot seg ikke teste
En sesong der Vålerenga fikk ut sitt fulle potensial
En sesong der Nordlie og Reka måtte gå av.
En sesong fylt av gode minner og latter
Vi venter med spenning på neste drakter
På RBKs er det nå to stjerner.
Og for de av dere som ikke syntes det gikk så bra.
Noen trøstens ord: Var det ikke det jeg sa?
I kveld er den aller siste dagen av TL 2006.
Jeg vil feire dens minne ved å kikke tilbake over en spennende sesong.
En sesong RBK vant fult fortjent.
En sesong der Molde endelig fikk som fortjent.
En sesong der RBK kjøpte verdens beste slovak.
En sesong der Brann fikk seg et realt spark bak.
En sesong der Edu rundspilte de fleste.
Men Koppinen lot seg ikke teste
En sesong der Vålerenga fikk ut sitt fulle potensial
En sesong der Nordlie og Reka måtte gå av.
En sesong fylt av gode minner og latter
Vi venter med spenning på neste drakter
På RBKs er det nå to stjerner.
Og for de av dere som ikke syntes det gikk så bra.
Noen trøstens ord: Var det ikke det jeg sa?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Mayorearth
- Sitter

-
Mayorearth
- Sitter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Svarte, jeg håpet på Bryne vs Viking i kampen om å være i tippeligaen, men Odd holdt ikke ut. Håper de (men tviler) knuser bryne.
Liker ikke at Vålrenge fikk bronsje
Men Tromsø klarte seg
Men Tromsø klarte seg
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
-
Mayorearth
- Sitter

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
HEHEHE! RBK vant og Molde rykket ned. Julafta og sommerferie på engang!Terje wrote:Kjeften din, jævla kuse.En sesong der Molde endelig fikk som fortjent.
Jeg er glad for at Viking klarte seg. Ikke fordi jeg liker dem eller har et forhold til dem, men fordi de spiller grei fotball og kommer fra en av Norges største byer.Wolfbrother wrote:Svarte, jeg håpet på Bryne vs Viking i kampen om å være i tippeligaen, men Odd holdt ikke ut. Håper de (men tviler) knuser bryne.
Men Tromsø klarte seg
Njonja. Jeg har ikke så mye mot Vålerenga siden de bytta trener. Petter Myhre er en likandes kar det går an å ha respekt for (i hvert fall til han eventuelt slår RBK
Jeg heiet kraftig på TIL. Mye av de samme grunnene som jeg heiet på Viking for, og i tillegg så heier svogern på TIL. Egentlig kanskje TLs dårligste lag.
Og Ham-kam var min favoritt til nedrykk blandt kandidatene. Grunnen er den forferdelige fotballen de spiller. Jeg kommer ikke til å savne dem et sekund!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Ville likevel heller sett Lillestrøm der (de spiller morro fotball)Lotta wrote:Njonja. Jeg har ikke så mye mot Vålerenga siden de bytta trener. Petter Myhre er en likandes kar det går an å ha respekt for (i hvert fall til han eventuelt slår RBK Razz )
Men om de hadde spillt kvalikk så kunne de ødelagt Bryne på veienLotta wrote:Jeg er glad for at Viking klarte seg.
Neida, da hadde de ikke fått så mange poeng. De har noen perler på laget.Lotta wrote:Egentlig kanskje TLs dårligste lag.
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Jeg er enig i at Reka's Enga spilte rævafotball, men Myhre Enga er egentlig nokså underholdende.
Bryne klarer ikke å sla Oddrane.
Bryne klarer ikke å sla Oddrane.
Det er sant. Bernier, Årst, Ramovic og Rush er meget gode spillere. Men laget henger ikke sammen i midtbaneleddet. De har trolig TLs dårligste lagdel, selv om spillerne på den delen egentlig er gode.Wolfi wrote:Neida, da hadde de ikke fått så mange poeng. De har noen perler på laget.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hareide har ikke vært i Molde på 10-12 år, minst...Mayorearth wrote:Vel, seriøst, Molde er jo ett drittlag, uten Hareide hadde de alrdi greid sølv for 4? år siden...
Nå, keeperne deres har jo tidvis vært ganske morsomme, da.Kjetil wrote:Er igrunnen fornøyd jeg. På tide at Molde rykket ned, har ikke bidrat med noe særlig moro i Tippeligaen på mange år.
Men på den litt mer alvorlige siden, har jeg seks stavelser fordelt på to ord til deg: Madiou Konate. En av de morsomste spillerne i serien, med noen syke mål og vanvittige forsøk. Hadde naturligvis vært morsommere hvis han hadde skåra lit oftere, men man kan jo ikke få alt.
Uansett, det var en lettelse å se at de får like mye penger fra Røkke neste år som de fikk i år. Håper bare de ikke bruker alt; kan være kjekt å spare litt til de komemr i en situasjon hvor spillere faktisk kan tenke seg å spille for dem...
Ellers er det trist å tenke på at Marcus Anderson og Stian Ohr forsvinner og at Trond "Stålmannen" Strande antakeligvis må legge opp (hadde vært fint hvis de kunne brukt de 40 Røkke-millionene på å gjøre Strande 15 år yngre. Forresten merkelig at de ikke har gjort det bedre de siste åra, med tanke på de avsindige summene de får fra mannen som faktisk ble stolt da han ble sammenligna med Per Gynt...). Får bare håpe at de tar med seg Petter Rudi når de går, slik at Husøy kan få litt mer spilletid, og at de klarer å beholde spillere som Larsen, Rindarøy, Hoseth, Baldvinsson, Konate og Diouf, og at de klarer å plukke opp noen lovende talenter i løpet av Året i Helvete.
Jaja, får håpe dette blir et insentiv for meg til å komme meg på flere kamper på Molde Stadion når jeg er hjemme...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.