Ranger

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Klart det er det! Definitivt! Sånne mannfolk som har samla seg og begynnt å leke rundt med kraften er da ikke sidestilt med Aes Sedaier og deres kunnskap på ei god stund enda. Men med tid og stunder håper (jeg) at det kan bli fred blant channere i Randland og at mannfolka kan få flytte inn i tårnet og bli en integrert del av systemet. Amyrlin/Tamyrlin vil bli det øverste hode av tårnet, og det kan selvsagt være en mann så vel som en kvinne. Ved dags dato vil jeg si at M'Hael er en langt mindre betydningsfull tittel enn Amyrlin.

:wink:
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Meir betydningsfull i sosial og kulturell kontekst, mogeleg, men i rein makt? Eg tvilar.

På Mazrim Taim vs. Elaida eller Egwene vel eg Mazrim når som helst.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Fysisk styrke er ikke alt, har du ikke lært det enda? :shock: tihi...

Og btw, Loke var vel bare halvt gud, var han ikke? Eller halvt gud halvt noe annet ondt noe? Er litt rusten på norrøn mytologi...
Urban tilværelse
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Fysisk styrke er ikke alt, har du ikke lært det enda? :shock: tihi...

Og btw, Loke var vel bare halvt gud, var han ikke? Eller halvt gud halvt noe annet ondt noe? Er litt rusten på norrøn mytologi...
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Fysisk styrke? Tenkte på styrke i TOP, eg, då. Ikkje for det, Elaida tek neppe Mazrim i handbak, heller. :lol:

Og nei, Loke er ingen halvgud. Han er ein jotun - som er ein slags demonar som er eldre enn gudane - som er adoptert inn blant æse-gudane som Odins blodsbror.

Så på ein måte kan jo du kalle han ein halvgud - genetisk sett er han ikkje ein guddom (skjønt det er berre formelt, jotnar er jo ein slags gudar, dei blir berre ikkje tilbedt) og sosialt sett er han det - men eg føler det blir misvisande. Loke var akseptert som æse, ergo var han ein guddom. Ein guddom som antakeleg ikkje hadde nokon form for kult, men ein guddom. :lol:

Men "halvgud" impliserer at enten mor hans eller far hans var ein gud, medan den andre ikkje var det, og det er ikkje tilfellet.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Gratulerer så mye Loki. Nå er det vel bare en ting igjen å velge hvor toppplaseringa ikke er tatt. Mørkefrende kvinne, jeg kommer tilbake.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg har vel ganske god peiling på norrøn mytologi og viste da jeg skrev det, hva jeg skrev. Jeg mente rett og slett at han ikke var født æse. Men uansett skulle dere ikke henge dere opp i at jeg kalte han en halvgud, men kulturkræsjet. Det er vel forresten det med ei romersk korngudinne til Amyrlin også.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eller "spydet" (fallossymboler, noen? :lol: ) til en norrøn gud som Den Gjenfødte Dragen? :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Terje= spyd?

Vi kan bare stole på Faile nå tror jeg. Man skal tross alt være litt lur og falkeaktig som Bevarer. Så er det noen som er dumme nok (les sauegjeteren og ashaman) som lager seg trøbbel med navn som tilsier en spesiell rang. Og attpåtil i bunnen :P
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Terje = Ter je = tor geir = Tors spyd, eller noe sånt...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Dere må huske på at rangsystemet er bygget opp slik at lysfrender menn følger det svarte tårnet, kvinnene det hvite tårnet, og mørkefrendene en logisk vei opp.

Derfor blir det feil å direkte sammenligne rangene; tårnene og styrkeforholdene er varierende i Randland, og slik er det også her.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Men de ligger vel på samme meldingsnivå stigningene også?
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Ikke helt nøyaktig, men stort sett jevnt. Det er forskjellige strukturer på gruppene, og det hadde ikke blitt riktig å likestille alle.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Men på mørkefrendesida så jeg på en ting nå. Rett og slett ulogisk er det. Det er lettere å gå fra Trollok til Mørkefrende enn videre oppover på mennesklige stiger. Kreves det ikke veldig mye operasjoner for å bli til menneske fra trollok? Har admin råd til dette på et så tidlig nivå?
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Jeg var ikke for ideen om å bruke Trolloker, men trinnet opp til Mørkefrende er like stort som opp til Novise og Soldat. Og videre oppover kreves det selvfølgelig mer og mer for hver gang.
Locked