Den Store Jakten – OOC-tråd
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg føler at jeg må utdype. Jeg skriver tredjeperson med innsyn i en spesiell person, men jeg kan også velge å skildre andre karakterer i historien på en litt subjektiv måte. Dette skiller seg litt fra den vanlige tredjeperson med innsyn i kun en person og objektiv av andre.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Hva i all verden mener du nå?
Jeg skriver om Akka. Akka er en kar, litt dum muligens. Jeg skriver hva han tenker, hvordan han føler seg. Men jeg skriver også om de andre i følget på en lite objektiv måte. Paitr, Aisas vokterlærling, er en person Akka ikke liker stort, og det kommer også fram i postene mine. Alle har selvfølgelig stor respekt for Tharj, men det kommer fram på en annen måte i mine poster enn i for eksempel Failes poster. Akka ser garantert annerledes på Naidar (Failes karakter) enn Kandora (Moiraine Sedais karakter) gjør, og dette kommer da også fram i postene.
Jeg skriver om Akka. Akka er en kar, litt dum muligens. Jeg skriver hva han tenker, hvordan han føler seg. Men jeg skriver også om de andre i følget på en lite objektiv måte. Paitr, Aisas vokterlærling, er en person Akka ikke liker stort, og det kommer også fram i postene mine. Alle har selvfølgelig stor respekt for Tharj, men det kommer fram på en annen måte i mine poster enn i for eksempel Failes poster. Akka ser garantert annerledes på Naidar (Failes karakter) enn Kandora (Moiraine Sedais karakter) gjør, og dette kommer da også fram i postene.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Et meget godt eksempel på at du forteller ut i fre Akka's synsvinkel. Når jeg skriver så forteller jeg ting som Uram ikke kunne ha visst, og dermed skiller våre fortellerteknikker fra seg hverandre.Sauegjeteren wrote:Hva i all verden mener du nå?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Ja, men når jeg skildrer andre personer så prøver jeg å ikke skildre dem fra "innsiden", slik jeg gjør med Uram.Sauegjeteren wrote:Så du går litt inn og ut av personer altså?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jo da, det er selvsagt mulig, det...
Det vil si, så lenge ikke alle karakterene kan det, så skulle det gå greit. Og i og med at du vel er den første som har spurt...
Eh, er det forresten noen som har sett selve rpg-tråden?
Hadde vært litt dumt hvis den plutselig ble borte, for å si det sånn...
EDIT: Jeg ser den i Moderator-visning av "Rollespill"-forumet, men ikke i vanlig brukervisning...
Det vil si, så lenge ikke alle karakterene kan det, så skulle det gå greit. Og i og med at du vel er den første som har spurt...
Eh, er det forresten noen som har sett selve rpg-tråden?
Hadde vært litt dumt hvis den plutselig ble borte, for å si det sånn...
EDIT: Jeg ser den i Moderator-visning av "Rollespill"-forumet, men ikke i vanlig brukervisning...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Så vidt jeg veit er ikke det å kunne snakke med ulver et alternativ
Vi prøver å holde det med helt spesielle egenskaper nede på et minimum, fordi historiene ellers ville ha blitt så urealistiske. Men, du får høre hva Terje sier 
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Mayorearth
- Sitter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg er, til tross for min godkjennende kommentar lengre opp, egentlig ganske enig med det Faile sier her. Imidlertid er det en betydelig innvending at våre egne karakterer og historiene vi sender dem ut på kanskje ikke er blant de mest realistiske...Faile wrote:Så vidt jeg veit er ikke det å kunne snakke med ulver et alternativVi prøver å holde det med helt spesielle egenskaper nede på et minimum, fordi historiene ellers ville ha blitt så urealistiske. Men, du får høre hva Terje sier
Men vi skulle jo i utgangspunktet ikke ha med mange aieler, ingen Aes Sedaier, og så videre, heller, så...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Synes ikke egentlig at graden av urealistiske karakterer har vært så ille ennå, men ulvebrødre er jeg ikke sikker på om jeg kan se på som sannsynlige. Desverre. 
Men nå er det nå ikke opp til meg å avgjøre heller da...
Men nå er det nå ikke opp til meg å avgjøre heller da...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?