Den Store Jakten – OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg føler at jeg må utdype. Jeg skriver tredjeperson med innsyn i en spesiell person, men jeg kan også velge å skildre andre karakterer i historien på en litt subjektiv måte. Dette skiller seg litt fra den vanlige tredjeperson med innsyn i kun en person og objektiv av andre.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hva i all verden mener du nå?

Jeg skriver om Akka. Akka er en kar, litt dum muligens. Jeg skriver hva han tenker, hvordan han føler seg. Men jeg skriver også om de andre i følget på en lite objektiv måte. Paitr, Aisas vokterlærling, er en person Akka ikke liker stort, og det kommer også fram i postene mine. Alle har selvfølgelig stor respekt for Tharj, men det kommer fram på en annen måte i mine poster enn i for eksempel Failes poster. Akka ser garantert annerledes på Naidar (Failes karakter) enn Kandora (Moiraine Sedais karakter) gjør, og dette kommer da også fram i postene.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Sauegjeteren wrote:Hva i all verden mener du nå?

Jeg skriver om Akka. Akka er en kar, litt dum muligens. Jeg skriver hva han tenker, hvordan han føler seg. Men jeg skriver også om de andre i følget på en lite objektiv måte. Paitr, Aisas vokterlærling, er en person Akka ikke liker stort, og det kommer også fram i postene mine. Alle har selvfølgelig stor respekt for Tharj, men det kommer fram på en annen måte i mine poster enn i for eksempel Failes poster. Akka ser garantert annerledes på Naidar (Failes karakter) enn Kandora (Moiraine Sedais karakter) gjør, og dette kommer da også fram i postene.
Et meget godt eksempel på at du forteller ut i fre Akka's synsvinkel. Når jeg skriver så forteller jeg ting som Uram ikke kunne ha visst, og dermed skiller våre fortellerteknikker fra seg hverandre.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Så du går litt inn og ut av personer altså?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Sauegjeteren wrote:Så du går litt inn og ut av personer altså?
Ja, men når jeg skildrer andre personer så prøver jeg å ikke skildre dem fra "innsiden", slik jeg gjør med Uram.
Ashan'Sei
Hengiven
Hengiven

Post by Ashan'Sei »

hei.
det er foerste gang jeg driver med RP men, det hoeres artig ut. :D

jeg lutre paa om det det mulighet for at karakterene kan waere ulvebror, alsaa prate med ulver? :?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jo da, det er selvsagt mulig, det...

Det vil si, så lenge ikke alle karakterene kan det, så skulle det gå greit. Og i og med at du vel er den første som har spurt...

Eh, er det forresten noen som har sett selve rpg-tråden? :?
Hadde vært litt dumt hvis den plutselig ble borte, for å si det sånn...
EDIT: Jeg ser den i Moderator-visning av "Rollespill"-forumet, men ikke i vanlig brukervisning...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg skvatt litt jeg nå. Hvor i all verden er den? Og er det noe du kan gjøre for å vise den Terje?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Kan jo ha noe med den spamsaken som posta i tråden tidligere idag. Shakira har sex i RPgtråden vår. :lol:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Merkelig, sjekka databasen og ingenting så ut til å være galt der. Tok å postet en melding i RPG-tråden, men hvis jeg slettet den forsvant tråden igjen, så foreløpig har jeg et innlegg der så vi kan se den.
Ashan'Sei
Hengiven
Hengiven

Post by Ashan'Sei »

hvor skulle denne evnen (kunne prate med ulver) stå da?
under Egenskaper? :?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Så vidt jeg veit er ikke det å kunne snakke med ulver et alternativ :? Vi prøver å holde det med helt spesielle egenskaper nede på et minimum, fordi historiene ellers ville ha blitt så urealistiske. Men, du får høre hva Terje sier :wink:
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Elyas lærte jo å snakke med ulver på den tiden rpg-et foregår.
Urealistisk, ja i høyeste grad, men noen må det da være som blir gal og blir ulv?Meg bryr det lite, for jeg kommer nok ikke til å ha en med spesielle egenskaper, liker bedre å skrive om tapere.. 8) [/spoiler]
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faile wrote:Så vidt jeg veit er ikke det å kunne snakke med ulver et alternativ :? Vi prøver å holde det med helt spesielle egenskaper nede på et minimum, fordi historiene ellers ville ha blitt så urealistiske. Men, du får høre hva Terje sier :wink:
Jeg er, til tross for min godkjennende kommentar lengre opp, egentlig ganske enig med det Faile sier her. Imidlertid er det en betydelig innvending at våre egne karakterer og historiene vi sender dem ut på kanskje ikke er blant de mest realistiske...

Men vi skulle jo i utgangspunktet ikke ha med mange aieler, ingen Aes Sedaier, og så videre, heller, så... :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Synes ikke egentlig at graden av urealistiske karakterer har vært så ille ennå, men ulvebrødre er jeg ikke sikker på om jeg kan se på som sannsynlige. Desverre. :P

Men nå er det nå ikke opp til meg å avgjøre heller da...
Post Reply