Page 38 of 47
Posted: Sat Nov 04, 2006 23:21
by Lothair Mantelar
Jeg føler at jeg må utdype. Jeg skriver tredjeperson med innsyn i en spesiell person, men jeg kan også velge å skildre andre karakterer i historien på en litt subjektiv måte. Dette skiller seg litt fra den vanlige tredjeperson med innsyn i kun en person og objektiv av andre.
Posted: Sun Nov 05, 2006 10:23
by Sauegjeteren
Hva i all verden mener du nå?
Jeg skriver om Akka. Akka er en kar, litt dum muligens. Jeg skriver hva han tenker, hvordan han føler seg. Men jeg skriver også om de andre i følget på en lite objektiv måte. Paitr, Aisas vokterlærling, er en person Akka ikke liker stort, og det kommer også fram i postene mine. Alle har selvfølgelig stor respekt for Tharj, men det kommer fram på en annen måte i mine poster enn i for eksempel Failes poster. Akka ser garantert annerledes på Naidar (Failes karakter) enn Kandora (Moiraine Sedais karakter) gjør, og dette kommer da også fram i postene.
Posted: Sun Nov 05, 2006 10:33
by Lothair Mantelar
Sauegjeteren wrote:Hva i all verden mener du nå?
Jeg skriver om Akka. Akka er en kar, litt dum muligens. Jeg skriver hva han tenker, hvordan han føler seg. Men jeg skriver også om de andre i følget på en lite objektiv måte. Paitr, Aisas vokterlærling, er en person Akka ikke liker stort, og det kommer også fram i postene mine. Alle har selvfølgelig stor respekt for Tharj, men det kommer fram på en annen måte i mine poster enn i for eksempel Failes poster. Akka ser garantert annerledes på Naidar (Failes karakter) enn Kandora (Moiraine Sedais karakter) gjør, og dette kommer da også fram i postene.
Et meget godt eksempel på at du forteller ut i fre Akka's synsvinkel. Når jeg skriver så forteller jeg ting som Uram ikke kunne ha visst, og dermed skiller våre fortellerteknikker fra seg hverandre.
Posted: Sun Nov 05, 2006 11:13
by Sauegjeteren
Så du går litt inn og ut av personer altså?
Posted: Sun Nov 05, 2006 11:20
by Lothair Mantelar
Sauegjeteren wrote:Så du går litt inn og ut av personer altså?
Ja, men når jeg skildrer andre personer så prøver jeg å ikke skildre dem fra "innsiden", slik jeg gjør med Uram.
Posted: Thu Nov 16, 2006 9:26
by Ashan'Sei
hei.
det er foerste gang jeg driver med RP men, det hoeres artig ut.
jeg lutre paa om det det mulighet for at karakterene kan waere ulvebror, alsaa prate med ulver?

Posted: Thu Nov 16, 2006 15:00
by Terje
Jo da, det er selvsagt mulig, det...
Det vil si, så lenge ikke alle karakterene kan det, så skulle det gå greit. Og i og med at du vel er den første som har spurt...
Eh, er det forresten noen som har sett selve rpg-tråden?

Hadde vært litt dumt hvis den plutselig ble borte, for å si det sånn...
EDIT: Jeg ser den i Moderator-visning av "Rollespill"-forumet, men ikke i vanlig brukervisning...
Posted: Thu Nov 16, 2006 15:43
by Sauegjeteren
Jeg skvatt litt jeg nå. Hvor i all verden er den? Og er det noe du kan gjøre for å vise den Terje?
Posted: Thu Nov 16, 2006 16:12
by Faile
Kan jo ha noe med den spamsaken som posta i tråden tidligere idag. Shakira har sex i RPgtråden vår.

Posted: Thu Nov 16, 2006 18:00
by Eivind
Merkelig, sjekka databasen og ingenting så ut til å være galt der. Tok å postet en melding i RPG-tråden, men hvis jeg slettet den forsvant tråden igjen, så foreløpig har jeg et innlegg der så vi kan se den.
Posted: Fri Nov 17, 2006 18:53
by Ashan'Sei
hvor skulle denne evnen (kunne prate med ulver) stå da?
under Egenskaper?

Posted: Fri Nov 17, 2006 19:40
by Faile
Så vidt jeg veit er ikke det å kunne snakke med ulver et alternativ

Vi prøver å holde det med helt spesielle egenskaper nede på et minimum, fordi historiene ellers ville ha blitt så urealistiske. Men, du får høre hva Terje sier

Posted: Fri Nov 17, 2006 20:06
by Mayorearth
Elyas lærte jo å snakke med ulver på den tiden rpg-et foregår.
Urealistisk, ja i høyeste grad, men noen må det da være som blir gal og blir ulv?Meg bryr det lite, for jeg kommer nok ikke til å ha en med spesielle egenskaper, liker bedre å skrive om tapere..

[/spoiler]
Posted: Sat Nov 18, 2006 1:25
by Terje
Faile wrote:Så vidt jeg veit er ikke det å kunne snakke med ulver et alternativ

Vi prøver å holde det med helt spesielle egenskaper nede på et minimum, fordi historiene ellers ville ha blitt så urealistiske. Men, du får høre hva Terje sier

Jeg er, til tross for min godkjennende kommentar lengre opp, egentlig ganske enig med det Faile sier her. Imidlertid er det en betydelig innvending at våre egne karakterer og historiene vi sender dem ut på kanskje ikke er blant de mest realistiske...
Men vi skulle jo i utgangspunktet ikke ha med mange aieler, ingen Aes Sedaier, og så videre, heller, så...

Posted: Sat Nov 18, 2006 1:37
by Faile
Synes ikke egentlig at graden av urealistiske karakterer har vært så ille ennå, men ulvebrødre er jeg ikke sikker på om jeg kan se på som sannsynlige. Desverre.
Men nå er det nå ikke opp til meg å avgjøre heller da...