Harry Potter
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Selv likte jeg spesielt denne delen:
Selv tror jeg ikke jeg har reagert negativt på "moralen" i HP en eneste gang, muligens med et unntak, dersom det viser seg at Snape var god likevel...
Det interessante spårsmålet her er naturligvis hva bøkene bygger opp, eventuelt ned, og om dette er en bra eller en dårlig ting.TV 2-pastor Egil Svartdahl har ikke lest bøkene, men har sett én av filmene:
- Jeg opplevde den som en ufarlig eventyrfortelling.
Men han hilser en debatt rundt «Harry Potter» velkommen.
- Det er viktig med debatt om ting som opptar mange. Hvilke verdier fremmer «Harry Potter», er de skadelige, bygger de opp eller river de ned?
Selv tror jeg ikke jeg har reagert negativt på "moralen" i HP en eneste gang, muligens med et unntak, dersom det viser seg at Snape var god likevel...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vel - man kan jo argumentere at det som ble gjort mot sirius var umoralsk - kaste han i fengsel for å rotne på livstid for en forbrytelse han ikke hadde gjort... Men av en eller annen grunn har jeg på følelsen at dette ikke er det pastoren/presten/mannen mente...
(Og boka framstiller det jo på en slik måte at alle forstår at det er feil, så...)
(Og boka framstiller det jo på en slik måte at alle forstår at det er feil, så...)
-
Damien Frost
- Sitter

Uff... Dumme kristne folk altså! (No offence!) Men det er snakk om noen barnebøker(og for de litt eldre
) her! Tror ikke JK har en sjult agenda om å rekruttere flest mulig barn til å bli stansist gjennom denne serien altså! Dette blir for dumt! Hvis jeg noen gang treffer en person som sier dette til meg, tror jeg nok at jeg tenner på alle plugger! 
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Helt enig med at kristne ofte tenker litt innenfor en firkant...Damien Frost wrote:Uff... Dumme kristne folk altså! (No offence!) Men det er snakk om noen barnebøker(og for de litt eldre) her! Tror ikke JK har en sjult agenda om å rekruttere flest mulig barn til å bli stansist gjennom denne serien altså! Dette blir for dumt! Hvis jeg noen gang treffer en person som sier dette til meg, tror jeg nok at jeg tenner på alle plugger!
Hvis noen hadde sagt det til meg at jk rekruterer satanister, tror nokk at jeg hadde ledd
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Har du ikke lest lengre enn til The goblet of fire
Synes at OotF er en av hennes beste bøker....
Du kan ikke lese den å så stoppe... HP er jo en av de aller bestebøkene i verden...
Synes at OotF er en av hennes beste bøker....
Du kan ikke lese den å så stoppe... HP er jo en av de aller bestebøkene i verden...
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
uff.. det finnes veldig mange trangsynte folk her i verden. meeen de har rett til å ha sin egen mening, og om deres maning er at HP er sjelelig skadende, så får det være deres tap 
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
He he.... ja men du er jo jente....
Ja kan vell d... men har veeeeldig mye lekser og slike ting for tida så jeg holder meg til ei bok....
(nei forresten jeg leser en annen bok og..... har med skole prosjekt å gjøre...)
Den heter "Blod, snørr og tårer" .... er litt barnebok, men grei å ha med å gjøre når jeg har prosjekt.....
(oops dette burde nesten over i "Ikke-fantasy litteratur" delen men men)
(nei forresten jeg leser en annen bok og..... har med skole prosjekt å gjøre...)
Den heter "Blod, snørr og tårer" .... er litt barnebok, men grei å ha med å gjøre når jeg har prosjekt.....
(oops dette burde nesten over i "Ikke-fantasy litteratur" delen men men)
-
Damien Frost
- Sitter

4 bøker samtidig? Hvordan får du liksom til det? Har litt lsyt å prøve å lese flere jeg også, har så mange som skal leses, men tenker at det bare ender med at jeg leser en, og den/de andre bare støver ned imens..Faile wrote:går ann å lese flere ting på en gang duhehe. jeg holder på med fire bøker i skrivende øyeblikk. og det går helt fint!!!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.