Page 5 of 9
Posted: Sat Apr 01, 2006 16:07
by Kjetil
Den andre jeg prøvde å sende er nesten like bra, men er ikke så lett å sende når du sitter på et så ustabilt nett.
(Sånn går det når du snylter på naboen)
Posted: Sat Apr 01, 2006 20:51
by Akira
Ayreon wrote:Akira wrote:Progressive Metal:
The protagonist arrives with a guitar and plays a solo for 26 minutes. The dragon kills himself of the boring act. The protagonist arrives to the princess´ bedroom, plays another solo with the techniques and tunes learned in the last year of the conservatory.. The princess escape looking for the "Heavy Metal protagonist"
Progressive Metal
The instant you do or say anything, people fall asleep from boredom.
:!:
Nå ble jeg fornerma!

Se humoristisk på det.

Posted: Sat Apr 01, 2006 22:49
by Simen
Noen som fikk med seg Nothing Else Matters (Metallica) på idol i går?
Posted: Sat Apr 01, 2006 23:28
by Stine
Simen wrote:Noen som fikk med seg Nothing Else Matters (Metallica) på idol i går?
dessverre.
Posted: Sun Apr 02, 2006 0:53
by Terje
Apropos Idol i går, fikk noen med seg om han fyren herpa "Creep"?
(Må vite om jeg trenger å utlyse en fatwa, eller om det går greit.

)
Posted: Sun Apr 02, 2006 19:53
by Simen
Terje wrote:Apropos Idol i går, fikk noen med seg om han fyren herpa "Creep"?
(Må vite om jeg trenger å utlyse en fatwa, eller om det går greit.

)
Her er vurderinga fra Side 2:
7. Ørjan Hatlevik
21 år, fra Fitjar, bor i Stavanger
Dagens valg: «Creep» av Radiohead
Terningkast: 6
SIDE2 MENER: «I don’t belong here sang Ørjan i kveld». Vi vil gjerne påpeke at han tar mektig feil. Dette var så bra at vi har problemer med å beskrive det. På amerikansk baseballspråk kalles det homerun. I fotball kalles det hat-trick. Når det er Idol kalles det ikke noe mindre enn særdeles imponerende. Hva skal man si mer? Ørjan har landet.
DOMMERNE: Tor: – Hvis jeg skal høre en Radiohead-låt resten av livet, så vil jeg høre «Creep». Og jeg kan gjerne høre din versjon … Amund: – Du synger dette veldig fint, du henta deg inn for i starten var det spakt … Hans Olav: – Du sang låta veldig bra, det var tøft og et «statement» å synge en sånn låt i en konkurranse som dette … Tone-Lise: – Så ut som du følte deg hjemme i dag, fint å høre på deg. Veldig moro.
Posted: Sun Apr 02, 2006 20:08
by aviendha
har ikke noe peiling på metall, jeg

tror jeg hørte litt på det en gang på ipoden til the black wind. ellers har jeg ikke hørt noe på metall.
Posted: Sun Apr 02, 2006 23:47
by SirGalrim
hum.. Melodiøs metal er best i mine ører. Man finner slike band i mange av sjangrene som ramsess opp her. Men det er noen melodi er klar mer representert i, så jeg heller nok mot Progressive. Folk-, Power- og Heavy- er andre favoriter. Tradisjonelle Fantasy "theme" Powermetalband er kjedelige og alt for mange av, så min stemme går ikke til dem. Heldigvis er det noen bra der. Speed- er også digg. Men i lengden er det tekster som gir meg mening og har et budskap jeg kan stå for som er det viktigste. Helt uavhengig av sjanger. Dog death-, black-, gore- osv. har skjeldent tekst som faller i min smak.
Posted: Mon Apr 17, 2006 14:39
by Akira
Da har jeg sjekket ut noe melodiøs black metal som er rimelig pent å høre på. Det er Taakeferd, Mistur og Cor Scorpii. Disse fikk jeg kjøpt på standen på Inferno.
Angående Inferno så må jeg si at det var en helt forrykende überheftigråtøff festival med mye bra musikk. Gåsehudfaktorband var Emperor, Susperia, Borknagar, Sahg, Funeral og Keep of Kalessin.
Særlig Emperor og Susperia leverte heftige show. Og en del av bandene benyttet seg av flammer og andre effekter. Susperia var de eneste som hadde konfetti som de slapp ned på publikum, noe som gjorde dem helt ville. Også fikk jeg til og med møte karene i Susperia, og pratet med dem. Jeg må ikke glemme å nevne at jeg storkoste meg med masse hyggelige mennesker, øl og masse fine kvinnfolk å se på.
Posted: Mon Apr 17, 2006 14:44
by Kjetil
Særlig Emperor og Susperia leverte heftige show. Og en del av bandene benyttet seg av flammer og andre effekter. Susperia var de eneste som hadde konfetti som de slapp ned på publikum, noe som gjorde dem helt ville. Også fikk jeg til og med møte karene i Susperia, og pratet med dem. Jeg må ikke glemme å nevne at jeg storkoste meg med masse hyggelige mennesker, øl og masse fine kvinnfolk å se på.
Fine kvinnfolk? På en metallkonsert? Det har jeg aldri hørt om, er det ikke bare stygge, bleike, svartkledde jenter med ølmage, svart og rødt hår?
Posted: Mon Apr 17, 2006 14:52
by Akira
Nei, der var det faktisk masse fine, slanke, deilige, sexy metallbabes. Og noen feite, som ikke var digge.

Posted: Mon Apr 17, 2006 14:53
by Kjetil
Sexy metallbabes blir liksom en motsettning for meg, har du bilde av noen fine som du kan vise meg hvordan det går ann?
Posted: Mon Apr 17, 2006 15:01
by Akira
Nei, dessverre. Hadde ikke kamera. Men du kan ta meg på mitt ord.

Posted: Mon Apr 17, 2006 15:10
by Kjetil
Jeg stoler mer på mine egne erfaringer

Posted: Mon Apr 17, 2006 16:57
by Faile
akira har rett kjetil

finnes utrolig mange flotte metalbabes... men har ikke noe videre håp at mitt ord overbeviser deg heller da.