nytt underforum?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Det er ikke meningen å være vrien, men jeg kan da ikke se andre enn Loki som har snakket om å ha alle anmeldelsene i en tråd?
Jeg mener hvertfall det beste ville være om hver anmeldelse / bok fikk en tråd, og at det blir laget en oversiktstråd hvor bøkene vises etter forfatter f.eks..
Altså hvis noen vil diskutere en bok, bør de skrive litt på hvert punkt Loki har satt opp, slik at vi får igang en fin og saklig diskusjon om boka. Anmeldelsene for en serie kan gjerne ligge i samme tråd, så vi slipper å ha en tråd for hver bok i aSoIaF f.eks..
Inntil nå synes jeg Andre Bøker-forumet har vært vårt svakeste underforum - med uoversiktlige tråder som "Hva leser du nå?" og "Hva anbefaler du?" - men det har et enormt potensiale. Hvis man får en tråd for hver bok, så kan folk lese litt info og diskusjon om boka, og slik bli interessert i den.
Jeg mener hvertfall det beste ville være om hver anmeldelse / bok fikk en tråd, og at det blir laget en oversiktstråd hvor bøkene vises etter forfatter f.eks..
Altså hvis noen vil diskutere en bok, bør de skrive litt på hvert punkt Loki har satt opp, slik at vi får igang en fin og saklig diskusjon om boka. Anmeldelsene for en serie kan gjerne ligge i samme tråd, så vi slipper å ha en tråd for hver bok i aSoIaF f.eks..
Inntil nå synes jeg Andre Bøker-forumet har vært vårt svakeste underforum - med uoversiktlige tråder som "Hva leser du nå?" og "Hva anbefaler du?" - men det har et enormt potensiale. Hvis man får en tråd for hver bok, så kan folk lese litt info og diskusjon om boka, og slik bli interessert i den.
Er slett ikkje sikker på om nokon har sagt eksplisitt at det skulle vere i ein tråd, men det var slik eg hadde skjønt det, ettersom det var så mykje prat om å lage ein mal og lage tråden prioritert og så vidare, og ettersom ingen sa noko om fleire trådar alle dei gongene eg spurte om kva folk var blitt einige om... *trekke på skuldrene*
Men me kan gjerne gjere som Stefan seier. Men i så fall så ser eg ikkje heilt korleis dette rydder opp i forumet på nokon som helst måte. Greit nok at aller fyrste posten i ein del tråder blir litt meir oversikteleg enn den ellers ville ha vore, men det forsler ikkje akkurat mykje.
Men me kan gjerne gjere som Stefan seier. Men i så fall så ser eg ikkje heilt korleis dette rydder opp i forumet på nokon som helst måte. Greit nok at aller fyrste posten i ein del tråder blir litt meir oversikteleg enn den ellers ville ha vore, men det forsler ikkje akkurat mykje.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Fint å få en diskusjon på dette før vi bestemmer noe. Men dette var Terjes idè, som fikk mye god respons:
Terje wrote:Herregud, det trengs da ikke et eget forum for sånt!
Det opprettes ganske enkelt en tråd i "Andre bøker" for hver "anmeldelse", e.l., samt en tråd utelukkende med lenker til disse "anmeldelsestrådene". Denne siste tråden prioriteres.
Enkelt som pokker, og fleksibelt, i tilfelle systemet ikke funker og Admins vil kvitte seg med det.
Ah, sånn. På ein eller annan måte fekk ikkje eg med meg at det kun skulle vere linker i den prioriterte tråden. Skammeleg, men, men. Skal fikse.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Nå er jeg pirkete, Loki, men det hadde vært en fordel om at du også hadde hatt med forfatteren av bokanmeldelsen du legger ut link til. Ikke alle som vet hvem som skrev Solbakken
(selv om jeg vet det...)
Er det bare Loki som skal skrive i ANMELDELSER, eller kan vi andre også legge ut lenker til våre anmeldelser.
Jeg forelslår at Loki gjør det, slik at i tilfellet en annen person leser en bok av samme forfatter, f. eks Bjørnstjerne, så kan Loki sørge for å legge til linken i den forfatterens post i ANMELDElSER. Jeg tror ikke det blir altfor stor pågang med anmeldelser så mengden jobb for Loki bør allikevel være overkommelig.
P.S: Anmeldelse av "Neverwhere" av Neil Gaiman er rett rundt hjørnet.
Er det bare Loki som skal skrive i ANMELDELSER, eller kan vi andre også legge ut lenker til våre anmeldelser.
Jeg forelslår at Loki gjør det, slik at i tilfellet en annen person leser en bok av samme forfatter, f. eks Bjørnstjerne, så kan Loki sørge for å legge til linken i den forfatterens post i ANMELDElSER. Jeg tror ikke det blir altfor stor pågang med anmeldelser så mengden jobb for Loki bør allikevel være overkommelig.
P.S: Anmeldelse av "Neverwhere" av Neil Gaiman er rett rundt hjørnet.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Skjønte ikkje heilt tredje avsnittet ditt, der... kan du sei det omatt i Loke-forstår-ordelag? 
Ja, eg skjønte alt før fyrste kommaet.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Ah, såååånn. Ja, det var ein god idè, nytt innlegg for kvar ny forfattar.
Eventuelt nytt innlegg for kvar ny person som skriv anmeldelse, kva foretrekkjer de?
Eventuelt nytt innlegg for kvar ny person som skriv anmeldelse, kva foretrekkjer de?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg er uenig. Ser ikke noe fint ut om det er en masse innlegg av Loki for alle anmeldelsene. Om det står boknavn, og forfatter navn på linkene så synes jeg at de kan ligge i samme innlegg. Tviler på at det blir massive tall.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Hm, kva om eg gjer sånn, alt i same post:
NAMN PÅ FORFATTAR I
- bok A av forfattar I, anmeldt av bruker 1
- bok A av forfattar I, anmeldt av bruker 2
- bok B av forfattar I, anmeldt av bruker 1
- bok C av forfattar I, anmeldt av bruker 3
NAMN PÅ FORFATTAR II
- bok A av forfattar II, anmeldt av bruker 3
- bok B av forfattar II, anmeldt av bruker 2
- bok B av forfattar II, anmeldt av bruker 4
- bok C av forfattar II, anmeldt av bruker 3
osb?
NAMN PÅ FORFATTAR I
- bok A av forfattar I, anmeldt av bruker 1
- bok A av forfattar I, anmeldt av bruker 2
- bok B av forfattar I, anmeldt av bruker 1
- bok C av forfattar I, anmeldt av bruker 3
NAMN PÅ FORFATTAR II
- bok A av forfattar II, anmeldt av bruker 3
- bok B av forfattar II, anmeldt av bruker 2
- bok B av forfattar II, anmeldt av bruker 4
- bok C av forfattar II, anmeldt av bruker 3
osb?
Det finn me sikkert ei løysing på, men ettersom slik oppdatering vil medføre ny posting i sjølve anmeldelsestrådane i dei fleste tilfelle så er det kanskje overflødig då dei vil poppe opp høgt i lista på eiga hand?