Sidemål

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg bryr meg heller ikkje om dei svarar meg på bokmål, men prinsipielt er eg i mot det, så difor føler eg liksom at eg må gjere ein viss anstrengelse for å leve etter prinsippene - ellers blir eg endå meir av ein hykler enn eg allereie er. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

Må bare få sei te deg Loki at eg syns at du e goe så skrive nynorsk. Eg bler så påvirka av bokmål at i ett norsk forum så koble eg nesten heilt øve på bokmål (når eg ikje skrive dialekt). Og på skulen har det og blitt mest bokmål fra min del, sjøl om eg ikje har någe imot å skriva eller lesa nynorsk. Skrive eg ein stil så begynne eg uten å tenke på det å skrive bokmål, viss det ikje allerede e bestemt at eg skl skrive nynorsk.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Uff, ja, det er særs vanleg, det. Har sjølv tendensane til å byrje skrive på bokmål utan å tenkje meg om kvar gong eg skal skrive noko kreativt, som historiar eller dikt.

Men takk for ros, om dog litt ufortent. Til dømes brukar eg ord som "dog" bevisst sjølv om dei ikkje har noko å gjere i nynorsk språk. Sukk.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
ludde
Hengiven
Hengiven

Nynorsk

Post by ludde »

Jeg fikk standpunkt 2 i nynorsk. Fikk standpunkt 3 i norsk. Eller noe.
Det er noen morsome uttalelser her.

"Og nynorsk er nyttig å ha når ein skal ut i yrkeslivet fordi det er lovfesta at alle skal få svar på sitt eige skriftspråk når dei henvender seg til staten." Skrevet av Loki.

Det vil da si a nynorsk ikke er nyttig. Men lovfesta... Hvis noen fra staten hadde skrevet nynorsk til meg hadde jeg gitt så lange *** i det. Det bryr da ikke meg. Hvis den personen vil skrive på hovedmålet sitt så skal personen få lov til det, for gudsskyld. Har ikke noe i mot nynorsk jeg, bortsett fra det at jeg blir tvunget til å lære meg det. Fikk standpunkt 2 i engelsk, så hvis jeg kunne brukt de timene til å bli flinkere i engelsk så hadde det vært bra. Og ja! jeg syns engelsk er viktigere å lære seg enn nynorsk.

"Så du vil oppheve fredinga av ulv, bjørn, tigre, elefanter, nashorn og eit utal andre utrydningstrua dyr òg, då?" Skrevet av Loki.

Jeg selv har ikke lyst til å oppheve fredinga. Jeg har lyst til å ha ulv her i Norge. Gjerne Oslo. Men jeg vil også ha folk som skriver på nynorsk, gjerne i Oslo. De to tingene har neppe noe med hverandre å gjøre. Det jeg ikke skjønner er hvorfor snittkarakteren min skal synke enda lavere enn det den var :roll: men enda lavere pga at jeg tvinges til nynorsk som jeg ikke trenger, som jeg ikke har bruk for. Og ikke kom og si at vi skal droppe ut matte, engelsk, geografi, osv for det trenger en.
Det jeg syns er teit er at en må svare på bokmål/nynorsk når en sender brev tilbake, når personen godt forstår hva jeg sier uansett. Og det er ikke krenkende som å si til en mørk utlending at han er nigger.

men det er meg da
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Re: Nynorsk

Post by Loki »

ludde wrote: Det er noen morsome uttalelser her.
Hyggeleg at du har fått litt glede ut av ting her. :D
"Og nynorsk er nyttig å ha når ein skal ut i yrkeslivet fordi det er lovfesta at alle skal få svar på sitt eige skriftspråk når dei henvender seg til staten." Skrevet av Loki.

Det vil da si a nynorsk ikke er nyttig. Men lovfesta...
Vel, eg kalla det nyttig ut i frå ein antakelse om at folk ansåg evne til å følgje lovverket som nyttig. Eg beklagar om den antakelsen var drøy. :roll:
Hvis noen fra staten hadde skrevet nynorsk til meg hadde jeg gitt så lange *** i det. Det bryr da ikke meg. Hvis den personen vil skrive på hovedmålet sitt så skal personen få lov til det, for gudsskyld.
Fin innstilling. Ikkje relevant til det du svarte på, men fin innstilling likevel.
Har ikke noe i mot nynorsk jeg, bortsett fra det at jeg blir tvunget til å lære meg det. Fikk standpunkt 2 i engelsk, så hvis jeg kunne brukt de timene til å bli flinkere i engelsk så hadde det vært bra. Og ja! jeg syns engelsk er viktigere å lære seg enn nynorsk.
Men du er tvungen til å lære engelsk òg. At du subjektivt anser det eine som viktigare enn det andre (forøvrig einig med deg i det, så klart) har ingenting med saken å gjere, skulesystemet fungerar gudskjelov ikkje slik at elevene sjølv kan sei at "dette vil eg ha meir av, dette vil eg ha mindre av" enno. Det er på veg dit, men det er takk og pris ikkje komme fullt så langt.
"Så du vil oppheve fredinga av ulv, bjørn, tigre, elefanter, nashorn og eit utal andre utrydningstrua dyr òg, då?" Skrevet av Loki.

Jeg selv har ikke lyst til å oppheve fredinga. Jeg har lyst til å ha ulv her i Norge. Gjerne Oslo. Men jeg vil også ha folk som skriver på nynorsk, gjerne i Oslo. De to tingene har neppe noe med hverandre å gjøre.
Dei har ikkje umiddelbart noko med kvarandre å gjere, nei, men du må sjå uttalelsen i kontekst av det eg svarte på, der ligg samanhengen som gjer den relevant. :-)
Det jeg ikke skjønner er hvorfor snittkarakteren min skal synke enda lavere enn det den var :roll: men enda lavere pga at jeg tvinges til nynorsk som jeg ikke trenger, som jeg ikke har bruk for.
Beklagar, det kan eg ikkje svare deg på, eg ser simpelthen ikkje problemet. Tyskkarakteren min trakk karaktersnittet mitt ned på videregåande, og eg trenger ikkje tysk meir enn du treng nynorsk, eg har ingen interesse av eit yrke der eg må snakke med folk som ikkje kan norsk eller engelsk. Eg måtte ha faget likevel, det er slik skulesystemet i Noreg fungerar - ein får brei opplæring i mykje, slik at ein skal vite litt om alt og betre kunne velge kva ein eventuelt vil studere meir av etterpå.
Og ikke kom og si at vi skal droppe ut matte, engelsk, geografi, osv for det trenger en.
Forklar meg når du treng å bruke cosinus. Når du treng å vite kortid det britiske imperiet tok kontroll over India. Når du treng å vite korleis plateforskyvning fungerar. Ingenting av det treng du dersom du ikkje vel ein yrkesveg der du er naudsynt til å bruke det. Og som eg har vist til det kjedsommelege, det er det same med nynorsk.
Det jeg syns er teit er at en må svare på bokmål/nynorsk når en sender brev tilbake, når personen godt forstår hva jeg sier uansett. Og det er ikke krenkende som å si til en mørk utlending at han er nigger.
Ettersom du sjølv ikkje blir krenka av det kan du vel strengt tatt ikkje samanlikne det med noko anna eg antek du ikkje kan bli krenka av (dersom du då ikkje er ein "mørk utlending"?). Det blir som å sei at "jo, er vanskelegare å klatre til topps på Everest enn Kilimanjaro" utan å ha prøvd nokon av delene sjølv.
Eg blir heller ikkje krenka av å få eit slikt skriv, men eg meinar prinsipielt at staten burde svare meg på mitt språk så lenge staten påstår at mitt språk er like offisielt som språket eg faktisk får svar på. Og sjølv om ein så klart kan sei at då er det vel ikkje noko å henge seg opp i, så er det ein farleg tankegong som fort kan sende deg inn i ein merkeleg handlingslinje. Etter same logikk skal eg til dømes ikkje gjere noko som helst om eg ser ein person på gata bli slått ned - det krenker då ikkje meg.
men det er meg da
Såklart. Takk for kommentarene. :-)
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Nå skal ikke jeg legge meg opp i denne diskusjonen (kan ikke forstå hvorfor ikke sidemål kan være valgfritt/valgfag), men det sier litt når du sammenligner et fremmedspråk med sidemål. Sidemålet er et supplement til ens hovedmålet som er fullstendig unødvendig da "alle" forstår sidemålet sitt selv om de ikke nødvendigvis kan skrive det. Skriv for all del brev på nynorsk, men det blir bare urkomisk når hysteriske nynorsk fanatikere står frem på rikseteren med krokodilletårene og et svarbrev fra kommunen på bokmål.

Hmm, der blandet jeg meg opp i diskusjonen likevel, men det er få ting her i verden som irriterer mer enn folk som argumenterer for å påtvinge elver et fullstendig unødvendig sidemål, når de fleste har mer enn nok med å mestre hovedmålet sitt. Så det så.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

er fullt og helt enig med treveler der.

å sammenlikne sidemål med fremmedspråk blir for dumt.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg samanliknar sidemål med andre fag generelt, framandspråk er ein del av "andre fag generelt", og ikkje samanlikningsgrunnlaget mitt spesifikt. :roll:

Eg har aldri påstått at sidemål er nødvendig for alle. Eg har sagt at det i nokon situasjonar er relativt nødvendig for ein del. Og det gjeld alle fag. Joda, sidemål kan gjerne vere valgfritt etter eit visst antal år - personleg kunne eg godt tenkt meg at videregåande hadde det valgfritt dei to siste åra, som med matematikk. 2MX er cirka like konstruktivt som sidemål, om ikkje endå mindre.
Skriv for all del brev på nynorsk, men det blir bare urkomisk når hysteriske nynorsk fanatikere står frem på rikseteren med krokodilletårene og et svarbrev fra kommunen på bokmål.
Joda, kan forstå det. Humorverdien i det er likevel ikkje relevant for topic. :(
Hmm, der blandet jeg meg opp i diskusjonen likevel, men det er få ting her i verden som irriterer mer enn folk som argumenterer for å påtvinge elver et fullstendig unødvendig sidemål, når de fleste har mer enn nok med å mestre hovedmålet sitt. Så det så.
Få ting som irriterer deg (antek at utsagnet impliserte kun deg for å vere litt snill) meir? Imponerende. Eg kan sikkert liste eit par-tre hundre ting som irriterer meir sånn utan vidare. Men jaja, alle har vel sine prioriteringar. :roll:
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Loki wrote:Få ting som irriterer deg (antek at utsagnet impliserte kun deg for å vere litt snill) meir? Imponerende. Eg kan sikkert liste eit par-tre hundre ting som irriterer meir sånn utan vidare. Men jaja, alle har vel sine prioriteringar. :roll:
Siden du viser en vellutviklet evne til å ta det som sies helt bokstavlig, kan jeg jo kaste ut den påstand at et par hundre ting kvalifiserer som "få" da det nok en del flere ting som kvalifiserers som irriterende.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Treveler wrote:
Loki wrote:Få ting som irriterer deg (antek at utsagnet impliserte kun deg for å vere litt snill) meir? Imponerende. Eg kan sikkert liste eit par-tre hundre ting som irriterer meir sånn utan vidare. Men jaja, alle har vel sine prioriteringar. :roll:
Siden du viser en vellutviklet evne til å ta det som sies helt bokstavlig,
Takk :D
kan jeg jo kaste ut den påstand at et par hundre ting kvalifiserer som "få" da det nok en del flere ting som kvalifiserers som irriterende.
Så du meinar at av alle ting i universet som vil irritere deg, er mengden ting som irriterar deg meir enn tvungen sidemålsopplæring merkbart mindre enn mengden ting som irriterar deg mindre? Ein haldbar, men litt lite hensiktsmessig definisjon av ordet "få", ettersom ein då kan bruke ordet i ekstremt mange samanhengar. Til dømes er det få personar i verda som er døde som følgje av krig etter samme definisjon. :-) Så grei nok bruk av ordet, for all del, men det vil jo redusere din evne til å uttrykke deg i lengden. Ettersom du ikkje oppgav at din definisjon av ordet her var langt meir nøyaktig enn gjennomsnittleg bruk av det tilseier, så seier du jo implisitt at dette er din egentlege forståing av ordet, dets grunntyding i ditt vokabular. Det følgjer så at liknande begrep - "mange", "større", "mindre", osb. - vil ha liknande definisjonar i ditt språk. Så om du gjerne vil la alle dine liknande begrep intuitivt tolka generelt og vidtstrekkande semantisk, så har du absolutt brukt ordet rett.

Skal bli spanande å sjå korleis du vil håndtere situasjonar der moderasjon og omtale av detaljar vil vere nødvendig. :-)
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Du taler da vitterlig om relative begreper som ikke har mye mening med mindre de brukes i forhold til noe målbart. De er i hvert fall tids, steds og kulturavhengig.

Sett i lys av hvor mange irriterendes ting som finnes totalt, vil alle på topp 200 listen ha relativt få irritasjonsmomenter foran seg på listen.

Det er få mennesker som har dødd i krig i forhold til mennesker som har dødd av sykdommer. Sett i forhold til de som har dødd av å lese kverulant-befengte innlegg på et diskusjons forum, er det dog svært mange.
ludde
Hengiven
Hengiven

Irriterende

Post by ludde »

London bli bomba...
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Treveler wrote:Du taler da vitterlig om relative begreper som ikke har mye mening med mindre de brukes i forhold til noe målbart.
Ja, det slo eg jo fast over.
De er i hvert fall tids, steds og kulturavhengig.

Sett i lys av hvor mange irriterendes ting som finnes totalt, vil alle på topp 200 listen ha relativt få irritasjonsmomenter foran seg på listen.
Ja, det sa eg då meg einig i.
Det er få mennesker som har dødd i krig i forhold til mennesker som har dødd av sykdommer.
Det er få mennesker som har dødd av vald samanlikna med antal menneske som har dødd òg, forresten.
Sett i forhold til de som har dødd av å lese kverulant-befengte innlegg på et diskusjons forum, er det dog svært mange.
Det var jo ein befriande opplysning, då kan eg slutte å vere så snill med dykk med liten frykt for dykkar helse. Per min antakelse av din definisjon av "liten", jfr. forrige post. :D

EDIT: Now how's this for towering arrogance? :lol:
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Det var da vitterlig du som definerte et ord for meg som jeg ikke hadde brukt.
Det er få mennesker som har dødd av vald samanlikna med antal menneske som har dødd òg, forresten.
Det har du helt rett i.

Tror jeg skal avslutte diskusjonen med den berømte dramalama: http://thedarktower.net/forums/uploads/ ... 757852.jpg
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Treveler wrote:Det var da vitterlig du som definerte et ord for meg som jeg ikke hadde brukt.
Kva ord var det?
Det har du helt rett i.
Wheee. Eg hadde rett i noko. *utagerende feiring*
Tror jeg skal avslutte diskusjonen med den berømte dramalama: http://thedarktower.net/forums/uploads/ ... 757852.jpg
O.o
Post Reply