Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Yawron wrote:Jada, det er det absolutt. Noe med at hele historielinjen, som er ettablert gjennom filmene, ikke virker som er tatt hensyn til, men, men... og min gigantiske kjepphest
Spoiler
Når de skal være så smarte i krigføring og greier, hvorfor kan de ikke bare kaste stein i det minste gjennom det dumme energiskjoldet. Alle kan jo gå gjennom det og kjøre igjennom det og det ene med det andre. Bare den dustete lasern som ikke vil. Finn fram kuler for f***!!
Spoiler
Dei utløyser eit steinskred over eit slikt skjold med denne logikken i episode 1 av serien, faktisk.

Har forresten sett den. Var langt, langt betre enn forventa. Men eg er jo SW-geek så det held, og hadde ekstremt låge forventningar attpåtil. Eller, eg var, ein gong i tida. Det går opp og ned.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Loki wrote:
Yawron wrote:Jada, det er det absolutt. Noe med at hele historielinjen, som er ettablert gjennom filmene, ikke virker som er tatt hensyn til, men, men... og min gigantiske kjepphest
Spoiler
Når de skal være så smarte i krigføring og greier, hvorfor kan de ikke bare kaste stein i det minste gjennom det dumme energiskjoldet. Alle kan jo gå gjennom det og kjøre igjennom det og det ene med det andre. Bare den dustete lasern som ikke vil. Finn fram kuler for f***!!
Spoiler
Dei utløyser eit steinskred over eit slikt skjold med denne logikken i episode 1 av serien, faktisk.

Har forresten sett den. Var langt, langt betre enn forventa. Men eg er jo SW-geek så det held, og hadde ekstremt låge forventningar attpåtil. Eller, eg var, ein gong i tida. Det går opp og ned.
Fantastisk! Dette har jeg ventet på siden min første titt på en Star Wars film. :)
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg er ganske imponert over norske kinofilmer for tiden. I et speil, i en gåte var kanskje ikke så bra som jeg håpet, men De gales hus er god, og deUSYNELIGE er mer enn fantastisk.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg syns I et speil i en gåte var helt herlig :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Joda. Den var herlig. Jeg hadde bare håpet den var fantastisk.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Norsk film er og blir overvurdert. Og hvorfor skal det nesten uten unntak lages filmer som skal være så innmari dype? Jeg vil underholdes, ikke sitte og klø meg høl i hodet over forundring (når alle fakta legges på bordet har jeg ikke sett så veldig mange norske filmer i det siste, den siste var vel Kautokeinoopprøret som var finfin).
Manbearpig
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Uten å ha sett den, vil jeg gjette på at Fatso ikke er så uendelig dyp. Det virker som en film skap for underholdning fremfor undring. For all del, jeg bare gjetter.

Det kan hende norsk film overvurderes i mange sammenhenger, men akkurat når det gjelder deUSYNLIGE tror jeg ikke dette er tilfellet. Alt bra som sies om den er sant, uansett hvor utrolig det kan høres ut.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Fritt Vilt er ikke spesielt dyp heller.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Kan hende jeg skjøt meg selv i foten med noe tilsvarende en bazooka på den uttalelsen, men for å prøve å hele såret litt, så vil jeg si at det er mang en ren underholdningsfilm fra Norge, men at de mest profilerte (med et par unntak, som de nylige Fritt Vilt 2 og Fatso) er de som er mer "tankevekkende", og de filmene som er ment for ren underholdning og har høy popcornfaktor, ofte er mange hakk under filmer av samme kategori fra det store utland. Slik jeg føler det, så er det de høyt vurderte norske filmene som (ofte) er overvurdert, de blir rost opp i skyene som om det skulle være tidenes filmer, og det er da jeg reagerer litt, for det er mange filmer i verden som regelrett pisser på de fleste av slike filmer fra Norge. Nå har jeg heller ikke sett deUsynlige, noe jeg helt klart skjønner at jeg bør, for det er jo en bred oppfattelse av at den er bortimot det supreste Norge har laget
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Moghedien wrote:Uten å ha sett den, vil jeg gjette på at Fatso ikke er så uendelig dyp. Det virker som en film skap for underholdning fremfor undring. For all del, jeg bare gjetter.

Det kan hende norsk film overvurderes i mange sammenhenger, men akkurat når det gjelder deUSYNLIGE tror jeg ikke dette er tilfellet. Alt bra som sies om den er sant, uansett hvor utrolig det kan høres ut.
Jeg leste "Fatso" for lenge siden; en av de siste bøkene jeg leste på norsk før jeg ble anglifisert i smaken. Den var jo ikke dårlig skrevet rent stilistisk, men innholdet var akkurat av typen du kan vente deg av en under-middels tenåringskomdie fra statene (les: ganske så dumt). Filmen ser enda verre ut.

deUsynelige må jeg få med meg. Synd de ikke sender den på den lokale kinoen ennå. Som oftest kommer de enten helt med det samme eller to-tre måneder etter premieren. :roll:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Er det noen som har sett den nye Bond-filmen her? Har skikkelig lyst til å se den på kino, men i bygden jeg er i for tiden er det ikke store muligheter til det.
Hvis noen har sett den hva synes dere? Har hørt at den ikke er så god av mange, og at den var god av andre. Hva mener dere?
lolzi
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Den var heilt fin. Om du liker ein god Bond-film burde du etter min meining like denne. Om du tykkjer Bond-filmer flest er ganske innhaldslause og kjedelege vil denne neppe vere saerleg betre. Eg personleg tykte den var vel verd billetten.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Da liker jeg den sikkert. Bond er gøy. Likte spesielt godt den forrige filmen. Nye-Bond er en tøffing!
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Nye Bond er flink han. Har ikke sett filmen enda, vil se den! Har ikke vært på kino siden jeg så Fritt Vilt II. Men den var bra da.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Som Bondfilm skuffer den siste (Quantom of Solace eller noe i den duren) veldig, og som en alminnelig actionfilm når den ikke opp til sine konkurenter. Det er ikke lengre "Bond" det er snakk om, synes jeg, det er heller bare en ren actionfilm ala Jason Bourne. Hvor er gløden og glimtet i øyet? Nei, det var ikke spesielt bra.
Manbearpig
Post Reply