Ja.. Da var jeg kommet vtil det punktet jeg må skrive opp musikken jeg liker. Har vel ingen store favoritter. Men et par som er greie å høre på:
Simple Plan
Metallica
Lilyjets ( de har bare en sag jeg liker da : Perfect picture)
Eminem
Flipsyde
Cascada - Truly Madly Deeply
Mika ( han nye krølltoppen, ganske kul)
Vel, der har dere et par jeg kom på i forbifarta. Når jeg sitter på min egen data skal jeg legge til mer
Hør litt på Queen eller Freddie Mercury solo så hører du hvem han er helt tydelig inspirert av..."Grace Kelly" har rulert så tung på radio og tv at den nå kun har blitt en plage, var litt catchy i starten.
Jeg er lei meg. Thyrfing, mitt yndlingsband gjennom mange år, har mistet både gitaristen og vokalisten sin.
Thomas Väänänen og Henrik Svegsjö har sammen gitt musikken den særegenheten jeg har elsket. Spesielt vanskelig blir det å se på Thyrfing som Thyrfing, når growlen endres. Nye vokalisten er flink han og, kjent fra bandet Naglfar, men det blir liksom ikke det samme.
Jaja.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Faile wrote:Jeg er lei meg. Thyrfing, mitt yndlingsband gjennom mange år, har mistet både gitaristen og vokalisten sin.
Thomas Väänänen og Henrik Svegsjö har sammen gitt musikken den særegenheten jeg har elsket. Spesielt vanskelig blir det å se på Thyrfing som Thyrfing, når growlen endres. Nye vokalisten er flink han og, kjent fra bandet Naglfar, men det blir liksom ikke det samme.
Jaja.
Det er dumt ja. Men får bare ønske de nye karene lykke til i bandet.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Nja, jeg leste i VG papir i går at det bare var bull. De fikk tak i Stene selv, hvorpå hun sa at de nesten ikke hadde hatt kontakt da de turnerte sammen, men at plateselskapet til Tristania hadde spurt Stene om de kunne sette ut rykter om at hun skulle bli den nye Nightwish-vokalisten. Det sa hun nei til, men hun spekulerer i om disse ryktene ble satt ut likevel.
Liker du musikk i sjangeren punk og lignede, vil jeg anbefale å høre på et ska band jeg har hørt en del på i det siste...."Reel big fish". I mine ører relativt catchy. Spesielt sangen "Beer" får sinnsstemningen opp et par hakk..."Mad Caddies" har også mye bra.
Ellers går det mot sommer og festivaler, siden Hove festivalen er i nabo kommunen tenkte jeg en tur ditt muligens. "Me first and the gimme gimmes" hadde vært jævli morro, cover låter i punkdrakt... , kanskje "My Chemical Romance"...de har fått mange store navn etterhvert, noen som har tenkt seg på en eller annen festival?
Arandal wrote:Liker du musikk i sjangeren punk og lignede, vil jeg anbefale å høre på et ska band jeg har hørt en del på i det siste...."Reel big fish". I mine ører relativt catchy. Spesielt sangen "Beer" får sinnsstemningen opp et par hakk..."Mad Caddies" har også mye bra.
Støttes!
Real big fish er konge!Berr en knalllåt, men sjekk også ut aha-coveren; take on me..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Arandal wrote:Liker du musikk i sjangeren punk og lignede, vil jeg anbefale å høre på et ska band jeg har hørt en del på i det siste...."Reel big fish". I mine ører relativt catchy. Spesielt sangen "Beer" får sinnsstemningen opp et par hakk..."Mad Caddies" har også mye bra.
Støttes!
Real big fish er konge!Berr en knalllåt, men sjekk også ut aha-coveren; take on me..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Hva er dealen med å høre på all slags indiemusikk? Jeg skal være enig i at mye av den hyperkommersielle musikken suger, men faen heller. Er hyllesten av all verdens mest utilgjengelige musikk ektefødt, eller bare et uttrykk for å få cred for å ikke høre på "det alle andre hører på"?
I så fall er dere like mye "slaver" av markedskreftene som de dere kritiserer. En person i en såkalt opprørskultur, må jo følge hyperstrenge normer for å ikke bli utstøtt av opprørskulturen, og det den promoterer er jo ofte at "vi er ikke som alle andre", "vi er ikke slaver av massekulturen" -- ergo "vi tenker selv". Vel, tenk for en massiv krise det ville vært om en indie likte en sang av f.eks. Christina Aguilera! Det ville han/hun benektet.
I søkenen etter egenidentitet, hjelper det lite å bli med i en kultur, hvis normer er bestemt av andre. Det er falskt, og gjennomskuelig.
(Selvsagt er det en del som ikke faller under de jeg sikter til..)
Leste om Vibeke Stene. Det første jeg tenkte er at dette må være tull!
Da måtte de i tilfelle safe noe veldig. Ser ikke for meg henne i Nightwish. Rett og slett litt for lite karisma. Stemmen er grei nok, men venter litt mer enn "greit nok" fra Nightwish.
Men hvis det ikke er tull.... så blir jo Nightwish litt Norsk