Harry Potter

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Er det ikke bedre å begynne å lese en bok, og så begynne på neste? Da leser man mer effektivt.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Har laga meg et skjema over bøker jeg skal lese, og i hvilke rekkefølge. Har også skrevet ca. hvor lang tid jeg bruker på hver bok. Liker orden! 8)
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Uff, sånt tar fort karakter av tvangslesning, og det er få ting som er like ødeleggende for leselysten som tvang... :?

Selv greier jeg meg med å skrive ned bøkene etter at jeg har lest dem. (=
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Jeg hadde så utrolig mange bøker å lese at jeg ikke klarte å bestemme hvilke jeg skulle lese først. Sleit virkelig meg å bestemme om jeg skulle lese Feists Serpentwar, eller WOT på nytt igjen. Det ble WOT da.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Få høre hele listen da Ayreon...
Synes det er interisangt å høre hva andre leser.
Har du lest hele HP, og WOT serien :?:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Eivind wrote:Er det ikke bedre å begynne å lese en bok, og så begynne på neste? Da leser man mer effektivt.
for noen er det nok mer effektivt ja, men jeg har sånne "dillaperioder" hvor jeg leser en bok en tid, og "hele" livet dreier rundt den boka, men så går jeg liksom litt lei når jeg kommer til en lang dødperiode, og da leser jeg noe annet, for så å lese noe nytt igjen en stund, også komme tilbake til utgangspunktet. det funker i alle fall sånn for meg, og jeg får faktisk mere med meg når jeg leser på denne måten...

går svært skjelden lei mens jeg leser WoT da, det dreier seg mer om krim bøker egentlig, pussig som det nok kan høres ut :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Wolfbrother wrote:Få høre hele listen da Ayreon...
Synes det er interisangt å høre hva andre leser.
Har du lest hele HP, og WOT serien :?:
Orker ikke å legge den ut. det er wot, litt krim og en del bøker av Feist.

Har lest hele HP, og mangler bare KOD.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

Post by Fantasy Freak »

Tenkte jeg skal lese noen Dragonlance etterpå.. åsså WOT igjen på engelsk.. så ringenes herre å Harry potter før 7en kommer ut..
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Skal vel lese WoT til jeg stuper jeg nå, med kanskje noen andre bøker innimellom til avveksling! Men har tenkt å lese om igjen HP før bok 7. La merke til at det var noe ting jeg ikke husket så godt da jeg las 6ern nå!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Skal å lese hp på nytt før 7-ern, det er altid en fornøyelse å lese bøkene.
Men det er jo en god stund til den kommer ut da :(
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Wolfbrother wrote:Skal å lese hp på nytt før 7-ern, det er altid en fornøyelse å lese bøkene.
Men det er jo en god stund til den kommer ut da :(
Jo, det er vel det. Hun skulle da visst ta seg en pause fra skrivingen for å være sammen med den nyeste datteren sin også! :( Men hun må da nesten få lov til det da!
Men vi får håpe dem kommer om 2 års tid eller noe slik. Men tar det lengre tid, betyr det bare det blir en lengre og bedre bok, så da er da ikke så ille det heller! :wink:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Nei det er greit for meg at hun bruker GOD tid vist det hjelper til å avslutte serien på en vannvittig bra måte :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Husker da hun fikk skrivesperre å måtte ta en pause fra skrivingen. Da ble jeg sint.

Husker ikke hvilken bok det var
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ble du sint? Hvorfor det? Hvem/hva ble du sint på? :?



For øvrig gleder jeg meg som en unge til jula - da skal det leses HP! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Blei litt sint når J.R. Rowling fekk skrivesperre
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Post Reply