Page 6 of 13

Posted: Sun Apr 02, 2006 11:51
by Kjetil
Sant nok, kan ikke gi løsningen til et annet lag når jeg føler meg så nærme :)

Posted: Sun Apr 02, 2006 21:30
by Ceres
Da det har vært lite aktivitet for å få løst gåta i dag, kommer nå neste hint. Er dere klare? :D

hav (as) = mer

Posted: Sun Apr 02, 2006 21:41
by Faile
hysj! det hadde jeg jo gjettet! :evil:

Posted: Sun Apr 02, 2006 22:01
by Ceres
Men da høres det jo ut som om noen er på riktig vei!

:D

Koser du deg med alle vokterne dine, Faile? Kjekt med nye lag, mener jeg?

Posted: Mon Apr 03, 2006 5:18
by Kjetil
Hvilket sprAk er hav mer?

Eneste jeg fant som liknet er fransk, men da var det meer.

Posted: Mon Apr 03, 2006 10:58
by Faile
spansk...

Posted: Mon Apr 03, 2006 11:54
by Sauegjeteren
Hmmm. Jeg har klart det 3. ordet. Det var ei lei nøtt det der. Og det ser ut som du har plassert mange av de mindre aktive på Min sitt lag også. Så da er det opp til meg tydeligvis.

Posted: Mon Apr 03, 2006 12:59
by Faile
3. ordet var det enkleste da :P

alle som har løst litt kryssord i sitt liv tar den...

Posted: Mon Apr 03, 2006 13:04
by Wolfbrother
Oi Go Perrin 8)
Stå på Faile :) (hva er det jeg sier, er opplagt vi når finalen nå :D )

Posted: Mon Apr 03, 2006 13:09
by Faile
vær ikke så sikker på det... har vel røpt akkurat det lille jeg har funnet ut nå :P

Posted: Mon Apr 03, 2006 13:24
by Ceres
Hint på dag to: Doremifasolasido. Dosilasofamiredo.



Og hyrde, du burde ta kontakt med de på laget ditt via msn og prate litt, det er slik ting gjøres, vet du! Eneste grunnen til at du er på det laget er fordi du virker sånn passelig aktiv til å få aktivitet i det laget! :)

Posted: Mon Apr 03, 2006 18:08
by Ceres
Dagens andre hint, og her forlater jeg dere for kvelden - i hvert fall for de fleste, stikke vel innom igjen før jeg går og legger meg, men altså...

"en" (as) -> her er as = engelsk.

Posted: Tue Apr 04, 2006 14:13
by Ceres
Dagens hint:

Folk har som jeg ser det to store problemer igjen å løse på rebusen før dere er i mål(ord 1 og 2). Jeg gir dere derfor et hint til ett av disse, men dersom jeg sier for mye så sier jeg plutselig for mye, og det er ikke bra... Jeg vil altså si dette:

The Strokes har en sang som er løsningen på ett av de to gjenværende problemene... Kombinert med det dere vet fra før bør rebusen nå la seg løse...

Posted: Tue Apr 04, 2006 14:35
by Faile
sommer lurer rundt hjørnet! :D

Posted: Tue Apr 04, 2006 14:36
by Ceres
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D

DERE HAR VUNNET!

:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D
:D





Nå gjentstår bare finalen... Det er opp til noen andre å skrive!