Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Gurthang
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sat Jun 04, 2005 23:39

Post by Gurthang »

Vet ikke om det er noen som har nevnt denne, men jeg så nettopp The Usual Suspects eller De Mistenkte som den heter på norsk. Skikkelig kul film med en av mine favorittskuespillere Kevin Spacey.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Generell oppfordring: Se "Hotel Rwanda" !


Tankevekkende og utrolig bra. (Du har sikkert sett den terje? Virker litt på meg som om du er lidenskapelig opptatt av slike ting. Som sosialist. Mulig jeg hopper til konklusjoner igjen. I så fall, om forlatelse. )
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Har en generall ADVARSEL jeg: IKKE se ''Conan Barbaren'' med Arnold Schwartsnegger!!!!! Den varer veldig lenge og d skjer absolutt ingen ting, og utenom en kort samtale sier Conan maks 15 ord!!!!!

Er d noen som vet om d fins andre filmer om Conan?? Har hørt at en Conan film var bra, men d var ikke denne ivertfall!!!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Har nettopp sett Crash med Stefan på Lillestrøms flotte, nyåpnede kino.:D
Virkelig bra film, og det var befriende å se noe annerledes; om mennesker, raser og samfunnet slik det har blitt i dag. Anbefales.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Simen wrote:Har nettopp sett Crash med Stefan på Lillestrøms flotte, nyåpnede kino.:D
Virkelig bra film, og det var befriende å se noe annerledes; om mennesker, raser og samfunnet slik det har blitt i dag. Anbefales.
Støttes :D Denne filmen har det meste; humor, action og kjærlighet, i tillegg til at den tar opp viktige samfunnsspørsmål.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ceres wrote:Generell oppfordring: Se "Hotel Rwanda" !


Tankevekkende og utrolig bra. (Du har sikkert sett den terje? Virker litt på meg som om du er lidenskapelig opptatt av slike ting. Som sosialist. Mulig jeg hopper til konklusjoner igjen. I så fall, om forlatelse. )
Joda, jeg har sykt lyst til å se den, men når jeg skal se film, så vil jeg som regel koble av, gjerne samtidig med at jeg spiser, of da kan massemordet på 400.000 mennesker kanskje bli litt mye... :oops:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Hehe... nei, det er nok ikke noen appetittvekker, men man bør like fullt se den. Det blir en avveksling fra Hollywood.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Skal prøve å få gjort det. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Så akkurat The Descent (nedstigningen) på kino og aldri har eg kveppet så vanvittig så jeg gjore til en av scenene i den filmen. Den er langt fra noen klassiker og du må svelge et førtitalls kameler for å komme deg gjennom slutten, men kveppescenene i filmen slår det meste jeg har sett! :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Så Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn i går, og jeg tror det er en av de beste filmene jeg noensinne har sett.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

terje wrote:Så Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn i går, og jeg tror det er en av de beste filmene jeg noensinne har sett.
Syns du virkelig?

Den var selvsagt tankevekkende, men ...
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

En av mine topp-10 dårligste, er filmen...hva heter den? open sea kanksje? (nå bare dikter jeg da, kanskje het den det kanskje er det en annen, jeg vet ikke)
Satt iallfall gjennom hele filmen å ventet på at noe skulle skje (noe jeg også gjorde i Freddy's real nightmare). Det var bare et par som ble forlatt ut på sjøen og svømte rundt der og var redde mens noen haier av og til svømte nedforbi dem. Utrolig kjedelig.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ceres wrote:
terje wrote:Så Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn i går, og jeg tror det er en av de beste filmene jeg noensinne har sett.
Syns du virkelig?

Den var selvsagt tankevekkende, men ...
Jeg har en liten logg, hvor jeg skriver ned nevn og litt info om alle bøker jeg leser, og filmer jeg ser. Her er det jeg har skrevet om Evig Solskinn...:

"Utrolig. Superbe skuespillere i toppform, fascinerende karakterer, genial historie, og tematikken/moralen er perfekt: Det er minnene våre som gjør oss til den vi er. Selve den filmtekniske utførelsen bidrar til en fragmentert og fengslende progresjon. En rå og herlig blanding av Garden State (søt romantisk komedie) og Being John Malkovich (bisarr og absurd svart komedie) (dette er et kompliemnt :P). 10/10"


Det må sies at den eneste andre filmen jeg har sett siden jeg begynte med denne loggføringa i januar, og som fikk 10/10, er City of God...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jaja...

Gleder meg nå til å se Charlie og Sjokoladefabrikken med Johnny Depp i rollen som Willy Wonka. Skrev særoppgave om Roald Dahl med hovedblikk på CoS på videregående. Gleder meg... :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ja, jeg også. Skulle egentlig se den på søndag, men søster ville ha med seg samboer, så da blir det senere. Håper de gjør Glassheisen også. Har alltid hatt lyst til å lese den. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply