Page 6 of 14

Posted: Mon Aug 08, 2005 16:32
by Gurthang
Vet ikke om det er noen som har nevnt denne, men jeg så nettopp The Usual Suspects eller De Mistenkte som den heter på norsk. Skikkelig kul film med en av mine favorittskuespillere Kevin Spacey.

Posted: Sat Sep 10, 2005 20:27
by Ceres
Generell oppfordring: Se "Hotel Rwanda" !


Tankevekkende og utrolig bra. (Du har sikkert sett den terje? Virker litt på meg som om du er lidenskapelig opptatt av slike ting. Som sosialist. Mulig jeg hopper til konklusjoner igjen. I så fall, om forlatelse. )

Posted: Sat Sep 10, 2005 20:38
by Ashaman
Har en generall ADVARSEL jeg: IKKE se ''Conan Barbaren'' med Arnold Schwartsnegger!!!!! Den varer veldig lenge og d skjer absolutt ingen ting, og utenom en kort samtale sier Conan maks 15 ord!!!!!

Er d noen som vet om d fins andre filmer om Conan?? Har hørt at en Conan film var bra, men d var ikke denne ivertfall!!!!

Posted: Sat Sep 10, 2005 23:15
by Simen
Har nettopp sett Crash med Stefan på Lillestrøms flotte, nyåpnede kino.:D
Virkelig bra film, og det var befriende å se noe annerledes; om mennesker, raser og samfunnet slik det har blitt i dag. Anbefales.

Posted: Sat Sep 10, 2005 23:39
by Stefan
Simen wrote:Har nettopp sett Crash med Stefan på Lillestrøms flotte, nyåpnede kino.:D
Virkelig bra film, og det var befriende å se noe annerledes; om mennesker, raser og samfunnet slik det har blitt i dag. Anbefales.
Støttes :D Denne filmen har det meste; humor, action og kjærlighet, i tillegg til at den tar opp viktige samfunnsspørsmål.

Posted: Tue Sep 13, 2005 21:53
by Terje
Ceres wrote:Generell oppfordring: Se "Hotel Rwanda" !


Tankevekkende og utrolig bra. (Du har sikkert sett den terje? Virker litt på meg som om du er lidenskapelig opptatt av slike ting. Som sosialist. Mulig jeg hopper til konklusjoner igjen. I så fall, om forlatelse. )
Joda, jeg har sykt lyst til å se den, men når jeg skal se film, så vil jeg som regel koble av, gjerne samtidig med at jeg spiser, of da kan massemordet på 400.000 mennesker kanskje bli litt mye... :oops:

Posted: Wed Sep 14, 2005 8:49
by Ceres
Hehe... nei, det er nok ikke noen appetittvekker, men man bør like fullt se den. Det blir en avveksling fra Hollywood.

Posted: Wed Sep 14, 2005 18:45
by Terje
Skal prøve å få gjort det. :)

Posted: Fri Sep 16, 2005 0:31
by Treveler
Så akkurat The Descent (nedstigningen) på kino og aldri har eg kveppet så vanvittig så jeg gjore til en av scenene i den filmen. Den er langt fra noen klassiker og du må svelge et førtitalls kameler for å komme deg gjennom slutten, men kveppescenene i filmen slår det meste jeg har sett! :)

Posted: Fri Sep 16, 2005 14:32
by Terje
Så Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn i går, og jeg tror det er en av de beste filmene jeg noensinne har sett.

Posted: Fri Sep 16, 2005 16:50
by Ceres
terje wrote:Så Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn i går, og jeg tror det er en av de beste filmene jeg noensinne har sett.
Syns du virkelig?

Den var selvsagt tankevekkende, men ...

Posted: Fri Sep 16, 2005 16:59
by Taraisilwèn
En av mine topp-10 dårligste, er filmen...hva heter den? open sea kanksje? (nå bare dikter jeg da, kanskje het den det kanskje er det en annen, jeg vet ikke)
Satt iallfall gjennom hele filmen å ventet på at noe skulle skje (noe jeg også gjorde i Freddy's real nightmare). Det var bare et par som ble forlatt ut på sjøen og svømte rundt der og var redde mens noen haier av og til svømte nedforbi dem. Utrolig kjedelig.

Posted: Fri Sep 16, 2005 19:27
by Terje
Ceres wrote:
terje wrote:Så Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn i går, og jeg tror det er en av de beste filmene jeg noensinne har sett.
Syns du virkelig?

Den var selvsagt tankevekkende, men ...
Jeg har en liten logg, hvor jeg skriver ned nevn og litt info om alle bøker jeg leser, og filmer jeg ser. Her er det jeg har skrevet om Evig Solskinn...:

"Utrolig. Superbe skuespillere i toppform, fascinerende karakterer, genial historie, og tematikken/moralen er perfekt: Det er minnene våre som gjør oss til den vi er. Selve den filmtekniske utførelsen bidrar til en fragmentert og fengslende progresjon. En rå og herlig blanding av Garden State (søt romantisk komedie) og Being John Malkovich (bisarr og absurd svart komedie) (dette er et kompliemnt :P). 10/10"


Det må sies at den eneste andre filmen jeg har sett siden jeg begynte med denne loggføringa i januar, og som fikk 10/10, er City of God...

Posted: Fri Sep 16, 2005 21:15
by Ceres
Jaja...

Gleder meg nå til å se Charlie og Sjokoladefabrikken med Johnny Depp i rollen som Willy Wonka. Skrev særoppgave om Roald Dahl med hovedblikk på CoS på videregående. Gleder meg... :)

Posted: Fri Sep 16, 2005 21:39
by Terje
Ja, jeg også. Skulle egentlig se den på søndag, men søster ville ha med seg samboer, så da blir det senere. Håper de gjør Glassheisen også. Har alltid hatt lyst til å lese den. :P