Det er da flere. Men ellers enig i det du sier.the black wind wrote:eg har lest alle tre bøkene av den serien og må anbefale den
Artemis Fowl??
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
- Sauegjeter
Ja, det er 5 bøker om Artemis Fowl:Sauegjeteren wrote:Det er da flere. Men ellers enig i det du sier.the black wind wrote:eg har lest alle tre bøkene av den serien og må anbefale den
Artemis Fowl
Artemis Fowl Oprasjon arktis
Artemis Fowl Og Evighetskoden
Artemis Fowl Opal Bedraget
Artemis Fowl arkivet
Min signatur er sterkere enn din signatur!
-
- Sauegjeter
-
- Sauegjeter
Joda, du kunne sikkert lagt ut i det vide og det breie om biblioteket, men jeg lurer på en annen ting angående Opal-bedraget.
Er det flere enn meg som oppfattet av Merv og Scant skulle være mercant? Altså markant. Jeg er ikke sikker på om dette var meininga, men jeg tolket det dithen da jeg leste det. Noen som er naturlig nok siden de er tvillinger.
Er det flere enn meg som oppfattet av Merv og Scant skulle være mercant? Altså markant. Jeg er ikke sikker på om dette var meininga, men jeg tolket det dithen da jeg leste det. Noen som er naturlig nok siden de er tvillinger.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Hm? Mener du at navnene Merv(all) og (De)Scant spiller på ordet "mercant"? Det synes jeg virker søkt -- og dessuten er det ikke noe som heter "mercant" på engelsk. Ordet finnes muligens i romanske språk, men da vil jeg tro det har noe med handel eller varer å gjøre (jf. merchant, merchandise, mercantile på engelsk -- eller merkantil på norsk).Sauegjeteren wrote:Joda, du kunne sikkert lagt ut i det vide og det breie om biblioteket, men jeg lurer på en annen ting angående Opal-bedraget.
(Markant på engelsk er marked, pronounced, prominent.)
-
- Sauegjeter
Beklager, men slik tenkte jeg. Jeg er ikke engang sikkert på om ordet markant er et offisielt norsk ord, men jeg bruker det hvertfall. Men jeg får vel tro på deg og si at det var et velykket utilsiktet ordspill
. Om så ingen andre skjønte det så gjorde hvertfall jeg det.

Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Joda, markant er absolutt et norsk ord.Sauegjeteren wrote:Beklager, men slik tenkte jeg. Jeg er ikke engang sikkert på om ordet markant er et offisielt norsk ord, men jeg bruker det hvertfall. Men jeg får vel tro på deg og si at det var et velykket utilsiktet ordspill. Om så ingen andre skjønte det så gjorde hvertfall jeg det.

-
- Sauegjeter
-
- Sauegjeter
-
- Den Fortapte
-
- Sauegjeter