Eragon
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Jeg synes språket var veldig frisk til å begynne med, men innimellom så blir det bare litt for åpenbart at gutten fortsatt går på skole. Jeg synes jeg så et helt pensum med diverse lærdom inni der. Det var greit, men det ble litt pussig til tider.
Synes også at språket hans var dårlig oppbygd, og historien sterkt preget av klisjeer. Men det var liksom en litt sånn klassisk heltefortelling da, så jeg satt igjen med et helt greit inntrykk av Eragon. Det var liksom ikke verdens beste bok, men den var litt kos.
Men jeg mistet interessen halvveis inn i andre bok da...
Synes også at språket hans var dårlig oppbygd, og historien sterkt preget av klisjeer. Men det var liksom en litt sånn klassisk heltefortelling da, så jeg satt igjen med et helt greit inntrykk av Eragon. Det var liksom ikke verdens beste bok, men den var litt kos.
Men jeg mistet interessen halvveis inn i andre bok da...
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv 
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Har lest Eragon, Den Eldste og Brisingr. Syns den første boka var litt kjedelig. Men de to neste var bedre. Ble litt småirritert da jeg var ferdig med tredje bok og fant ut at det var en til...
Filmen er som sagt tidligere her, noe dritt. Tror ikke regissøren har lest boka i det hele tatt. Dragen var søt som liten men poff, så fløy den og kom ned igjen som en stor ikke så vakker "drage". Det er tusen feil, men det aller verste er hun som spiller Arya (leste en bra kommentar på Facebook; Arya er mystisk, ikke prostituert! eller noe sånt)
Hvet noen når fjerde og forhåpentligvis siste bok kommer ut?
Filmen er som sagt tidligere her, noe dritt. Tror ikke regissøren har lest boka i det hele tatt. Dragen var søt som liten men poff, så fløy den og kom ned igjen som en stor ikke så vakker "drage". Det er tusen feil, men det aller verste er hun som spiller Arya (leste en bra kommentar på Facebook; Arya er mystisk, ikke prostituert! eller noe sånt)
Hvet noen når fjerde og forhåpentligvis siste bok kommer ut?
“Schemes within schemes. The Great Serpent is a good sign for you Aes Sedai, I think. Someday you may swallow yourselves by accident.”
-
Rodel Ituralde
- Hengiven

-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Leste Brisingr i sommer og det jeg husker av den var at den stort sett var kjedelig. Hvordan går det an å bruker så mye plass på så mye møl? Nok en gang klarer Paolini å karre seg opp et lite hakk mot slutten, men som davram bashere sa: det veier ikke opp for at resten sugde balle (det var hans ord!), vel resten av bok er kanskje ikke tidenes værste, men jeg husker at jeg var utålmodig på at noe skulle skje av betydning gjennom hele boka.
Angående sisteboka: Tror ikke noe er avklart ennå, men med tanke på hvor lang tid forfatteren brukte på å få ferdig tre'ern, så kan det ta en liten stund..
Angående sisteboka: Tror ikke noe er avklart ennå, men med tanke på hvor lang tid forfatteren brukte på å få ferdig tre'ern, så kan det ta en liten stund..
Manbearpig
Har lest alle Paolini bøkene og det jeg sitter igjen med er at det ikke er spesielt gode bøker, men de tar betydelige steg fremover bok for bok. Føler at det var så stas med en superung forfatter at de ikke kunne dy seg med å få den utgitt.
Skulle nok ventet noen år og redigert den noen ganger. Hadde første boken vært som den siste, kunne det vært et håp for serien.
Skulle nok ventet noen år og redigert den noen ganger. Hadde første boken vært som den siste, kunne det vært et håp for serien.
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib